Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Turbo
Autor Wiadomość
Arturek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 TD (AAZ)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 199
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-12, 23:07   Turbo

Witam, dziś jakoś tak z kumplem grzebaliśmy pod maską. Zauważyliśmy, czy daje obroty czy nie, cięgno od turbo ani drgnie. Dokręciłem 2 obroty śrubki żeby troszeczke ciśnienie zwiększyć. Jednak w jeździe jak i zachowaniu turbo żadnej różnicy. Gdy ruszam ręką ciegno to rusza się, za to samo z siebie nie chce. Jeśli dobrze rozumiem to te cięgno jak nei chodzi to nie ładuje turbo?
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-03-13, 01:52   

A jak auto się zbiera ?poza tym moje auto z turbo na postoju nie ładowało na wskaźniku ciśnienia ...
 
 
Arturek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 TD (AAZ)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 199
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-13, 08:46   

Zanim zmieniłem boost pina , czuć było różnice dopiero przy 2,2-2,5tys. obrotów że auto zbiera się. Po wymianie boost pina, auto już zbiera się przy 1,5tys. ,a przy 2,5tys. obrotów nie czuć właściwie żeby coś dawało trubo, różnica albo jest albo minimalna. Dlatego podkręciłem troszeczke turbo żeby zobaczyć czy bedzie jakaś różnica. Wydaje mi się, że żadna.
_________________
-=Moje Vento=-

Gaz
Lewy pas
i płynę :D

__________________________

 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2010-03-13, 10:39   

to zalezy czy wychyliłes sztange czy ja przymknołes jak ja przymknołes to powinno ci ładowac a jak wychyliłes (rozkreciłes) to nie bedzie ci ładowało
_________________

 
 
Arturek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 TD (AAZ)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 199
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-13, 16:43   

Dokręciłem śrubę. Dziś przestawiłem boost pina na minimum, to zero mocy, a jak mu dam deche to zero reakcji tylko dymienie. Ustawiłem go znowu między max a minimum . Poruszałem trochę te cięgno takim sprayem nasmarowującym. Turbinka jakby zaczęła troche chodzić, bo przy 2,5tys. obrotów na 2 biegu jechałem i nasłuchiwałem to sobie cichutko tam pogwizduje :fala: Ale czy lepiej ładuje? Nie wydaje mi się ... W każdym razie po tych zabawach auto przy przyspieszaniu mniej dymi (dymu jest mniej i bardziej siwy niż czarny).

Zastanawiam się, czy by nie podkręcić trochę turbo skoro one ledwie co chodzi?
_________________
-=Moje Vento=-

Gaz
Lewy pas
i płynę :D

__________________________

 
 
grzegorz07555 
Ventofan


Silnik: 1.9 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 125
Skąd: żagań
Wysłany: 2010-03-13, 17:14   

sprawdź przepływomierz :tazz:
_________________
grzegorz
 
 
Arturek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 TD (AAZ)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 199
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-13, 17:18   

W jaki sposób mogę to sprawdzić?
_________________
-=Moje Vento=-

Gaz
Lewy pas
i płynę :D

__________________________

 
 
grzegorz07555 
Ventofan


Silnik: 1.9 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 125
Skąd: żagań
Wysłany: 2010-03-13, 17:30   

poczytaj najpierw to
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=32854
:tazz: .pzdr.
_________________
grzegorz
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2010-03-13, 18:37   

a czy czasem w AAZ nie ma przepływki.to ze dymi to nie masz czasem zwiekszonej dawki paliwa.naj lepiej podpiac manometr i sprawdzic ja to turbo ładuje
_________________

 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-03-13, 19:44   

bez wskaźnika ciśnienia się nie baw turbem.... przynajmniej ja bym się nie bawił
_________________

 
 
Arturek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 TD (AAZ)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 199
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-13, 19:49   

grzegorz07555 napisał/a:
bez wskaźnika ciśnienia się nie baw turbem.... przynajmniej ja bym się nie bawił


dlatego wlasnie tylko ruszylem, bez manometru nie ma zabawy:(
_________________
-=Moje Vento=-

Gaz
Lewy pas
i płynę :D

__________________________

 
 
WAFEL 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1,6 TDi
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 1730
Skąd: VW Club Chelmek
Wysłany: 2010-03-13, 19:52   

w AAZ nie ma przeplywki bo tam nie ma kompa. i dziwna sprawa ze tak slabo dmucha
_________________
Nie trąb gdy zwalniam jadę na glebie zaraz wahaczem o coś przyjebie :diabełek:
 
 
Arturek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 TD (AAZ)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 199
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-13, 20:05   

Może jakiś psikus i te cięgno jest mocno odkręcone stąd prawie nie dmucha? Nie mam pojęcia. A jak z montażem manometru? Trudna to sprawa? Chyba bez tego się nie obejdzie ..
_________________
-=Moje Vento=-

Gaz
Lewy pas
i płynę :D

__________________________

 
 
tomek87 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 GTD AAZ
Pomógł: 36 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1323
Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2010-03-13, 22:19   

Arturek, manometr to nie problem ;) wpinasz sie trójnikiem w ten przewód co idzie od turbo do pompy i po sprawie ;) A do tej zabawy to jeszcze by się przydal pomiar temperatury oleju ;)
_________________
Moja Ventka :D http://forum.vwvento.org/...?t=2800&start=0
 
 
Arturek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 TD (AAZ)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 199
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-13, 22:46   

i w tym trójniku podpiąć manometr?
Manometr tego typu? http://www.allegro.pl/ite...st_indiglo.html

A może jest jakiś tańszy bez indiglo? Na allegro widze same 60zł<
_________________
-=Moje Vento=-

Gaz
Lewy pas
i płynę :D

__________________________

 
 
tomek87 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 GTD AAZ
Pomógł: 36 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1323
Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2010-03-14, 00:56   

Arturek, no normalnie :P przecinasz przewod wpinasz trojnik i to jedno co Ci wolne zostanie to do manometru ;)
_________________
Moja Ventka :D http://forum.vwvento.org/...?t=2800&start=0
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-03-14, 08:34   

Bawisz sie w podkrecanie a nie masz nawet manometru czy jakiegos wskaznika doladowania zamontowanego. Moze wkrece 2 a potem 5 w tyl i 7 do przodu, to sie zobaczy... Zgadul zgadula ;)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2010-03-14, 21:01   

bradley, dokładnie turbo ci moze ładuje jk nalezy tylko ty tego nie czujesz.i wydaje ci sie ze masz mało mocy. a te turbo to moze juz sie poci.jak z temp silnika nie grzeje sie??
_________________

 
 
Arturek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 TD (AAZ)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 199
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-14, 22:31   

Silnik temperature zbiera moim zdaniem normalnie, 70C pokazuje mi może dopiero po 5km. Jak długo jeżdżę to i tak i tak 90C trzyma, nie przekracza. Zresztą spokojnie, turbo zostało tknięte o 2 oborty czyli ok. 1mm a może i mniej :) Michcika musze dorwać na mieście i zobaczyć jak u niego turbo sie włącza, to jaka jest różnica, może wydziwiam coś, ale wydaje mi się że powinno lepiej kręcić. Narazie nie ruszam, czekam na manometr;)
_________________
-=Moje Vento=-

Gaz
Lewy pas
i płynę :D

__________________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-03-15, 06:54   

Nie wiem jak w przypadku waste gatu ale w przypadku pompy wtryskowej pol obrotu robi juz znaczaca roznice na dawce. 1 pelny obrot to juz batory a co dopiero 2. Nie zawsze malo, znaczy malo :)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Arturek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 TD (AAZ)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 199
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-15, 07:16   

bradley napisał/a:
Nie wiem jak w przypadku waste gatu ale w przypadku pompy wtryskowej pol obrotu robi juz znaczaca roznice na dawce. 1 pelny obrot to juz batory a co dopiero 2. Nie zawsze malo, znaczy malo :)



Zgodzę się, ale po podkręceniu zrobiłem małą rundkę żeby sprawdzić czy jest różnica. Skoro turbo nie daje wiecej mocy ,temperatura nie przekraczała 90C jak i nie rosła w jakiś przyspieszony sposób to chyba w tym przypadku niewiele zrobiłem. Dziś obróce spowrotem dwa obroty żeby wszyscy byli spokojniejsi :P

bradley napisał/a:
w przypadku pompy wtryskowej pol obrotu robi juz znaczaca roznice na dawce.

Racja, przekręciłem na minimum boost pin (wtedy chodzi jak na oryginalnym pinie) to kurcze, dopiero wtedy poczułem że boost pin daje duża różnice ;D Żeby nie przesadzać obróciłem go od minimum o ćwierć obrotu . Auto teraz nie dość że ma kopa ale nie kopci jak durne :) (Teraz kopci tyle co na minimalnym ustawieniu pina- kopci tylko wtedy jak mu trzymam deche, jeżeli regularnie dodaje gazu to dymu nie widać więc chyba dobrze to wyregulowałem)
_________________
-=Moje Vento=-

Gaz
Lewy pas
i płynę :D

__________________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-03-15, 07:24   

Diesel na samo powietrze nie jezdzi :P
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Arturek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 TD (AAZ)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 199
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-15, 07:35   

A szkoda :D
_________________
-=Moje Vento=-

Gaz
Lewy pas
i płynę :D

__________________________

 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2010-03-15, 08:58   

a zmieniałes pina?? moze to w nim lezy przyczyna skoro po zmianie regulacji jedzie jak trzeba??
_________________

 
 
Arturek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 TD (AAZ)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 199
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-15, 13:37   

No właśnie chodzi głównie o to że on idzie tak samo jak prze wymiana, tyle że jak nie zmieniałem pina, to różnice czuło sie zdecydowanie- auto póki turbo nie włączało się to mozna powiedzieć że nie reagowało na wciskanie gazu :D a po wymianie pina auto już przed turbo potrafi dobrze iść , a gdy turbo się włącza to auto moim zdaniem przyspiesza nie wiele lepiej jak przed włączeniem turba. Dlatego chce je podkręcić- żeby auto miało większego kopa . Oczywiście jak będę podkręcał to ze zdrowym rozsądkiem, po trochę, z manometrem, żeby nie przasadzić :)
_________________
-=Moje Vento=-

Gaz
Lewy pas
i płynę :D

__________________________

 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2010-03-15, 18:17   

aha bo ty masz turbo na włacznik.i ci zasniedział i raz działa a raz nie.człowieku ja nic nie rozumiem co ty piszesz.
_________________

 
 
Arturek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 TD (AAZ)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 199
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-15, 21:28   

Cytat:
aha bo ty masz turbo na włacznik.i ci zasniedział i raz działa a raz nie.człowieku ja nic nie rozumiem co ty piszesz.


Nie rozumiem, więc dlatego pisze w dziale 'mam problem' i chce się czegoś dowiedzieć żeby uzyskać oczekiwany efekt ?
_________________
-=Moje Vento=-

Gaz
Lewy pas
i płynę :D

__________________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-03-15, 21:50   

FWD350 napisał/a:
włacznik.i ci zasniedział i raz działa a raz nie.

Epic irony :D


Arturek, najpierw zamontuj ten wskaznik doladowania, pozniej napisz jaki jest peak i jaki nominalny boost.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
_marcinecki 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 46
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 69
Skąd: HEBDÓW
Wysłany: 2010-03-16, 11:43   

Masz turbinę ze zmienną geometrią? Jeśli tak to czy kierownica turbiny chodzi lekko czy się przycina? Ja ostatnio miałem tak że jak depnąłem mocniej to następowało przeładowanie (kierownica się przycinała pracowała około na 2-3 mm). Kupiłem taki spray firmy Holtz, wypsikałem chyba z 3/4 rozruszałem i jak ręką odjął. Ventyl chodzi jak trzeba. Ta kierownica musi lekko pracować!!!!!
 
 
Arturek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 TD (AAZ)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 199
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-16, 17:44   

_marcinecki napisał/a:
Masz turbinę ze zmienną geometrią?


O kurcze, tu mnie masz- nie mam zielonego pojęcia, ale chętnie się dowiem jak to sprawdzić :>

_marcinecki napisał/a:
Jeśli tak to czy kierownica turbiny chodzi lekko czy się przycina? Ja ostatnio miałem tak że jak depnąłem mocniej to następowało przeładowanie (kierownica się przycinała pracowała około na 2-3 mm). Kupiłem taki spray firmy Holtz, wypsikałem chyba z 3/4 rozruszałem i jak ręką odjął. Ventyl chodzi jak trzeba. Ta kierownica musi lekko pracować!!!!!


Jeśli kierownica to te cięgno to mam właśnie podobny problem! Dokładnie tak jest- chodzi na ledwo zauważalnym zakresie , a jak pryskałem sprayem (nie pamiętam firmy, w każdym razie miał właściwości smarownicze) . Cięgno dalej ciężko chodzi, ale lżej niż było.

Jeszcze zależy co znaczy lekko pracować, bo u mnie to raczej chodzi ciężko, skoro jak ruszałem cięgno( kierownice) i pryskałem sprayem to palec bolał od ruszania (odciskał się gwint :(

W sobotę zrobie jak Ty- kupie ten spray i utopie cięgno w nim :twisted:

A po rozruszaniu tego cięgna jaki mniej więcej zakres był jego ruchu?
_________________
-=Moje Vento=-

Gaz
Lewy pas
i płynę :D

__________________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-03-16, 18:55   

Nie masz u siebie kierownic, nie masz zmartwien.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Michcik 
Zapalony Ventkarz
Ziutek



Silnik: AAZ
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 480
Skąd: Zambrów / Białystok
Wysłany: 2010-03-16, 19:03   

masz zwykle turbo jakie byly montowane w AAZcie . Ty masz jeszcze z ciegnem, nie pamietam symbolu, wiem ze braciak mial identyczna u siebie w ventce ( ta sama wersja co twoj) i mu sie wirnik ukrecil wiec wlozyl KKK taka jak moja tam nie ma juz tego ciegna tak jak u Ciebie. i teraz mowi z elepiej mu to smiga.
_________________
Mój Foorak

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=3498
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2010-03-17, 20:55   

mi tu sie wydaje ze problem jest z bost pinem.albo tym ze bawiłes sie ciegnem westgate.i teraz co powinienes zrobic to podpiac manometr i sprawdzic cisnienie jakie daje turbo.sprawdzic nalezy na 2 biegu przy predkosci 60km\h.
wtedy ci pomozemy.k0niec kropka
_________________

 
 
Arturek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 TD (AAZ)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 199
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-17, 22:14   

Wskaznik doładowania już do mnie idzie, wczoraj zamówiony:) jak dojdzie do weekendu to założe w weekend i sie wszystko wyjaśni. Co do cięgna, obróciłem o 2 obroty, bo przed zwyczajnie uznałem że coś mało dało, na próbę obróciłem o 2 obroty i moim zdaniem nic sie nie zmieniło;) boost pin był sprawdzany przy max położeniu, średnim i minimalym- działa jak powinien moim zdaniem. Na max miał kopa i dymił , na min ani dymienia ani kopa, a na średnim i ma kopa i nie dymi ;)
_________________
-=Moje Vento=-

Gaz
Lewy pas
i płynę :D

__________________________

 
 
Arturek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 TD (AAZ)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 199
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-03-23, 21:29   

Wskaźnik doszedł, tylko nie mam pojęcia którędy doprowadzić przewód doprowadzający ciśnienie do wskaźnika :mysli:
_________________
-=Moje Vento=-

Gaz
Lewy pas
i płynę :D

__________________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 9