Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: theority
2017-02-22, 13:24
Twarda praca TDI
Autor Wiadomość
szatanek 
Kierowca eLki


Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-01-16, 22:34   Twarda praca TDI

Witam wszystkich, mimo ze jest to forum poświęcone vw vento mam pytanie odnosnie vw golfa III ale w sumie to jeden producent:) A mianowicie, mój golf ma silnik tdi 81 kW, jak odpalam go rano na zimnym to przez krótką chwile słychać pykanie hydraulicznych popychaczy,ale po chwili pompują sie olejem i silnik pracuje juz cicho i jest tak dopuki nie osiągnie temp 60-70 st. C. Wtedy praca staje sie twardsza i z okolicy rozrządu dochodzi pykanie. Pojawia sie to wtedy gdy silnik sie rozgrzeje a wiec podejrzewam ze chodzi o lepkośc oleju który staje sie coraz rzadszy.Do silnika leje olej castrol gdt magnatec 10W-40 czy mozliwe jest ze ten olej jest nieodpowiedni i ma za małą lepkosc w wysokiej temp. silnika? Dodam jeszce ze moje auto ma przebieg niecałe 200 tyś.(z tego co wiem), jesli ktos z was wie cos na ten temat to piszcie. Pozdrawiam Tomek
 
 
browar1 
Zapalony Ventkarz
majster



Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 199
Skąd: Orneta
Wysłany: 2007-01-16, 22:57   

moin zdaniem do diezlów z turbina leje sie olej z oznakowaniem 15w-40 i mineral albo pul syntetyk albo terz poprostu siadaja ci popychacze ale zacznij od oleju
_________________
Volkswagen Vento 1.8 GLX (55 KW)
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-01-16, 23:35   

do dieselów tak samo jak do benzyn leje się wszystko ;)
tzn. najpierw syntetyk, później półsyntetyk a później mineral

szatanek skoro masz już ok. 200 na liczniku to spokojnie możesz zmieniać na mineralny :OK:
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
kovval 
Już prawie mieszkam w Ventce



Pomógł: 11 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 1539
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2007-01-17, 01:46   

ja mam 160tys i tez leje minerala...... pyka mi.....ale jak to diesel pyr pyr pyr
_________________
Get Rich Or Die Tryin'
 
 
szatanek 
Kierowca eLki


Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-01-17, 08:38   

Diesel jak diesel pykać musi ale chodzi mi o to ze po rozgrzaniu to pykanie sie nasila, zastanawiam sie czy mu nie zalac oleju 15W-50, albo 10W-50, bo tu głównie chodzi o lepkość oleju w temp. eksploatacyjnej silnika a więc drugi człon w oznaczeniu lepkości oleju 50 a nie 40, kupiłemsobie nawet cos takiego do oleju ale nic nie pomogło :

http://www.allegro.pl/ite...popychacze.html

pzdr
 
 
babyy82 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 484
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-01-17, 10:41   

Cytat:
kupiłemsobie nawet cos takiego do oleju ale nic nie pomogło


nie wiem ale ja nigdy nie dolalbym zadnego specyfiku do oleju :bojesię: chyba ze sprzedawalbym samochod i chcialbym cos zatuszowac.
Jesli slychac popychacze na rozgrzanym oleju to sa dwie mozliwosci. Pierwsza to konczace sie popychacze lecz one wszystkie chyba sie nie uszkadazja. Raczej pojedynczo. Druga to konczaca sie pompa oleju. Nie daje juz odpowiedniego cisnienia do prawidlowej pracy. Najlepiej zmienic olej na gestszy. Jak jezdziles na polsyntetyku to na mineral i jak napisales ze na 10W40 to na np. 15W40. Ja moge ci polecic Midland'a. Ja dopiero kupilem ventke i nie wiedzialem czym byla zalana. Silnik byl juz zalany olejem i co gorsza intelcooler tez troch na loczeniu przewodu. Umylem silnik zalalem polsyntetyk 10W40 i suchotko, ubytku oleju jak na razie nie zaobserwowalem wiec jest dobrze. :OK:
_________________
VW VENTO 1.9GTD 94r.
 
 
szatanek 
Kierowca eLki


Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-01-17, 16:03   

Koncząca sie pompa oleju to moze byc to , czy w waszych ventkach tdi po rozruchu kontrolka oleju miga 3 razy zanim zgaśnie?? bo u mnie tak własnie jest, możliwe ze juz daje za małe cisnienie.
 
 
babyy82 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 484
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-01-17, 19:39   

u mnie miga tylko raz. Ale przed zmiana oleju juz sie balem ze cos nie tak ale jak po zmianie bylo to samo i teraz jak przeczytalem ile mruga u was to jestem juz zupelnie spokojny :cool:
_________________
VW VENTO 1.9GTD 94r.
 
 
marbik 
Niedzielny kierowca
VW Vento 1.9 TDI


Silnik: 1Z
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 53
Skąd: piekary śl
Wysłany: 2007-01-17, 20:51   

ja mam TDI z przebiegiem 140 tyś. (na liczniku bo ile w rzeczywistości to nie wiem bo z książki serwisowej została mi tylko okładka więc nie wiem czy był "kręcony"). leję półsyntetyk 10W40 i jest ok. oleju nie bierze nie dymi a kontrolka gaśnie po jednym mignięciu.
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2007-01-17, 22:03   

u mnie minerał 15W/40, kontrolka miga na zimnym 3 razy. na ciepłym 2. Pozdro!
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
szatanek 
Kierowca eLki


Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-01-18, 08:12   

Więc z tym miganiem chyba wszystko ok, bo nie są to jakies nieregularne mignięcia czy mrugania tak jak gdyby cisnienie oleju było za małe tylko 2 lub 3 mrugnięcia w równych odstępach czasu.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-01-18, 13:59   

szatanek napisał/a:
Więc z tym miganiem chyba wszystko ok

mruganie kontrolki oleju po zapaleniu silnika to objaw jak najbardziej prawidłowy i oznacza, że olej jest w silniku i jest wszystko OK jeśli zgaśnie, a jeśli nadal miga to oznacza jakiś big problem olejowy w silniku...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
ali 
Niedzielny kierowca
VW Vento 1,9 TD



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-01-18, 14:34   

a nie wystarczy może tylko skasowanie kodu wymiany oleju?
bo mi teraz też mruga 2-3 razy, a z tego co pamiętam nie mrugała tyle jak go kupiłem rok temu.
 
 
rav 
Ventofan
1,9 TD



Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 101
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2007-01-18, 17:03   

Mi się wydaje, że po zapaleniu silnika kontrolka miga nie dlatego, że nie ma ciśnienia, tylko komputer widzi za niskie obroty. Zwróćcie uwagę, że przestaje migać, jak obroty wzrosną do normalnej wartości, czyli ze 2 - 3 razy mignie. Myślę tak dlatego, bo jak miałem problemik z obrotomierzem, to właśnie gdy podczas pracy silnika pokazywał zero, to zaczynała migać, a gdy pokazywał dobrze, to nie migała. Poza tym miganie kontrolki, to ostrzeżenie, że coś może być nie tak, jeśli się jednak zaświeci na stałe, to na pewno jest coś nie tak.
_________________

 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-01-19, 00:14   

Po włączeniu silnika kontrolka miga jako test, jeśli zgaśnie to jest OK, a jak nie to jest lipa. I tyle filozofii.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
szatanek 
Kierowca eLki


Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-01-19, 08:12   

No i o taką odpowiedz mi chodziło, teraz wiem ze to miganie nie oznacza początku jakichś problemów.
 
 
kamilos 
Kierowca eLki
kamilex


Wiek: 42
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 37
Skąd: legnica
  Wysłany: 2007-01-30, 16:30   

jesli ktos chce dokladnie zbadac cisnienie oleju to radzilbym pojechac na diagnostyke tam zmierza cisnienie z duza dokladnoscia w kazdym stanie pracy silnika i na podstawie tego mozna bedzie ocenic kondycje pompki POZDRAWIAM :]
 
 
kawalek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: turbodiesel
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 274
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-02-06, 10:18   

szatanek napisał/a:
kupiłemsobie nawet cos takiego do oleju ale nic nie pomogło


podziwiam Cię za takie wyczyny. ja generalnie żadnych specyfików i proszków usprawniających działanie do auta nie będą używał. najlepsze na pukanie i stukanie jest po prostu wymiana danej części. Co do silnika to dobry mechanik powie Ci na słuch co to jest:)

spyro napisał/a:
Po włączeniu silnika kontrolka miga jako test, jeśli zgaśnie to jest OK, a jak nie to jest lipa. I tyle filozofii.


dokładnie tak jak piszesz. problem pojawia sie dopiero jak nie chce zgasnąć.
_________________
fotografia ślubna warszawa | sprzedam trochę gratów do VENTO: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=5412
 
 
edvis 
Autostopowicz


Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 11
Skąd: czestochowa
Wysłany: 2007-02-06, 11:30   

Nie ma oczym gadać. Mam po remoncie głowicę i też słychać, że to diesel. Wg mnie trzeba trochę częściej wymieniać olej, a to, że diesel sobie gaworzy nie ma się co martwić.
Jeszcze raz wszystkich pozdrawiam.
_________________
www.wedkarstwo.czest.pl
 
 
szatanek 
Kierowca eLki


Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-02-07, 12:27   

A czemu mam sie bać dodawac jakies specyfiki? Jeden jak mu puka zmienia olej na gęstrzy a ja dolałem dodatek i tyle. WIdziałem co wlewałem, nie była to woda tylko olej o duzej lepkości a efekt nieznaczne zwiększenie lepkości oleju ot i cała filozofia. Najlepsze jest to ze jak ludzie kombinują z olejami szukają innych , tanszych lepszych to wszystko jest ok a jak ktoś doleje jakiegoś dodatku do oleju to juz kazdy pisze ze tego sie nie robi, paranoja.
 
 
kawalek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: turbodiesel
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 274
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-02-07, 12:45   

nawet najlepszy dodatek będzie gorszy od najsłabszego nowego oleju. takie jest moje zdanie:)
_________________
fotografia ślubna warszawa | sprzedam trochę gratów do VENTO: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=5412
 
 
szatanek 
Kierowca eLki


Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 27
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-02-07, 13:00   

Gorszy nie znaczy szkodliwy, najwyżej nie bedzie zadnego rezultatu i tyle.

[ Dodano: 2007-02-07, 13:03 ]
A jesli chodzi o oleje to zapewniam cie są tez takie które strach lać nawet do silnika Zuka czy Ursusa C330.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 10