Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Dużo pali schodzi z obrotów nie chce iść
Autor Wiadomość
kulkiry 
Autostopowicz


Silnik: ABS
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-05-22, 23:44   Dużo pali schodzi z obrotów nie chce iść

To mój pierwszy post na forum, więc chciałbym wszystkich serdecznie przywitać.

Otóż mam problem z moją ventką. Pali około 15l/100km , mieszanka bardzo bogata (sprawdzane) gdy przytrzymam gaz w pewnym położeniu to powyżej 2000 obr schodzi o ok 700 i znowu rośnie i tak w kółko. Obroty biegu jałowego ~1400 (zapłon rozrząd dobrze ustawiony) Samochód cierpi na niedobór mocy. Sonda, silniczek krokowy, monowtrysk, czujnik temperatury na pewno dobre. Próbowałem się podpiąć pod VAG-a ale komputer odmawia współpracy i nie chce się połączyć. Byłbym wdzięczny gdybyście coś poradzili. Jestem otwarty na wszelkie sugestie
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-05-23, 16:53   

Na początku musisz rozwiązać problem z komunikacją auta z vagiem (sprawć w gniezdzie czy jest + i masa, i dwa kabelki idą do komunikacji z sterownikiem), może masz jakieś kable do sterownika uszkodzone, sprawć wtyke do sterownika.
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
kulkiry 
Autostopowicz


Silnik: ABS
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-05-23, 17:45   

+ i masa na pewno jest a vento mam rok 93 ale komputer może być starszy, trzeba chyba będzie błyskać tylko nie wiem dokładnie jak to się robi. Na forum nie znalazłem więc będę wdzięczny jak ktoś napisze. Zewrzeć trzeba K i L a do drugiej wtyczki podłączyć diodę z opornikiem? Dobrze pisze?
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-05-23, 18:54   

kulkiry, w vw nie odczytasz kodów błędów za pomocą kodów błyskowych tak jak w oplu. Skoro piszesz że + i - są w gnieżdzie to jeszcze sprawć te dwa pozostałe w gnieżdzie czy nie mają przerwy po drodze do sterownika .
Albo masz coś nie teges z vagiem ;)
Jest jeszcze opcja że ECU się posypał .
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
Ostatnio zmieniony przez vezet22 2010-05-23, 18:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kulkiry 
Autostopowicz


Silnik: ABS
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-05-23, 20:59   

vezet22 napisał/a:
Albo masz coś nie teges z vagiem


Z vagiem wszystko ok. Inne samochody sprawdzane były. Jeszcze pod KTS-a podłączałem, ale nic z tego.

vezet22 napisał/a:
w vw nie odczytasz kodów błędów za pomocą kodów błyskowych


dlaczego? Ja znalazłem opisy błędów i kody w necie. Wątpie żeby komuś się chciało pisać stronę o kodach błyskowych dla picu


Sprawdzę jutro te połączenia
Ostatnio zmieniony przez kulkiry 2010-05-23, 21:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-05-23, 22:16   

znalazłeś opis błędów i ich numery (inne dla VAG-a a inne dla KTS-a) ps. propo KTS-a to nie polecam na nim diagnostyki Volkswagena poniewasz pracowałem na takim kts550 i powiem że se nieradzi, podpinam T5 na kts zero błędów, podpinam vaga 3 błędy ;)
Ale czy dla kodów błyskowych czy dla komputerowej diagnostyki musi być komunikacja a Ty jej niemasz, więc sprawć te kabelki i tą kostke od ECU.
Powodzenia :D
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
kulkiry 
Autostopowicz


Silnik: ABS
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-05-24, 19:10   

http://www.vwgolf.pl/pora...h-silniki-pnrp/

sam zobacz o co mi chodzi.


Sprawdziłem przewody do sterownika i się okazało, ze jeden był przerwany!
Polutowałem i wszystko jest ok spaliny czyste idzie lepiej, obroty spadły i nie falują i ogólnie jest git

Dzięki za radę.

Nie sprawdzałem jeszcze czy sterownik połączy się teraz z vagiem ale sprawdze pojutrze.
Pozdro
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-05-25, 00:48   

w tej poradzie masz stare jednostki vw ;)
kulkiry napisał/a:
Sprawdziłem przewody do sterownika i się okazało, ze jeden był przerwany!
tak jak podejrzewałem
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
kulkiry 
Autostopowicz


Silnik: ABS
Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-05-26, 16:58   

Połączenie z vagiem odbywa się teraz bezproblemowo. Wykrył 2 błędy

1. Potencjometr przepustnicy
2. Czujnik położenia wałka rozrządu (?)

Po skasowaniu został ten drugi, ale coś mi się zdaje, że tam niema tego czujnika
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-05-27, 21:47   

a nie był to błąd "czujnik hala brak sygnału''?? na zgaszonym silniku normalka, odpalasz i błąd znika.
kulkiry napisał/a:
2. Czujnik położenia wałka rozrządu (?)

w ABS niema czujnika wałka rozrządu
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-05-29, 21:17   

vezet22 napisał/a:
w ABS niema czujnika wałka rozrządu
w opisach błędów z VAG to właśnie oznacza czujnik halla w aparacie zapłonowym
_________________

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-05-30, 22:15   

tak jak pisałem wyżej że na zgaszonym silniku zawsze będzie ten błąd ...
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 9