Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy okolice Łomży
Autor Wiadomość
dst.stanek 
Autostopowicz


Silnik: 1.8 66 [KW]
Wiek: 37
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 13
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-06-29, 10:35   Wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy okolice Łomży

Witam koledzy ;D. Mam taki o to problem, że podczas odpalania mojej Weroniki z rana potrafi ona parsknąć na niebiesko. Wydaje mi się, że to uszczelniacze. Przynajmnije tak wnioskuję z tego co wyczytałem na forum, ale do kończa nie jestem pewny czy to uszczelniacze bo nawet gdy silnik jest rozgrzany potrafi zostawić ładną chmurę podczas ruszania lub nawet podczas postoju na światłach(na wolnych obrotach). Jednka jak już wejdzie na obroty to jest całkiem przyzwoicie. Więc tak obstawiam, że to uszczelniacze i się zastanawim czy znacie może jakiegoś mechanika z okolic Łomży lub gdzieś na Podlasiu, który by wymieinł uszczelniacze bez zdejmowania głowicy?

Dodam, że Weronika posiada silnik 1.8 90KM ABS i posiada instalację gazową.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-06-29, 13:28   

dst.stanek, ja bym jeszcze dla pewności pierścienie postarał się wykluczyć.
 
 
dst.stanek 
Autostopowicz


Silnik: 1.8 66 [KW]
Wiek: 37
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 13
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-06-29, 16:06   

Niby sprawdzałem, ale ta metoda to raczej taka sobie była. Gdzieś tam wyczytałem, że jak pujdą pierścienie to jak się odkręci korek wlewu oleju to powinno dmuchać spalinami,A u mnie nie dmucha spalinami. Ponad to ponoć na wyższych obrotach też powinien dmuchać, a mi nie dmucha. Najlepiej było by sprawdzić kompresje, ale wydaje mi się, że też powinna być w normie bo Weronika odpala bez większego problemu.

I jak chłopaki znacie jakiegoś dobrego mechanika w moich okolicach, co by się podjoł wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy??
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2010-06-29, 18:04   

jak już uszczelniacze to i pierścienie też można wymienić. Po co dwa razy babrać się przy jednej i tej samej rzeczy. Jak nie masz kasy na remont, to wlej sobie do oleju taki uszczelniacz firmy Loqui Moly 50zł max. Ludzie się z tego śmieją, że to niszczy silnik, ale jakoś mojego jeszcze nie zniszczył. Tylko to się wlewa na w miarę świeży olej. Mój kopcił jak najęty zawsze przy pierwszym rozruchu i jak się nagrzał w korku. Teraz przy rozruchu już tak nie kopci. Można powiedzieć, że prawie w ogóle :P
Jak preparat nie zadziała to wtedy bierz się za remont. Taki środek zapobiegawczy na przejazd od wymiany do wymiany oleju wystarczy a później remoncik.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
dst.stanek 
Autostopowicz


Silnik: 1.8 66 [KW]
Wiek: 37
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 13
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-06-29, 22:20   

Zrobie tak jak mówisz Lwomati i zobacze co z tego będizie :D Dzieki za rade
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-06-29, 22:37   

Ale wymiana uszczelniaczy to żaden remont.....


Taki syf zamuli uszczelniacz i nie będzie oleju paliło, ale co jeśli zamuli np panewke i nie będzie smarowania ??

Specyfik to 50zł....uszczelniacze do 1.8 to 20-30zł.....no i niech ta robocizna ze stówkę wyniesie...opłaca się ?? Na jednej wymianie zaoszczędzisz....a co dalej ??

Ogólnie, przemyśl sprawę. Takie zamulacze leje się do szrotów które są wystawiane w niedzielną giełde jako bezwypadkowe z przebiegiem max 130 tys km....

Stary pomyśl....ten zamulacz można lac do kazdego oleju....a dlaczego masz klasy oleju....0W40....5W40.....10W40 itd.....w dodatku masz rozróżnienie diesel/benzyna...a tu lejesz ot tak sobie...A jest takie powiedzenie: jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-06-29, 22:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dst.stanek 
Autostopowicz


Silnik: 1.8 66 [KW]
Wiek: 37
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 13
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-06-30, 05:56   

No dobra masz raceję, tylko robocizna uszczelniaczy może być droższa jeżeli nie znajde mechanika który to zrobi bez zdejmowania głowicy. Puki co nie słyszałem o takim w okolicach Łomży, a nikt z was nie wie czy jest taki mechanior na Podlasiu?? No ostatecznie Warszawa. Po całej polsce nie chce mi sie jeździć :P
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2010-06-30, 06:39   

Paweł J., do niedzielnych szrotów leje się "Auto Doktora" :P
A dodatki do oleju Loqui Moly, to trochę inna chemia.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-06-30, 14:30   

dst.stanek, ze znalezieniem mechanika co to zrobi jest problem, nie wiem czemu, chyba dlatego że naprawa taka nie daje gwarancji powodzenia. Ale praktyka jest taka, że z zdecydowanej wiekszości przypadków taka wymiana wystarcza. Jeśli odpowiednio zagadasz mechanika że nie będziesz się go czepiał w razie czego to znajdziesz chętnego i naprawdę ma to sens ponieważ szansa powodzenia jest bardzo duża, koszty cześci niskie - uszczelniacze po kilka zeta i uszczelka pod pokrywe zaworów. A robocizna powinna wynieść 100- 150 zeta. Ja sam robiłem to pierwszy raz i zajęło mi to 3 godzinki, łącznie ze zmajstrowaniem narzędzia specjalnego czyli naciskacza do spreżyn zaworowych.
_________________

 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2010-07-05, 16:48   

jak juz to ja bym wlał cos takiego jak regenerator silnika firmy stp. pierscienie w prosty sposub sprawdzoć jakie jest sprezanie na tłoku.a tu to na pewno poszły uszczelniacze
_________________

 
 
wasil1 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1,8 AAM+LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 244
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-07-06, 18:47   

Kolego z Łomży. W naszym mieście nie ma nikogo, kto zrobi ci to bez zdejmowania głowicy. Ja ok. 1,5 roku temu wymieniałem uszczelniacze u Chojnowskiego, na Sikorskiego przy wieży ciśnień. Znam człowieka wiele lat i nie chciał zrobić mi bez zdejmowania głowicy. Nie żałuję jednak. przy okazji splanował mi głowicę, dotarł gniazda zaworowe i teraz ventylek nie bierze oleju. To prawda, że jest droższy od innych mechaniorów ale przynajmniej nie musisz po nim poprawiać.
 
 
piotrek/wawa 
Ventofan
glizda


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 150
Skąd: janowek/tarczyn/wawa
Wysłany: 2010-07-06, 19:34   

własnie koledzy juz pare razy czytam temat o wymianie uszczelniaczy i bylo troche o tym mowione nawet niektorzy dawali fotki swoich urzadzen do naciskania zaworow ale chyba jeszcze nikt nie opisal tego w 100% moze ktorys z szanownych kolegow pofatygowal by sie i opisal co krok po kroku trzeba zrobic i nie trzeba by bylo szukac mechanika bo slyszlem ze to dosc prosta sprawa
 
 
Wąski 2 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 VR-6
Pomógł: 16 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2400
Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-07-06, 19:48   

co do tych uszczelniaczy to powiem tak,jestem mechanikiem i osobiście nie podjoł bym się takiej operacji ,dlaczego.dlatego że nie daje to 100% efektu powodzenia ,poniewaz najczęstrzą przyczyną nieszczelności uszczelniaczy na zaworach są wyrobione prowadnice zaworów które powodują luz na zaworach i poprzez ten luz zaworowy leca najczęściej uszczelniacze ,jest to moim zdaniem gra nie warta zachodu ,bo efekt zadowolenia może trwać przez np.miesiąc ,tydzień albo nawet tylko parę godzin dopuki luz na zaworach nie rozpitoli nowych uszczelniaczy ,a wtedy i szkoda czasu pieniędzy no i złości do mechanika że żle zrobił itp,po za tym to tak jak kolega wyżej napisał przy okazji wymiany uszczelniaczy na zdjętej głowicy można dotrzeć gniazda i sprawdzić dokładnie głowice ,i być pewnym 100% że jest dobrze i że za tydzień znowu nie zacznie brać oleju ;)
_________________
-GRUPA MAZOWIECKA-
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56

NOWE GG SŁAĆ NR BO SKASOWAŁA SIĘ LISTA
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-07-06, 21:43   

piotrek/wawa, jak poszukasz na golf.pl albo golf3 sa tam opisy również mojego autorstwa, niema sensu pisać jeszcze raz pod nickiem jak tu albo Paweł Marek, a narzędzia to szcvzypce do wyjęcia starych gumek które bardzo ciężko wychodzą i trzeba je mocno chwycić oraz naciskacz do sprężyn. Daję foto mojego zestawu, naciskacz to oczywiście samoróba.
Wąski 2 masz rację ogólnie, ale pamiętaj że piszemy tu o silnikach VW a nie np. czegoś na F, które wytrzymują pół do 2 razy dłużej niż inne marki. Gumki wytrzymują ok 200-250 tysięcy. Robiłem jej już w kilku autach zawsze z dobrym efektem, choć zawsze ostrzegam właściciela auta że może to nie wystarczyć. Zresztą mniej więcej stan prowadnic można ocenić nawet od góry łapiąc za koniec zaworu.

Ostatnio zmieniony przez Lwomati 2010-07-06, 22:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dst.stanek 
Autostopowicz


Silnik: 1.8 66 [KW]
Wiek: 37
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 13
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-07-22, 12:32   

Kolego wasil1 co do mechanika w Łomży to powiem ci, że znalazłem takiego który się tego podejmie. I już jestem z nim umówiony na początek sierpnia. A całej operacji podejmie się Radek z ul. polowej 22. Ludzie mówią, że jest on dobrym mechanikiem, a za całą operację weźmie max 200zl. No i właśnie tu pytanko. Ile kosztują uszczelniacze, uszczelka pod pokrywę zaworów i on coś mówił uszczelka pod wałek rozrządu?
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-22, 12:41   

dst.stanek napisał/a:
i on coś mówił uszczelka pod wałek rozrządu?

Chyba chodzi o uszczelniacz wałka rozrządu. Te tańsze są lipne....potrafią puszczać nawet na starcie. Mam teraz uszczelniacz firmy Erling...kosztował coś więcej bo 15 czy 20 zł a te zwykłe po 5-6zł chodzą....uszczelniacze to też do 30zł....a uszcelka pod klawiaturą to jakieś 5-30zł....w zalezności od firmy oraz tego czy korek czy guma.
 
 
dst.stanek 
Autostopowicz


Silnik: 1.8 66 [KW]
Wiek: 37
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 13
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-07-22, 12:43   

Czyli mechanik nie chcę mnie specjalnie orżnąć na hajs??
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-22, 12:45   

dst.stanek napisał/a:
Czyli mechanik nie chcę mnie specjalnie orżnąć na hajs??

Trochę drogo, ale w różnych częściach Polski są różne ceny.
 
 
wasil1 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1,8 AAM+LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 244
Skąd: Łomża
Wysłany: 2010-07-25, 11:15   

Za 200 zeta bez zdejmowania głowicy to za drogo i ryzyko końcowego efektu duże.
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2010-07-25, 11:37   

Za 200 zł to nie jest dużo. Ponieważ mechanik musi na nowo ustawic rozrzad a poza tym uszczelniacze wymienia maszynka na ciśnienie. wiec bez problemu mozesz sie zapisac na wymiane uszczelniaczy
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 13