Wysłany: 2010-07-29, 22:32 Kilka problemów z moim nowym ventkiem
Witam wszystkich forumowiczów
W tym tygodniu zakupiłem vento i powoli wykrywam w nim usterki i próbuje doprowadzić go do pełnej sprawności
1. Na prawym przednim kole zauważyłem dużo osadu od wewnętrznej strony felgi - coś jakby olej czy smar, nie wiem co to może być po każdej dłuższej jeździe felga robi się gorąca - myślę ze to od tarcz ale co z nimi.. przy tym kole slycha takze ciche popiskiwanie..
2. Przy skręcaniu ( przeważnie w prawo ) czuć i słychać na kierownicy stuk.. wyczuwalny jest tez lekki luz i mam nadzieje ze to nie maglowania.. kierownica ma opór ale nie jest aż tak bardzo duży
3. rozrusznik słychać jeszcze 2s po odpalaniu wiec stawiam na bendix.
4. pokrętło od regulacji cieple-zimne powietrzu nie działa, wyjąłem je i widać ze taki czarny plastik jest ułamany, wiec pytanie czy można gdzieś takie coś dostać?
5. plastik od otwierania schowka jest ułamany i tak samo czy gdzieś go można dostać
6. fotele latają jak chcą.. nie mam dwóch ślizgaczy ;p wie ktoś ile one mogą kosztować?
7. przy szybkiej zmianie bigów z 1 na 2 słychać zgrzyt trybów.. co to może być?
8. Moja ventka głośno chodzi, burczenia słychać tuz za silnikiem chyba za kolektorem i nie wiem co to jest..
To chyba wszystko, bardzo mi zależy żeby moje autko było w lepszej kondycji i proszę was o pomoc wiem ze jest tu sporo speców i mam nadzieje ze dacie rade
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-30, 07:28
1. musisz rozebrać hamulce...wygląda na to jakby trzymały....szkoda hamulców i paliwa.
3 tzn jak słychać....kręci gdy już silnik załapie
4 możesz coś tam porzeźbić, ale nie widząc tego ciężko coś doradzić.
7 co prawda nie mam tego problemu, ale z tego co widze na forum golfa to dość częsty problem czyli z tego co pamiętam to synchronizator, po prostu możesz sie za to zabrać lub wrzucać dwójkę wolniej, wiele ludzi tak robi i śmigają latami.
8 tu też za bardzo nie pomogę...trzeba oblukać...może uszczelka na kolektorze, może plecionka, którą niedawno przechodziłem.
1. dzis pewnie bede mial chwile to rozkrece
3. dokladnie silnik juz chodzi a rozrusznik slychac jeszcze 2s jakby zwalnial
4. postaram sie o fote
7. no i pewnie to zostawie
8 sprzedajacy mowil ze jakas siatka za kolektorem ale nie wiem o co chodzi..
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-30, 08:45
przemus_40vol napisał/a:
8 sprzedajacy mowil ze jakas siatka za kolektorem ale nie wiem o co chodzi..
Czyli złącze elastycznie (tzw plecionka) bo chyba innej siatki tam nie ma. Są różnorakie...droższe z uchwytem do przykręcenia i zwykłe do wspawania. 1.8 90KM ma wydech o średnicy 50mm, ważne byś nie kupił do wersji 75KM bo tam wydech ma średnicę 45mm...ja kupiłem taką do wspawania za 25 czy 30 zł o wymiarach 150x50 i jest git.
dam rade wspawać sam czy lepiej oddać to dla jakiegoś speca? a nie wiesz ile kosztuje z uchwytem?
bardzo dobre forum błyskawiczna pomoc
Pawel J. Ty tez masz 90-tke? U Ciebie jest dynamiczny czy tak jak u mnie na żeby dobrze jechało to trzeba tych 2,5 - 3tys obr... będziesz mógł zrobić taki test ile czasu trwa przyspieszanie od 70 do 100 na 4 biegu? wtedy sprawdzę czy mój silniczek jeszcze żyje
_________________ Vento 1.8lpg AAM 1992r WHITE
Ostatnio zmieniony przez przemus_40vol 2010-07-30, 08:58, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-30, 08:57
przemus_40vol napisał/a:
? a nie wiesz ile kosztuje z uchwytem?
Różnie.....u mnie sama plecionka z uchwytem kosztowała 60zł, ale zauważ że tam jest wszystko zapieczone i mogą być cyrki z odkręceniem, za to plecionka z rurą kolektorową kosztowałaby mnie 120zł...więc w końcu odpuściłem i kupiłem po jakimś czasie zwykłą do wspawania.
przemus_40vol napisał/a:
dam rade wspawać sam czy lepiej oddać to dla jakiegoś speca?
Jak masz migomat i umiesz się nim posługiwać, kątówkę oraz kanał to dasz radę.
Chodź ja bym pojechał do speca...podniesie autko....upewnisz się gdzie są przedmuchy...moze coś innego do zrobienia dojrzysz.
Co do tego zgrzytu przy zmianie z 1 na 2, to mam podobnie, ale tylko gdy jest zimny silnik i szybko ciągne lewarek, jak zmieniam z taką minimalną przerwą między biegami to nic nie zgrzyta, samochód tak jeździ od 2006r.
Wiec tak, plecionka wymieniona u mechanika - koszt 120...
hamulce przeczyszczone pastą do tłoczków
a regeneracja kolumny kierowniczej - na podlasiu 350zl.. i narazie nie bede tego robil
pozdrawiam
ja wczoraj wymieniałem rurę kolektorową i miałem z tym mnóstwo pracy. Jakbym drugi raz miał robić to też bym się zastanowił nad samą reperaturką złącza. Jeśli chodzi o koszty to wyszło mnie to około 170zł Rura 115zł + zestaw montażowy 22zł + koszty wysyłki+ robota własna. Satysfakcja - bezcenna!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum