Wysłany: 2010-08-09, 13:35 Przerywanie na benzynie
Witam koledzy. Moja wentka od ponad roku śmiga na gazie. Silniczek 1.8. Na początku motor chodził jak złoto. Na gazie szedł dobrze , a jak przełączyłem na benzyne to poprostu pocisk. Od pewnego czasu pojawił się problem. Na gazie nadal silnik dobrze jeździ , przy wolnych obrotach pracuje równomiernie ale na benzynie już nie. Zaczął strasznie dymić ( na czarno ). Na wolnych obrotach chodzi bardzo nierówno , czasem gdy jadę na benzynie i chcę mu dajmy na to żredukować bieg bo skręcam to potrafi zgasnąć. Ogólnie podczas jazdy na bezynie szarpie i to dosyć odczuwalnie. Co to może być ? Filtr paliwowy ? pozdro
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-06-16, 07:29
Timon22, zacznij od rzeczy najprostszej czyli reset ECU (sterownika silnika) poprzez odpięcie klem np na noc, a rano odpal silnik na benzynie i zostaw na luzie bez tykania się pedału gazu. Jesli to pomoze rozwiązanie masz opisane na każdym forum vw chodzi o błędy łapane od instalacji LPG. Jesli nie pomoze pomartwisz sie dalej. Trzeba bedzie wówczas omomierzem sprawdzić działanie czujników temperatury płynu i powietrza.
Panowie podłączam się pod temat bo mam identyczny problem....
Odłączyłem na noc akumulator i rano autko elegancko chodziło na benzynie i na gazie ale po przejechaniu 20km do domu, zgasiłem i za 15 minut wszystko od nowa... na benzynie kopci chodzi na 2 lub 3 gary a jak się przełączy na gaz to wszystko gra- wymieniłem już świece, przewody, i czujnik temp cieczy... Czyżby znowu błąd komputera ? Jaka może być przyczyna ?
_________________ W razie potrzeby posiadam kabelki OBDI/OBDII oraz interfejs LPG do Bingo M- Służę pomocą
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-06-28, 22:37
M4teusz, dowolne forum to lub od golfa przejrzyj. Jest wszystko opisane. To że reset pomaga świadczy o tym że sterownik silnika łapie błędy od instalacji LPG. Rady są dwie: zmiana emulacji sondy w opcjach komputerka LPG, ustawia się zwykle na masę. Niektóre silniki potrzebuję czego innego: likwiduje się stałe zasilanie sterownika silnika i zastępuje je zasilaniem po zapłonie, chodzi o jeden kabelek dochodzący do sterownika, można to zrobić przekaźnikiem albo normalnie odciąć stały plus i podać po zapłonie. Nie będę szczegółów opisywał który numer styku w sterowniku wszystko łatwo znajdziesz.
Ta modyfikacja tyczy się tylko silników na wtrysku jednopunktowym czyli ABS, AAM, ADZ, ABU
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum