Witam jakis czas golf mi spala duzo gazu czy to trasa czy po miescie wolno czy szybko i tak ponad 12L pali nie moge zejsc ponizej 11L spokojnej i dzsiaj gdy chodzil na gazie oglaczylem przeplywomierz... i praca silnika nie ulegla zmianie ani obroty... co mam zrobic i jak sprawdzic dokladnie??lepiej odlaczyc calkiem przeplywke i szukac nowej czy jak??
z gory dzieki za pomoc.
a ja bym pojechał na kompa i pewnie bdzie bład z sonda lub odepnij aku na 15 min. jak nie pomoze to ja bym stawiał na sonde. ewentyalnie moze gaz byc do regulacji
_________________
Ostatnio zmieniony przez FWD350 2010-06-19, 17:18, w całości zmieniany 1 raz
lukasz17, jeżeli auto pracuje na gazie to przepływomierz w tym momencie nie pracuje w takim sensie że do pracy na gazie nie podaje żadnych wartości, więc jak go odłączasz to dlatego niema żadnej zmiany w pracy silnika. Natomiast jak auto chodzi na benzynie to wtedy przepływomierz ma ogromne znaczenie i spróbuj go w tedy odłączyć .
A w związku ze spalaniem gazu to mieścisz się w normie Powem tak mój w trasie 8, ogólnie śmigając do pracy i troche po mieście to 10-12 a że mam często ciężką noge to i potrafi 13-15 włoić a ostatnio tak właśnie wychodzi
Jeżeli masz instalacje jeszcze na śróbe to poprostu wkręć pół obrotu i wtedy sprawć czy Ci niezamula jeżeli nie to wtedy jeszcze pół obrotu i tak aby uzyskać optymalną dawke gazu .
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2010-06-20, 15:18
vezet22, jak ja nawet na trasie nie schodze ponizej 11L:/ a czy jedzze wolno czy szybciej to prawie dlaniego bez roznicy:/ mikser mam troche maly tylko 30mm we wtorek zostawie go gazownikom niech cos popatrza;P
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-06-20, 22:35
lukasz17 napisał/a:
30mm
to chyba zart, to auto w ogóle nie jeździ z takim przelotem, minimum dla 2E do 34 mm, największy jaki dostaniesz gotowy (L-jetronik) ma 36 mm, a ja na podstawie własnych doświadczeń proponuję roztoczyć jeszcze więcej - ja mam 37.5 mm. Policz sobie jaka jest różnica pole powierzchni tego przelotu przy 30 i 36 mm zobaczysz jaka ogromna jest różnica.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-06-22, 22:53
Po prostu mierzy się średnicę otworu którym powietrze leci do silnika przez mikser. Możesz miec taki, miksery L jetronik po ten typ przepływomierza robionę sa o średnicy od 30 do 36 mm. Założenie tak małego odbiera z 1/3 mocy maksymalnej silnikowi, na benmzynie rownież oczywiście. A gazownicy lubią zakladac małe miksery, bo latwiej na nich wyregulowac instalację, sa ładne wolne obroty, silnik nie gaśnie o zdjęciu nogi z gazu. Jednakże jest to ewidentne partactwo. Jeśli faktycznie masz taką słomkę do oddychania posłuchaj mej rady, kup sobie na Allegro L-jetronik 36 mm, być może potrzebna będzie ponowna regulacja ale dopiero wówczas zobaczysz co to auto potrafi, jeszcze jak mu ze 3 stopnie zapłon wyprzedzisz
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2010-06-22, 22:56, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2010-06-24, 12:35
zapolon mam deko wyprzedzowny z tego co widzialem jak zozrzad zmeinaielm mowisz kolego mikser zmeinic na 36mm i bedzie inny samochod?? ostatnio na gazie jakos mi slabiej idzie bo wczesneij dobrze zapierdzielal...
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-06-25, 19:04
zdecydowanie zmień mikser na wiekszy, potem oczywiście będzie potrzebna regulacja instalacji LPG, ale na benzynie od razu poczujesz dużą różnicę i dwie setki wreszcie zobaczysz na liczniku o ile cały silnik jest sprawny
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2010-06-25, 20:57
a jaki lepszy mikser prezd przeplywomierz czy odrazy bezposrednio przed p[rzepustnice?? ale dlaczegop mi golf tak moze duzo palic?? a wiesz kolego ze wczesneij jak mi lepeij na gazie chopdzil to po prostej 190 lecialem nim:P
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-06-25, 21:16
Na odległość wszystkiego nie wiem, istotne jest to jak jeździ na benzynie. Jeśli ok to po prostu gaz do regulacji. Jeśli też marnie to najpierw trzeba na benzynie doprowadzić do ładu. Ale to już temat rzeka: rozrząd, regulacja zapłonu, sprawny uklad wysokiego napięcie itd.
Mikserów innych nie próbowałem, tylko takie http://www.allegro.pl/ite...lywomierz.html. Wyjściowo miałem 32 mm, trochę byle jak pilnikiem i papierem ściernym powiększałem średnicę aż do 37,5 i na tym się zatrzymałem. Przy średnicy 38 mm miałem już kłopoty z ustawieniem, w sensie nie mogłem ustawić tak żeby lambda oscylowała w całym zakresie obrotów, ale nie było żadnych problemów z wolnymi obrotami czy też mocą.
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2010-06-25, 21:16, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2010-06-25, 21:27
na benzynie jezdi chyba ok rozrzd mam w porezadku bo wymienay i sparwdzany na znaki zalon deko wyprzedzony reszta chyba ok ale jakos wyregulowac go nie moga cos kreca parownikiem zamiast pod kompem:/
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2010-08-11, 11:39
dalej mam problem z przeplywka bo teraz jak jade i wcisne sprzeglo to trzyma mi oborty prawie 2tys musisz pochodzic torche na wolnych i obroty zejda do 800 ale gdy odlaczylem przeplywke to dorazu mi schodzil z obortow. ale na odlaczonej przeplywce spalanie wg MFa sporo wzroslo:/ czy moz e wkompie gazu musz ewylaczyc sterowanie przeplywka
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-08-13, 23:19
Nie nic takiego nie musisz robić. Sprawdź sobuie ta przepływkę wystarczy mieć voltomierz, dokładny opis dawałem na golf3.pl czy vwgolf.pl. Jeśli jest dobra szukaj dziury w dolocie, błędnego ustawienia przpustnicy, uszkodzenia regulatora wolnych obrotów
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2010-08-16, 10:39
kolego ale ta sprawa wyglada tak ze mi kiedys strzelil w gaz i jak patrzylem to jest lekko ta plytka w prezplywomierzu zgieta... bo dlaczego jak odlacze go to obroty ma normanle??
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-08-17, 08:42
lukasz17, no ale po pierwsze klapka ma własnie wyglądac na lekko krzywą bo tak jst zrobiona, chodzi o to że ma nie ocierać się o ścianki czyli dawac palcem otwierać łatwo -tylko opór jej spręzyny trzeba pokonać. Potem test voltomierzem, przy włączonym zapłonie i podpiętej wtyczce, odciągnij osłonę wtyczki i na kablu sygnałowym przepływki (2 lub 3 nie pamiętam nigdy) mierz napięcie, ma rosnąc płynnie w miarę otwierania klapki palcem, od 0,24 do ok 4,5 - 5V. I to wszystko w temacie przepływomierza. Na LPG przepływomierz niema znaczenia, z wyjątkiem sytuacji gdy klapka jest calkowicie zatarta w pozycji przymkniętej i nie puszcza powietrza do silnika.
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2010-08-17, 16:36
hmm to dlaczego onm i takie oborty wysokie trzyma prawie 2 tys a jak odlacze przeplywke to spadaja do 800?? zdjalem tez ta plastikowa pokrywke co jest ta plytka elektryczna i jak chodzi i rusze ta oska od klapki zeby zamknac to tez oborty schodza??to w czym mzoe tkwic problem??
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-08-17, 19:42
No np w tym że w pewnym zakresie nadmierne wzbogacenie mieszanki wskutek wady przepływomierza podniesie obroty. W silniku 2E akurat tak się dzieje bo wówczas więcej poweitrza puszcze regulator wolnych obrotów. Uważam że nie masz co gdybać, podmień przepływkę od kolegi, nie kupuj od razu. Jesli pomoże - spróbujesz naprawić -troche w tej kwestii spróbuję ci pomóc jeśli będziesz miał ochotę bo robiłem to dwa razy z dobrym skutkiem. Ale najpierw wyjaśnij, zresztą pisałem jak ją sprawdzić, zobacz tez czy ma literkę C na końcu numeru VW, moze być od mk2 bez literki
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-08-19, 21:07
to jest dobry. Szukja dziury w dolocie po jakimś strzale, sprawdź zapłon, ustawienie rozrządu, podstawowe ustawienie przepustnicy, działanie regulatora wolnych Wiem że to sporo ale w tym silniku guzik Vagiem zdiagnozujesz, Trza do ręki miernik kluczyk śrubokręt i po kolei
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2010-08-19, 22:10
dzisiaj juz w polowie dnia wogole zaplaic nie chcial palil i gasl odrazu az odlaczyl;em kostke od prezpl;ywki i zaplail normalnioe i jezdze z niepodpieta prezplywka bo obroty nie faluja i wogoel
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2010-08-20, 13:58
dzsiaj doszedlem chyba w czym jest problem:) odpadla ta dolna klapa pod prezplywka i rozebralem go wyczyscielm ale widze ze klapka ta zgeita jest i oska tez lekko i nie wiem czy naprawiac ponizejzdjecia jak ona jest zgieta niby lekko.
i mam jeszcze jedno pytanie jak powinna byc zamontowane to okragle z klapka co rure dolotowa sie zaklada bo to mozna obkrecic i nie wiem czy to jest jakies znaczenie jak sie zalozy??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum