Silnik: 1,8
Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Gorlice
Wysłany: 2010-08-15, 23:17 Skrzynia ciężko chodzi
Witam.
Oglądałem dziś Vento, które chcę kupić, ogólnie zrobiło całkiem dobre wrażenie. Odniosłem jednak wrażenie, że lewarek od skrzyni pracował dość ciężko. Biegi niby wchodziły ładnie, nic nie strzelało ani nie trzeszczało, auto jechało i przyspieszało nieźle, ale niepokoi mnie trochę ta ciężko pracująca skrzynia. Nie zauważyłem wycieku oleju ze skrzyni (niewielkie ślady oleju były widoczne przy filtrze oleju silnikowego, ale to osobny temat).
Wcześniej jeździłem passatem 1,9 GL, tam skrzynia chodziła bardzo lekko, dlatego dziwi mnie trochę ten problem tutaj. Czy ktoś może doradzić, czy jest to coś bardzo niepokojącego, można sprawdzić jeszcze coś, żeby przekonać się jakiego typu jest to usterka. Właściciel twierdzi, że skrzynia chodzi tak odkąd ma auto (5 lat) i nic nigdy się z nią nie działo, ale oczywiście on może twierdzić wszystko.
Auto przebiegło 180 tys, sprawia wrażenie bardzo zadbanego.
Z góry dzięki za pomoc
Trzeba przesmarować taki coś co się pokazuje pod maską gdy zmieniasz bieg, Ci powie o co chodzi
Miałem podobnie, wymieniłem olej przy 200k km i mechanior powiedział, że nie potrzebnie, bo olej był czyściutki, jakby nie zużyty. Przy następnej wizycie przesmarował coś tam pod maską i poprawiło się na lepsze, biegi wchodziły łatwiej, nie trzeba było się siłować z lewarkiem, chociaż ja wole czuć że zmieniam bieg, a nie że jednym palcem.
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-08-16, 19:20
Zestaw naprawczy wybieraka ok 80zł i masz jak nówkę Ale dla pewności odłączyć lewarek od skrzyni i zobaczyć jak bezpośrednio z pod machy chodzi skrzynia
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-08-16, 21:33
Smaruję mechanizm zmiany biegów raz może dwa razy w roku....chodzi o to aby wszystkie ruchome elementy przesmarować zwykłym towotem i jest znacznie lepiej.
Poza tym możesz mieć luzy w tym mechaniźmie i trzeba je zniwelować.
Tak na szybko to popsikaj wszystkie elementy zmieniające biegi (czyli te co się ruszają) zwykłym WD-40....jeśli będzie poprawa to git...kupujesz furaka...smarujesz i będzie latało.
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-08-18, 16:17
najprawdopodobniej zaciera sie na tulejkach przy lewarku jak dzejmiesz mieszek od biegu to będziesz widział cały mechanizm popsikał bym tam i powinno się poprawić,ale możesz zrobić tak jak koledzy pisza zdjąć "jabłka"od linek pod maska i poruszać lewarkiem będziesz wiedział gdzie cięzko chodzi
Silnik: 1,8
Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 7 Skąd: Gorlice
Wysłany: 2010-08-18, 22:54
Jeszcze raz dzieki za wszystkie porady, na razie auto stoi u mechanika, bo trzeba powymieniac rozrzad, olej itp, ale jak juz sie dobiore do tego lewarka to dam znac, co pomoglo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum