a czemu znowu wymieniasz i co ile wymieniasz aku
a jak juz to taki polecam pod altek 90A BOSCH S5 DIESEL 85Ah 800A no chyba ze masz inny altek wsadzony slabszy albo mocniejszy
_________________
Ostatnio zmieniony przez lesny1982 2010-09-01, 16:30, w całości zmieniany 1 raz
lesny1982, alternator to nie problem. Kazdy naladuje. 800A rozruchowego to mala elektrownia Ale mnie taki nie wejdzie bo blokuje webasto.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
iczym masz zamiar doładowywać taki aku standardowy alternator temu nie podoła
A czemu ma nie dac rady?
Alternator jest na biezace potrzeby na prad samochodu i pozostlym amperazem laduje akumulator. Logiczne, ze jak akumulator bedzie ladowac sie z aboslutnego zera to potrwa to dluzej niz w przypadku np. 72Ah ale co trzeba zrobic zeby wyladowac taki wielki akumulator....
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
z prostej przyczyny ze diesel potrzebuje dożo więcej prądu na rozruchu ,jeśli kolega jeździ na krótkich odcinka z doładowaniem może być problem ,zazwyczaj alternator powinien byc bardziej wydajny by sprostać doładowaniu aku
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Akumulator mi siada, powoli trzeba będzie szukać nowego. Ale mam pytanie takie, chodzi o parametry. W temperaturze zerowej napięcie akumulatora w spoczynku mam jakieś 12.5 V. Podczas rozruchu spada gwałtownie do 9V z groszami. Podczas już pracy silnika na biegu jałowym pod nieobciążonym silnikiem napięcie ładowania wynosi 14.4V Chcę wiedzieć co myślicie o tych wartościach? Ładowanie raczej jest ok, ale sam prąd rozruchu i napięcie spoczynkowe wydaje mi się małe, co też i skutkuje kiepskiej kondycji akumulatora.
To jedna kwestia. Druga natomiast to taka, że obecnie sprzedawane akumulatory są tzw. bezobsługowe. Pytałem się w sklepie co tak w zasadzie znaczy. Trochę się zdziwiłem, że skoro mają korki do wlewania wody, to też powinno się sprawdzać co jakiś czas stan elektrolitu i ewentualnie uzupełniać jego ubytek, gdyż w czasach upału ma prawo odparować co nieco. W sklepie sprzedawca zapewniał mnie, że skoro instalacja elektryczna w samochodzie w pełni prawidłowo funkcjonuje, to nie ma prawa nic się dziać. Co więcej - otwarcie tych że korków jest równoważne z utratą gwarancji, a paradoksalnie jakiś ubytek elektrolitu jest również tożsame z jej utratą. Więc ja tego nie rozumiem. Co wy o tym myślicie? Bo mi jakoś nie chce się w to wierzyć, że po upływie powiedzmy dwóch lat, ani grama wody nie wyparuje z akumulatora...
Sa takie bezoblsugowe zebys kupil akumulator, przejezdzil okres gwarancji i kupil nastepny bo nie pilnowales stanu elektrolitu
Z gwarancja jest jeszcze tak, zeby ja uznali to musisz najlepiej kupic u nich akumulator, zamontowac oraz dostac wydruk (ktory jest dokumentem) z parametrami ladowania, ze wszystko jest ok z instalacja samochodowa i to nie ona byla przyczyna zepsucia.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
A jak będziesz wybierał nawa baterie to szukaj EXIDE
Pojeżdżę i popytam tu i ówdzie jeszcze. Co prawda jeszcze mi się z wymianą nie spieszy, na razie jakoś tam kręci, ale być przygotowanym trzeba. jak na razie załatwiłem stary jakiś, zużyty akumulator na wymianę, bo bez starego nigdzie nowego nie kupię...
Sebastian ja zawsze mowie ze auto od podstaw buduje i skad mam miec akumulator i kupuje normalnie a bdb aku to np. kinetic hollywood purepower tylko ze one troszku kosztuja
_________________
Ostatnio zmieniony przez lesny1982 2012-02-24, 17:09, w całości zmieniany 1 raz
A jak będziesz wybierał nawa baterie to szukaj EXIDE
Pytałem się dzisiaj o nie i sprzedawca i owszem, polecił mi jako dość dobre, jednak to w zasadzie ta sama firma co produkuje centry, ale z nastawieniem na Centrę Futurę, że ona będzie od niego trochę lepsza, a dodatkowo jest na nią dwa lata gwarancji, jak i dodatkowy rok na tzw. assistance. uje muje dzikie węże, pierdzielę to udogodnienie, bo nie ma opcji, że mi się rozładuje, a jak się rozładuje to i tak gwarancji się nie uwzględni, bo zawsze znajda powód żeby odmówić gwarancji jako że to z winy użytkownika. Jednym słowem doszedłem do wniosku, że nie warto przepłacać za jakieś tam "udziwnienia", ale cena 400 zł za centrę, no trochę przeraża...
_________________ Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2012-02-25, 18:30, w całości zmieniany 1 raz
EXIDE to norweska firma całkiem możliwe ze ma udziały w CENTRA wiem jedno ja centry nie wezmę moja ma niecałe 2 lata magiczne oczko nie działa już od roku jak kopiłem auto a po 2 tyg. postoju w baterii zbrakło prądu by ruszyć kaszlaka... całkiem możliwe ze taka się trafiła jakaś niedorobiona lub wina leży w złym użytkowaniu krótkie odcinki i kilka rozruchów dziennie...ale od tego magiczne oczko się raczej nie zepsuło ... ogólnie ciężka sprawa na co sie zdecydować bo i wydatek nie mały a i wymagania tez spore
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Od gory popatrz, albo poswiec latarka. Jak jest cos co przypomina zielony kolor to aku niby sprawny.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
no ja najpierw normalnie w nie zaglądałem nic oprócz czarnej pustej dziury nie widzę ,potem latarka podświetlałem to mieni się coś ale żeby konkretnie widzieć zielone, czarne lub białe jak pisze na baterii to ja nie widzę a lekarz mówi ze wzrok mam dobry wiec stwierdzam ze zepsute albo krótko
sebastian napisał/a:
c.uja przez nie widać.
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
EXIDE to norweska firma całkiem możliwe ze ma udziały w CENTRA wiem jedno ja centry nie wezmę moja ma niecałe 2 lata magiczne oczko nie działa już od roku jak kopiłem auto a po 2 tyg. postoju w baterii zbrakło prądu by ruszyć kaszlaka... całkiem możliwe ze taka się trafiła jakaś niedorobiona lub wina leży w złym użytkowaniu krótkie odcinki i kilka rozruchów dziennie...ale od tego magiczne oczko się raczej nie zepsuło ... ogólnie ciężka sprawa na co sie zdecydować bo i wydatek nie mały a i wymagania tez spore
Nie powiedziałby że Exide jest aż tak lepszy od Centry reklamacji jest na niego więcej , a jeśli chodzi o dobrą baterię w rozsądnych pieniądzach to YUASA bardzo dobre japońskie akumulatory, coś droższego to Varta.
Handluję tym na codzień.
Nie powiedziałby że Exide jest aż tak lepszy od Centry
nie wiem jak jest w rzeczywistości sugeruje się tym co przeczytałem i wynikami testu : http://centra.com.pl/pub/...tartbatteri.pdf
według którego w extrymalnych skandynawskich warunkach Exide jest numer 1 i przebija bosch i varte silver którą posiadam w vento od 3lat i złego słowa nie powiem ...a z autem od niemca przyjechała bateria Exide która 2 lata dzielnie jeszcze budziła w moim vento motorek
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2012-02-25, 22:21, w całości zmieniany 1 raz
no ja najpierw normalnie w nie zaglądałem nic oprócz czarnej pustej dziury nie widzę ,potem latarka podświetlałem to mieni się coś ale żeby konkretnie widzieć zielone, czarne lub białe jak pisze na baterii to ja nie widzę
Ja nic, a nic przez to magiczne oczko nie widziałem. jedynie jak odkręciłem ten korek z oczkiem, do mogłem zobaczyć, że jest woda. A i wówczas oczko stało się przezroczyste, a po zakręceniu oczka, zobaczyłem wielkiego c.uja
Sprawdziłem (na aku), jak i również po kodzie wyposażenia, że do mojego AGR'a bateria powinna być 70 Ah i 340A. Z tym pierwszym może i się zgodzę, ale z drugim? Przecież im większy prąd rozruchu, tym lepiej!. A coś się stanie, jeśli założę 77 Ah nawet? Jeśli chodzi o alternator, to mam 120A.
no do mojego paska według wlepy- battery 380 A (72 Ah) a siedzi 77Ah 760A i tez mam alternator 120A
sebastian napisał/a:
A coś się stanie, jeśli założę 77 Ah nawet?
do disla nawet wskazana większa bateria ale wydaje mi sie ze wieksza jak 80Ah nie ma sensu szkoda kasy. ważne by sie zmieściła w dziurę nie wiem gdzie siedzi bateryja w borce ale a pasku mam ograniczenia max 278x175x190 inna nie zmieści się w podszybiu
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
A jak masz z polaryzacją? Bo u mnie plus jest z lewej strony, a wszędzie, co patrzyłem po aukcjach, to maja plus z prawej strony. Ale to chyba w niczym nie będzie przeszkadzać, bowiem można przecież akumulator o 180 stopni odwrócić. Chyba.
U mnie jest tak jak w Vento, w podszybiu nie mam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum