Witam wszystkich mam taki troche dziwny problem ze swoim ventylem. Otóż jak jade nie zależnie od predkosci i puszcze gaz to po chwili czuje jak auto przyspiesza przez chwile. samczynnie dodaje sobie gaz. i po chwili przechodzi.Nie jest to za każdym razem.Objaw wystepuje tylko na gazie. Zwróciłem uwage ze kiedy wystepuje przyspieszanie pedał gazu sam sie wciska. mam vento 1,8 b+g 90km.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-10-04, 20:22
czester, próbuj najpierw resetu sterownika silnika, na każdym forum VW o tym pisze, dotyczy silników na wtrysku jednopunktowym. Pomoże - to winna jest instalacja LPG i naprawia się poprzez zmianę sposobu emulacji sondy lambda w sterowniczku LPG, albo odcięcie stałego plusa od sterownika silnika i zastąpienie go plusem po zapłonie.
Jeśli reset nie pomaga - można się podpiąć pod VAG, ale pierwsze podejrzenie pada na silnik krokowy od benzyny.
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2010-10-04, 20:27, w całości zmieniany 1 raz
Mam gaz 1 generacji założonu. odłaczałem akumulator na jakis czsa. poza tym na benzynie strzela mi w tłumik i ma niski falujace obr ok 700-850.Na poczatku nie było takich objawów.
Silnik: 1.8narazie;] Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-10-10, 16:28
różnica jest znaczna przy 1 gen interesuje cie tylko zapłon poodłanczaj wszystko z mono odpal na gazie i sie przejedz ,Reszta działan zalerzy od zachowania auta
_________________ Das is das ...
Ostatnio zmieniony przez archeolog 2010-10-10, 16:30, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1,8 Pomógł: 61 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3720 Skąd: LZA
Wysłany: 2010-10-10, 17:18
pablomed napisał/a:
Pomoże - to winna jest instalacja LPG i naprawia się poprzez zmianę sposobu emulacji sondy lambda w sterowniczku LPG, albo odcięcie stałego plusa od sterownika silnika i zastąpienie go plusem po zapłonie.
a ja tez tak mam ,a gazu nie mam
_________________ Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-10-10, 21:11
czester, reset ECU, a potem próba jeżdżenie tylko na benzynie nie na gazie, jeśli problem ustąpi i nie wraca, a wróci kiedy znowu włączysz LPG, to już wiesz że LPG jest winne.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-10-18, 22:18
może nie musi ja nie wróżbita, a rada to podanie masy na kabel sondy w czasie pracy na LPG, albo odcięcie stałego zasilania ECU, zastąpienie go plusem po zapłonie, na każdym forum poematy są o tym tylko czytać, albo od razu zrobić.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-10-28, 20:43
Stały plus jest na pin 21 ECU, możesz zrobić najprościej, odciąć kabel od tego pinu i wpiąć w ten pin plus po zapłonie od pinu 23, to jest najprostsze rozwiązanie, czasem to zasilanie na 21 podłącza się po przekaźniku spiętym z elektrozaworem LPG ale nie widzę sensu takich kombinacji
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-10-31, 17:42
od 21 odciąć, zaizolować. Tylko najpierw miernik do ręki i sprawdzaj czy jest jak napisałem czyli stały plus na 21 i plus po zapłonie na 23, schemat to schemat, nieraz sa pomyłki a ja podałem ci numery styków ze schematu.
Ten sposób jest dobry ale ma swoje minusy. Sterownik za każdym razem po zapaleniu silnika nabiera nowych nastawów, jak po resecie, mogą się pojawić pewne nieprawidlowości, drobne falowania w fazie rozgrzewania zwłaszcza, ale z reguły jest to wielokrotnie mniej uciążliwe niż jazda bez tego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum