Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Samoczynne dodawanie gazu
Autor Wiadomość
czester 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1,8
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 53
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-10-02, 19:29   Samoczynne dodawanie gazu

Witam wszystkich mam taki troche dziwny problem ze swoim ventylem. Otóż jak jade nie zależnie od predkosci i puszcze gaz to po chwili czuje jak auto przyspiesza przez chwile. samczynnie dodaje sobie gaz. i po chwili przechodzi.Nie jest to za każdym razem.Objaw wystepuje tylko na gazie. Zwróciłem uwage ze kiedy wystepuje przyspieszanie pedał gazu sam sie wciska. mam vento 1,8 b+g 90km.
_________________
Tylko Jetta:):)
 
 
Swistakes 
Ventka to mój dom!
Urosne i bede Jettą



Silnik: 2E
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 2005
Skąd: Jasna Góra
Wysłany: 2010-10-02, 23:50   

Mam to samo w 1,8 b+g 75 km
_________________
Moja Ventka i byle
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=18137
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14233
http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9585
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2010-10-03, 02:33   

a ja mam to w 1,8 B 75 KM jezdze z tym juz siodmy rok
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-10-03, 21:42   

Wypnijcie wtyczkę po prawej stronie Monowtrysku i powinno ustać ... ale wtedy na benie daleko nie zajedziecie ;)
_________________
Das is das ...
 
 
panzer jager 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1,8 AAM
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 81
Skąd: Bytów
Wysłany: 2010-10-04, 07:25   

Wydaje mi się, że to jest walnięty silnik krokowy lub sonda lambda która daje błędne odczyty :P
Mi po wymianie silniczka krokowego przyśpieszanie ustało :P
_________________

 
 
czester 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1,8
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 53
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-10-04, 16:43   

Ale jak wypne ta wtyczke to wogóle bedzie jezdził na benz. czy wogóle??
_________________
Tylko Jetta:):)
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-10-04, 17:46   

Chyba wcale nie będzie jeździć na benie Jaką masz instalacje z czego pobiera dane jeśli wogóle jakieś pobiera
_________________
Das is das ...
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-10-04, 20:22   

czester, próbuj najpierw resetu sterownika silnika, na każdym forum VW o tym pisze, dotyczy silników na wtrysku jednopunktowym. Pomoże - to winna jest instalacja LPG i naprawia się poprzez zmianę sposobu emulacji sondy lambda w sterowniczku LPG, albo odcięcie stałego plusa od sterownika silnika i zastąpienie go plusem po zapłonie.
Jeśli reset nie pomaga - można się podpiąć pod VAG, ale pierwsze podejrzenie pada na silnik krokowy od benzyny.
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2010-10-04, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-10-06, 20:23   

Skon wiesz że ma instalacje z emulacją ?
_________________
Das is das ...
 
 
czester 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1,8
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 53
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-10-08, 13:15   

Mam gaz 1 generacji założonu. odłaczałem akumulator na jakis czsa. poza tym na benzynie strzela mi w tłumik i ma niski falujace obr ok 700-850.Na poczatku nie było takich objawów.
_________________
Tylko Jetta:):)
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-10-08, 22:02   

Jeżeli masz 1 gen to nie pobiera ona żadnych informacji elektroniki silnika ... pracuje tylko na podciśnieniu
_________________
Das is das ...
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-10-09, 00:02   

I czy II, na jedno wychodzi, ale jeśli winna jest tylko instalka lpg że ECU łapie błędy, to reset powinien pomóc na jakiś czas
_________________

 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-10-10, 16:28   

różnica jest znaczna przy 1 gen interesuje cie tylko zapłon poodłanczaj wszystko z mono odpal na gazie i sie przejedz ,Reszta działan zalerzy od zachowania auta
_________________
Das is das ...
Ostatnio zmieniony przez archeolog 2010-10-10, 16:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2010-10-10, 17:18   

pablomed napisał/a:
Pomoże - to winna jest instalacja LPG i naprawia się poprzez zmianę sposobu emulacji sondy lambda w sterowniczku LPG, albo odcięcie stałego plusa od sterownika silnika i zastąpienie go plusem po zapłonie.

a ja tez tak mam ,a gazu nie mam
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
czester 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1,8
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 53
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-10-10, 20:14   

To sprubuje tak zrobić. Poodłączam wszystko i tylko na gazie spubuje trochę pojeździć. i dzieki za info poinformuje czy cos sie zmieniło :] pozdro
_________________
Tylko Jetta:):)
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-10-10, 21:11   

czester, reset ECU, a potem próba jeżdżenie tylko na benzynie nie na gazie, jeśli problem ustąpi i nie wraca, a wróci kiedy znowu włączysz LPG, to już wiesz że LPG jest winne.
_________________

 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-10-13, 12:54   

Jeżeli ma najzwyklejszy gaz to co mu do ecu ?
_________________
Das is das ...
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-10-16, 00:10   

o jejku kolego, ECU łapie błędy od niewłaściwego składu mieszanki i guzik go obchodzi jaka jest instalacja LPG
_________________

 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-10-18, 15:01   

No ok ale bedzie łapać je w kółko ? i ecu bedzie kombinować przepustnicą
_________________
Das is das ...
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-10-18, 22:18   

może nie musi ja nie wróżbita, a rada to podanie masy na kabel sondy w czasie pracy na LPG, albo odcięcie stałego zasilania ECU, zastąpienie go plusem po zapłonie, na każdym forum poematy są o tym tylko czytać, albo od razu zrobić.
_________________

 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-10-18, 23:52   

O to nie głupie z odcieniem zasilania ecu szkoda że sam na to nie wpadłem Piny znasz ?
_________________
Das is das ...
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-10-28, 20:43   

Stały plus jest na pin 21 ECU, możesz zrobić najprościej, odciąć kabel od tego pinu i wpiąć w ten pin plus po zapłonie od pinu 23, to jest najprostsze rozwiązanie, czasem to zasilanie na 21 podłącza się po przekaźniku spiętym z elektrozaworem LPG ale nie widzę sensu takich kombinacji
_________________

 
 
czester 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1,8
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 53
Skąd: Głogów
Wysłany: 2010-10-31, 10:25   

czyli wystarczy ze podepne pin 21 z 23 i bedzie dobrzea przewóed pinu 21?? zaizolowac???
_________________
Tylko Jetta:):)
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-10-31, 17:42   

od 21 odciąć, zaizolować. Tylko najpierw miernik do ręki i sprawdzaj czy jest jak napisałem czyli stały plus na 21 i plus po zapłonie na 23, schemat to schemat, nieraz sa pomyłki a ja podałem ci numery styków ze schematu.
Ten sposób jest dobry ale ma swoje minusy. Sterownik za każdym razem po zapaleniu silnika nabiera nowych nastawów, jak po resecie, mogą się pojawić pewne nieprawidlowości, drobne falowania w fazie rozgrzewania zwłaszcza, ale z reguły jest to wielokrotnie mniej uciążliwe niż jazda bez tego
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 8