Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2010-10-25, 19:58 Przy odpaleniu nie ładuje
chłopaki mam problemik. włożę wideo gdzie widać jakie cuda się dzieją. gdy atko dłużej postoi albo np z rana odpala się super, lecz w ciagu jakich 5 min gasną swiatła itd jakby coś strasznie predka sadzi akku. nie wiem dlaczego się tak dzieje... po 5min wszystko bywa super, swiatła swiecą jaśnie nic nie mruga... nawet nie wiem gdzie szukać usterki. może jakieś propozycje? na liczniku widac jak wszystko gasnie i pozniej gdy dodaje gazu zaswieci sie i znowu zgasnie.
http://www.youtube.com/watch?v=PUEi8pBTZLA
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2010-10-25, 20:41
lesny1982, to samo gdy audio odłączone. miernikiem sprawdzałem od razy daje gdzies od 13,5v do 13,8v a pozniej 14,3 -14,5v coś w tym rodzaju... o jakim regulatorze mówisz?
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2010-10-25, 20:52
to co lesny1982 pokazał znajduje się w alternatorze.... i jest to wymienione i nic nie pomaga...
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2010-10-25, 20:56
ja tak i zrozumiałem... wymieniłem ten regulator i nie pomogło... moim zdaniem wygląda tak jakby coś zjada prad... może gdzie jeszcze jakis regulator jest?
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-10-25, 21:01
skoro wymieniłeś regulator to sprawdż kabel co idzie do akumulatora ,jeżeli jest dobrze przykręcony to ,może być tak że zawiesiły ci się szczotki w regulatorze albo któryś kabelek od szcotek nie był dobrze przylutowany i puścił ,albo nie dotarły ci się szczotki ,lub też może być zbyt zużyte tulejki w altku po których "chodzą szczotki
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2010-10-25, 21:02
1 byl wymieniony przeszłą zima a drugi na przeszłym tygodniu... oraz mieniałem tak że stawiłem spowrotem oryginał te co stał do tych 2 wymienionych i to samo... ;(
a co to za takie cos?
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2010-10-25, 21:04
Wąski 2, ale po przebiegu ~5min wszystko super... i gdy autko jest nagrzane tez wszystko git! tylko gdy odpalam z rana lub gdy autko postoi jakies pol dnia i wtedy tylko takie cuda sie dzieja... a gdy autko jest przegrzane wszystko lata jak trzeba i nic nie mroga...
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-10-25, 21:12
dlamnie to jest regulator napięcia ,disle mają to do siębie że po odpaleniu podgrzewanie świec dalej pobiera prąd i dlatego na mirniku może wychodzić mniejsza wartość ładowania ale ,jeżeli tak ci mruga jak jest zimny to ,albo cosik się znowu z regulatorem dzieje albo może być też winny podgrzewacz od świec żarowych,sprawdż jeszcze jakie masz ładowanie przy samym alternatorze
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2010-10-25, 21:15
ja sprawdzałem po odpaleniu jak długo swiece sa podgrzewane... oooo to może byc że sa podgrzewane te 5min? ale mruganie przeciez nie moze byc tym spowodowane... a na samym alternatorze to gdzie musze sprawdzic?
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-10-25, 21:26
mruganie mi tu właśnie nie pasuje bo właśnie dla tego podejrzewam altek ,a sprawdzać to możesz na śrubie co jest w altku z tyłu"+" i masę z silnika ,może być tak że właśnie podgrzewacz ma jakieś przepięcia i pobiera nie regularne napięcie co też może powodować te mruganie ,bo jak piszesz że po 5 min wsio dobrze to może być właśnie podgrzewacz bo one mniej więcej tyle pobierają prąd po odpaleniu.
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2010-10-25, 21:33
a jeżeli go *^%#$*&$ z tamtad? czyli odłaczyc? poco on jest potrzebny? przeciez odpalilem i wsyzstko ... rozymiem podgrzewanie przed odpalaniem to jasne lecz po odpaleniu jakos to ciekawie brzmi...
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-10-25, 21:43
to znaczy nie grzeje on non stop ale pobiera prąd przez określony czas po odpaleniu silnika ,a jeżeli go wywalisz to istnieje możliwość ,a raczej nie będzie możliwe odpalenie autka przy mniejszej temp zewnętrznej bo niestety komp nie dostanie sygnału z niego i zgłupieje ,krótko mówiąc to tak jak byś przerwał obwód elektryczny ,czyli nic z tego nie będzie
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2010-10-25, 21:49
hmm... jutro u znajomego w tdi ventce zobacze czy podobnie dlugo daje prad czy nie... no jezeli co trzeba znowu mieniac tamty regulator.. moze jakis znajde ale watpie ze to w nim cos jest... moze glebiej w alternatorze. a tam gdzie bezpieczniki atm wiecej rzadnych regulatorow nie ma???
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2010-10-25, 21:55
ech... $ u nas remont altka strasznie drogi...
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-10-28, 20:22
regulator jest ok, proponuję szukać pod takim kątem że to co jest grzane na starcie czyli świece żerowe ewentualnie podgrzewacze płynu chłodzącego (jeśli są w tym silniku) powoduje spadek napięcia na sterownik silnika albo jakiś czujnik, czyli spadek napięcia nie w całym aucie tylko na jakimś złączu przez które płynie prąd zasilający grzałki i sterownik, konkretnie diesla nie znam ale mniej więcej tak bym szukał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum