Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
przegrzewanie silnika vento 1.8 90 km 1992
Autor Wiadomość
shop 
Autostopowicz


Silnik: 1.8 90 KM
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 5
Skąd: Sejny
Wysłany: 2010-11-13, 13:58   przegrzewanie silnika vento 1.8 90 km 1992

witam, mam problem z temperaturą silnika. Czujnik w bloku jest podobno kombinowany i nie pokazuje wogóle prawdziwej temperatury silnika. Chciałem kupić inny czujnik ale sprzedawca powiedział że nie może mi sprzedać czujnika bo było kilka wersji i musi wiedzieć jaki czujnik tam siedział. Ten czujnik co mam to pokazuje temp 70 stopni max, podobno jest od pasata. Problem w tym że silnik mi się przegrzewa. Dym idzie ze zbiornika wyrównawczego po dłuższej jeździe(uszczelka pod głowica wydaje się być ok). Bloku silnika nie da się dotknąć, wentylator nie załącza się chociaż jest sprawny. Górny wąż od chłodnicy jest gorący, dolny zimny. Zupełnie jakby przez chłodnice nie szła ciecz chłodząca. Silnik jest na gazie, ogrzewanie wnętrza działa, parownik też jest ciepły. Co może być przyczyną? Ostatnio płyn chłodnicz mi po prostu uciekł ze zbiorniczka. Gdzie znajduje się termostat w tym samochodzie? Pozdrawiam.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-11-13, 14:14   

shop napisał/a:
podobno jest od pasata

Ale to nie ma nic do rzeczy, moze być z paska, golfa czy vento....przecież w tych autam były ABSy (1.8 90KM) z tego co wiem to nawet od skody 1.3 ów czujnik bedzie pasował.

shop napisał/a:
Dym idzie ze zbiornika wyrównawczego po dłuższej jeździe

Tzn ?? Wywala Ci płyn czy widzisz dym jak odkręcisz korek bo jeśli to drugi to jak dla mnie normalne zjawisko.

shop napisał/a:
Bloku silnika nie da się dotknąć,

Raczej normalka ;)

shop napisał/a:
Górny wąż od chłodnicy jest gorący, dolny zimny.

Objaw typowy dla niesprawnego termostatu, zaciętego na dużym obiegu stąd

shop napisał/a:
temp 70 stopni max,


Więc jak dla mnie na 90 % termostat chodź mechanikiem nie jestem i być może silnik się smaży, ale gdyby tak było to by długo nie pociągnął.

shop napisał/a:
Ostatnio płyn chłodnicz mi po prostu uciekł ze zbiorniczka

Wywaliło go czy jak odkręciłeś korek i płyn wysadziło ??

shop napisał/a:
Gdzie znajduje się termostat w tym samochodzie?

U dołu silnika tak gdzie pompa wodna i wspomagania.

Ale jak dla mnie nic strasznego czyli tylko termostat.
 
 
shop 
Autostopowicz


Silnik: 1.8 90 KM
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 5
Skąd: Sejny
Wysłany: 2010-11-13, 14:23   

gdzie jest czujnik temperatury ten co pokazuje temperaturę na desce rozdzielczej? Na tym weżu wychodzącym z silnika na górze? Tam mam dwa wejścia pod jakieś kable, jedno 4ro pinowe jest podłączone, drugie obok jest wolne(nic nie jest podłączone). Płyn w zbiorniczku parował tak że było widać z pod maski. Miałem niedokręcony korek i pewnie przez niego wyciekło.
 
 
Wąski 2 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 VR-6
Pomógł: 16 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2400
Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-11-13, 14:30   

kolego jak twierdzisz że wiatrak działa i jeden przewód od chłodnicy masz zimny a drugi ciepły to na sto procent masz padnięty termostat ,znajduje się on pod alternatorem ,ale spokojnie nie musisz altka wymontowywać bo pod nim masz jescze jego mocowanie ,po prostu za dużo rozbierania ,najlepiej będzie od spodu się do niego dobrać ,wystarczy odkręcić pompę od wspomagania ,(3 śrubki) wcześniej luzując pasek klinowy od pompy ,a następnie ukaże ci się obudowa termostatu, trza będzie jeszcze zdjąc dolny przewód z te obudowy(będziesz miał łatwiej wyciągnąć obudowę z termostatem) no i na końcu dwie śrubki na klucz dziesiątkę i możesz wyciągać termostat,pamiętaj by sprawdzić czy w opakowaniu z nowym termostatem jest oring uszczelniający ,trza go wymienić jak nie chcesz jeszcze raz rozbierać wszystkiego ,a co do rodzaju czujnika to sprawdż jaki masz kod silnika to pod ten dany kod dobiorą ci czujnik temp ;) ;)
_________________
-GRUPA MAZOWIECKA-
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56

NOWE GG SŁAĆ NR BO SKASOWAŁA SIĘ LISTA
 
 
Wąski 2 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 VR-6
Pomógł: 16 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2400
Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2010-11-13, 14:32   

shop napisał/a:
Tam mam dwa wejścia pod jakieś kable, jedno 4ro pinowe


dokładnie ten ,z tego co kojarze to będzie on koloru żółtego
_________________
-GRUPA MAZOWIECKA-
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56

NOWE GG SŁAĆ NR BO SKASOWAŁA SIĘ LISTA
 
 
shop 
Autostopowicz


Silnik: 1.8 90 KM
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 5
Skąd: Sejny
Wysłany: 2010-11-13, 14:39   

Wentylator podłączony na głucho działa. Sam nigdy się nie włączył. Jaki jest koszt tego termostatu? Jak sprawdzić czy czujnik temperatury nie przekłamuje?
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-11-13, 14:43   

shop napisał/a:
Sam nigdy się nie włączył

Tym bardziej wina wskazuje na termostat.

shop napisał/a:
Jaki jest koszt tego termostatu?

30zł, dobry zamiennik a oryginał ok stówki.
 
 
shop 
Autostopowicz


Silnik: 1.8 90 KM
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 5
Skąd: Sejny
Wysłany: 2010-11-13, 16:29   

A jak sprawdzić czy czujnik wogóle działa? Czy na ta kostkę trzeba puścić napiecie? Jakie? Chodzi mi o sprawdzenie wskaźnika na desce rozdzielczej. A i czy normalne jest że płyn przelewa się(nie bulgocze) w zbiorniku wyrównawczym?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 8