Wysłany: 2007-02-28, 19:13 Ustawienie zapłonu i rozrzadu w AAM
Witam, może ktoś wie jak ustawić zapłon, bo na kole zamachowym jest tylko jeden znak GMP? Mam też wątpliwości co do rozrządu, nie mogłem ustawić idealnie, bo wychodzi o pół ząbka przesunięcie albo w przód albo w tył - ustawiłem wałek rozrządu o te pół opóźniony (czy dobrze?).
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 199 Skąd: Orneta
Wysłany: 2007-02-28, 19:49
witam co do GMP to martwy górny punkt . a co do tego zombka sie niemartw kolo aparatu jest srubka 8mm i jak ja popuscisz to se zaplon poprzez krencenie aparatem dostosujesz . odpal i wtedy prubuj ja tak robilem jak zakladalem pasek to mi kolo sie przestawilo i wtedy pozostalo regulowanie aparatem umnie pomoglo
wszystko ok tylko jak właśnie ustawić aparatem zapłonowym mając lampę stroboskopową? świecąc lampą w okienko na koła zamachowe? W JETCE na kole były znaki z podziałka a tu jest tylko ten jaden i wtm problem.
Przglądałem całą powierzchnię koła i nic nie ma, w ksziążce pisze żeby rozrząd ustawić na znakach i w tym położeniu wałka pośredniego włożyć aparat zapłonowy z palcem ustawionym na znku na aparacie, tak zrobiłem, po sprawdzeniu lampą wychodzi że zapłon następuje właśnie w GMP (na wspomnianym znaku) dajej pisze żeby utsawić początkowe wyprzedzenie o 6 st. ale jak? nie ma podziałki z oznaczeniem kątowym!
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 199 Skąd: Orneta
Wysłany: 2007-02-28, 20:10
jaze zdejmij przewu z cewki i przyluz do masy przekrencajac aparatem w którąs strone pojawi sie iskra i wtakiej pozycji zostaw i sprubuj wtedy odpalic i nieczytaj tyle lektur zaplon i tak bendziesz musial sam wyczyc . jak bendzie zly bendzie slaby szarpal napewno poczujesz .
no tak, silnik będzie w miaeę dobrze chodził w zakresie -2 do + 15 st. a dla njleprzego spalania niezbędna jest wstępna regulacja wg zaleceń.
ale to nie problem, mam wiEksze zmartwienie - spalanie na LPG 18-22/setkę
Od początku jak założyłem w 2005 roku LPG w swojej Ventce 96' były problemy z dużym spalaniem w mieście 15-18l trasa na ogół 9-10l. Mam silnik 1.8 AAM, instalacja IIgen Lovato z pseudo elektroniką Stag 2L. Ostatnio postanowiłem wziąć sprawę w swoje ręce bo gazownicy u których byłem cos pokręcą śrubkami, mówią że jest ok i tylko inkasują kasę. Jak do tej pory:
- wymieniłem sondę, filtry, membramy, świece,
- sprawdziłem i uszczelniłem cały układ dolotowy łącznie z układami podciśnieniowymi,
- mikser mam szczelinowy fi 38, obiniżyłem go maksymalnie w dół do przepustnicy,
- robiłem próby tylko ze śrubą (bez krokowca),
- sprawdziłem drożność katalizatora,
- sprawdziłem ustawienie rozrządu i zapłonu ( tu PYTANIE: jak powinien być ustawiony zapłon w AAM? na kole zamachowym jest tylko jeden znak GMP, ja dałem jakieś 3 cm po obwodzie przed znakiem, myślę że to będzie 6 st.?)
- na benzynie wychodzi ok 12 miasto, trasy nie sprawdzałem,
- zrobiłem kontroler pracy sondy lambda, zrobiłem ok. 10 regulacji od lewej do prawej strony i nic, od 18 do 22l wychodzi. Jutro zmieniam termostat i ....... no własnie, może ktoś coś mi jeszcze podpowie co mam jeszcze zrobić, bo mi już ręce opadają.
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 199 Skąd: Orneta
Wysłany: 2007-02-28, 20:42
wszystko dobrze tylko ze ja niemam gazu i niezabardzo sie w tym temacie orientuje ale wielu klubowiczuw ma gaz takrze powinni ci pomuc ja mam silnik aam 1.8 z 94 i pali mi 8-9 na miescie na trasie 6 -7.5 takrze poco mi gaz chociaz jak cielem 198km/h z kolbaskowa do rostoku jakies 250 km to spalil jakies 10 - 12 l na setke ale niezchodzilem ponizej 140 150
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum