Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-23, 09:43
Ustawienie zapłonu i rozrzadu w AAM
Autor Wiadomość
kajty 
Autostopowicz
Vento 1,8 GLX


Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 9
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-02-28, 19:13   Ustawienie zapłonu i rozrzadu w AAM

Witam, może ktoś wie jak ustawić zapłon, bo na kole zamachowym jest tylko jeden znak GMP? Mam też wątpliwości co do rozrządu, nie mogłem ustawić idealnie, bo wychodzi o pół ząbka przesunięcie albo w przód albo w tył - ustawiłem wałek rozrządu o te pół opóźniony (czy dobrze?).
 
 
browar1 
Zapalony Ventkarz
majster



Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 199
Skąd: Orneta
Wysłany: 2007-02-28, 19:49   

witam co do GMP to martwy górny punkt . a co do tego zombka sie niemartw kolo aparatu jest srubka 8mm i jak ja popuscisz to se zaplon poprzez krencenie aparatem dostosujesz . odpal i wtedy prubuj ja tak robilem jak zakladalem pasek to mi kolo sie przestawilo i wtedy pozostalo regulowanie aparatem umnie pomoglo
_________________
Volkswagen Vento 1.8 GLX (55 KW)
 
 
kajty 
Autostopowicz
Vento 1,8 GLX


Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 9
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-02-28, 19:58   

wszystko ok tylko jak właśnie ustawić aparatem zapłonowym mając lampę stroboskopową? świecąc lampą w okienko na koła zamachowe? W JETCE na kole były znaki z podziałka a tu jest tylko ten jaden i wtm problem.
 
 
browar1 
Zapalony Ventkarz
majster



Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 199
Skąd: Orneta
Wysłany: 2007-02-28, 20:00   

a patrzylesz na kole zamachowym ja mam jeszcze taki punkt jak 0 i podten znak ustawialem
_________________
Volkswagen Vento 1.8 GLX (55 KW)
 
 
kajty 
Autostopowicz
Vento 1,8 GLX


Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 9
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-02-28, 20:06   

Przglądałem całą powierzchnię koła i nic nie ma, w ksziążce pisze żeby rozrząd ustawić na znakach i w tym położeniu wałka pośredniego włożyć aparat zapłonowy z palcem ustawionym na znku na aparacie, tak zrobiłem, po sprawdzeniu lampą wychodzi że zapłon następuje właśnie w GMP (na wspomnianym znaku) dajej pisze żeby utsawić początkowe wyprzedzenie o 6 st. ale jak? nie ma podziałki z oznaczeniem kątowym!
 
 
browar1 
Zapalony Ventkarz
majster



Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 199
Skąd: Orneta
Wysłany: 2007-02-28, 20:10   

jaze zdejmij przewu z cewki i przyluz do masy przekrencajac aparatem w którąs strone pojawi sie iskra i wtakiej pozycji zostaw i sprubuj wtedy odpalic i nieczytaj tyle lektur zaplon i tak bendziesz musial sam wyczyc . jak bendzie zly bendzie slaby szarpal napewno poczujesz .
_________________
Volkswagen Vento 1.8 GLX (55 KW)
 
 
kajty 
Autostopowicz
Vento 1,8 GLX


Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 9
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-02-28, 20:19   

no tak, silnik będzie w miaeę dobrze chodził w zakresie -2 do + 15 st. a dla njleprzego spalania niezbędna jest wstępna regulacja wg zaleceń.

ale to nie problem, mam wiEksze zmartwienie - spalanie na LPG 18-22/setkę
Od początku jak założyłem w 2005 roku LPG w swojej Ventce 96' były problemy z dużym spalaniem w mieście 15-18l trasa na ogół 9-10l. Mam silnik 1.8 AAM, instalacja IIgen Lovato z pseudo elektroniką Stag 2L. Ostatnio postanowiłem wziąć sprawę w swoje ręce bo gazownicy u których byłem cos pokręcą śrubkami, mówią że jest ok i tylko inkasują kasę. Jak do tej pory:
- wymieniłem sondę, filtry, membramy, świece,
- sprawdziłem i uszczelniłem cały układ dolotowy łącznie z układami podciśnieniowymi,
- mikser mam szczelinowy fi 38, obiniżyłem go maksymalnie w dół do przepustnicy,
- robiłem próby tylko ze śrubą (bez krokowca),
- sprawdziłem drożność katalizatora,
- sprawdziłem ustawienie rozrządu i zapłonu ( tu PYTANIE: jak powinien być ustawiony zapłon w AAM? na kole zamachowym jest tylko jeden znak GMP, ja dałem jakieś 3 cm po obwodzie przed znakiem, myślę że to będzie 6 st.?)
- na benzynie wychodzi ok 12 miasto, trasy nie sprawdzałem,
- zrobiłem kontroler pracy sondy lambda, zrobiłem ok. 10 regulacji od lewej do prawej strony i nic, od 18 do 22l wychodzi. Jutro zmieniam termostat i ....... no własnie, może ktoś coś mi jeszcze podpowie co mam jeszcze zrobić, bo mi już ręce opadają.
 
 
browar1 
Zapalony Ventkarz
majster



Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 199
Skąd: Orneta
Wysłany: 2007-02-28, 20:42   

wszystko dobrze tylko ze ja niemam gazu i niezabardzo sie w tym temacie orientuje ale wielu klubowiczuw ma gaz takrze powinni ci pomuc ja mam silnik aam 1.8 z 94 i pali mi 8-9 na miescie na trasie 6 -7.5 takrze poco mi gaz chociaz jak cielem 198km/h z kolbaskowa do rostoku jakies 250 km to spalil jakies 10 - 12 l na setke ale niezchodzilem ponizej 140 150
_________________
Volkswagen Vento 1.8 GLX (55 KW)
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-03-02, 00:24   

kajty, nie dubluj postów, tzn pisałeś gdzie indziej nt. spalania twojego auta i tam kontynuuj rozmowę...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
kajty 
Autostopowicz
Vento 1,8 GLX


Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 9
Skąd: Chełm
Wysłany: 2007-03-02, 20:55   

ok, sory.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 9