Silnik: 1.8 Pb +LPG Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: WG
Wysłany: 2010-12-26, 13:28 Moj nowy nabytek ...Vento 1.8 90KM . Kilka problemow!!
Witam. zakupiłem nowego ventyla:P Mój nieszczęsny diesel idzie do remontu:)
Mam teraz Vento 1.8 benzyna +LPG . Niestety jest kilka problemów..
1. Samochód chodził na gazie tylko ze jak obroty spadały to gasł.. Po prostu gaz nie trzymał obrotów.. Teraz Samochód gaśnie na gazie zupełnie.. Na dodatek nie przełącza go z benzyny na gaz.. Co może być przyczyna? Czy jest to do naprawienia w domowych warunkach czy konieczna wizyta u gaz mechaniora?
2. Urwany zamek od schowka przy pasażerze. Jeden zawias nie trzyma. Chce to otworzyć i zdjąć żeby wymienić na nowe.. Jak? Wiadomo ze można na sile szarpnąć ale szkoda mi go psuć:)
3. Nie działa elektryczne ustawianie lusterek . tyle ze tylko Prawe:P Lewe ustawiam jak chce itp.
4. Zamontowana jest "wieś fajcha" od szyberdachu. Chce ją zdjąć i zlikwidować szyberdach w sensie uszczelnić żeby nie ciekł itp..
5 Thermotronic nie grzeje tak mocno jak powinien.. Możliwe ze zapchany filtr kabinowy czy coś??
6 luzy w skrzyni.. Każdy bieg wchodzi? Możliwe ze wodziki?
7. Słabo działa podświetlanie prawej strony zegarów.. Diody? Bezpiecznik? Czy co?
8. Zamarzają drzwi od kierowcy.. Nie chcą się później zamknąć? Dokładne wysuszenie mechanizmu wystarczy??
9. Nie działa otwieranie od środka lewych drzwi tylnych.. Z zewnątrz bez problemu.. ..
Czekam na pomoc:) Jak sobie cos przypomne odnosnie problemow to oczywiscie dopisze:)
_________________ SKUP TELEFONÓW: NAJLEPSZE CENY!! DOJAZD DO KLIENTA. NAPRAWA, SIMLOCKI ETC.
morze mechanizm zamarzł zima w końcu lub wymieniane lusterko na zwykle bez elektryki
dikus14 napisał/a:
5 Thermotronic nie grzeje tak mocno jak powinien.
co masz na myśli nie grzeje wogule czy bardzo słabo na pierwszym biegu czy wogule silnik osiąga temperaturę
dikus14 napisał/a:
6 luzy w skrzyni.. Każdy bieg wchodzi? Możliwe ze wodziki?
całkiem możliwe
dikus14 napisał/a:
7. Słabo działa podświetlanie prawej strony zegarów
pewnie przepalona żarówka z tej strony bo jest 2
dikus14 napisał/a:
8. Zamarzają drzwi od kierowcy.. Nie chcą się później zamknąć? Dokładne wysuszenie mechanizmu wystarczy??
po prostu przez wkładkę i nieszczelny plastik na niej dostaje sie wilgoć ,zamarza i stad te problemy , proponuje osuszyć i wstrzyknąć jakiegoś specyfiku który natłuści to miejsce, ewentualnie rozebrać i przesmarować wazelina
dikus14 napisał/a:
9. Nie działa otwieranie od środka lewych drzwi tylnych.. Z zewnątrz bez problemu.. ..
możliwe ze spadło cięgno ,trzeba rozebrać i sprawdzic
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
1. Samochód chodził na gazie tylko ze jak obroty spadały to gasł.. Po prostu gaz nie trzymał obrotów.. Teraz Samochód gaśnie na gazie zupełnie.. Na dodatek nie przełącza go z benzyny na gaz.. Co może być przyczyna? Czy jest to do naprawienia w domowych warunkach czy konieczna wizyta u gaz mechaniora?
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-12-26, 17:44
dikus14 napisał/a:
1. Samochód chodził na gazie tylko ze jak obroty spadały to gasł.. Po prostu gaz nie trzymał obrotów.. Teraz Samochód gaśnie na gazie zupełnie.. Na dodatek nie przełącza go z benzyny na gaz.. Co może być przyczyna? Czy jest to do naprawienia w domowych warunkach czy konieczna wizyta u gaz mechaniora?
Cięzka sprawa...jak masz dobrego fachowca od gazu to lepiej do niego zajedź...powodow moze być wiele...od zwykłej błachostki do uszkodzenia sterownika itd...
dikus14 napisał/a:
Chce ją zdjąć i zlikwidować szyberdach w sensie uszczelnić żeby nie ciekł itp..
silikon
dikus14 napisał/a:
luzy w skrzyni.. Każdy bieg wchodzi? Możliwe ze wodziki?
Pewnie taka gumowa tulejka przy skrzyni się rozleciała...strzeba ja dokupic (nie wiem czy można) lub dorobić.
dikus14 napisał/a:
7. Słabo działa podświetlanie prawej strony zegarów.. Diody? Bezpiecznik? Czy co?
Silnik: 1.8 Pb +LPG Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: WG
Wysłany: 2010-12-27, 00:58
krzys9262, Blokada dziecięca? Watpie:)Paweł J.,Ad1. Mam schematy do celej instalacji Gazu.. Zobacze go tam troche kabelkow jest luznych . Moze sie przerwały..Szyberdach to jakim silikonem??krzeszak, Odnosnie thermatronica.. Grzeje bardzo slabo.podejrzewam syf i filtrze kabinowym...rocznik auta 94
_________________ SKUP TELEFONÓW: NAJLEPSZE CENY!! DOJAZD DO KLIENTA. NAPRAWA, SIMLOCKI ETC.
Grzeje bardzo slabo.podejrzewam syf i filtrze kabinowym...
zasyfiony filtr nie wpływa na słabe grzanie z nawiewów... jak będzie zasyfiony to szybciej szyby będą parować bedzie nieswirzy zapach ... a słabe grzanie to raczej wina termostatu ... odpal auto niech pochodzi trochę i sprawdzaj czy węzę wychodzące z chłodnicy są cieple który i kiedy ..
co do drzwi lewych tylnych, może masz blokadę dziecięca załączoną... i to jest całkiem możliwe bo efekt taki sam
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2010-12-27, 14:21, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1.8 Pb +LPG Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: WG
Wysłany: 2010-12-29, 10:18
Gazownik przejął autko.. Zlapal sie za głowe jak zobaczyl instalacje po poprzednim wlascicielu.. Do poprawy kable , przekaznik jakis, Reset komputera od gazu oraz reduktor do wymiany:)
_________________ SKUP TELEFONÓW: NAJLEPSZE CENY!! DOJAZD DO KLIENTA. NAPRAWA, SIMLOCKI ETC.
Silnik: 1.8 Pb +LPG Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: WG
Wysłany: 2011-01-01, 15:50
Auto przyjechało od gazownika.. Teraz trzyma obroty.. Ale znow cos mnie dziwi.. Czy to normalne zeby silnik chodzil z 4 minuty na Benzynie przed przerzuceniem go na gaz?? Po jak za wczesnie go przelacze to samochod gasnie i ma problem z odpaleniem go na benzynie zarowno jak i gazie.. I musze go krecic zeby odpalił itp.. Co w takim wypadku zrobic??Membrany poszly ? czy co?
_________________ SKUP TELEFONÓW: NAJLEPSZE CENY!! DOJAZD DO KLIENTA. NAPRAWA, SIMLOCKI ETC.
witam kolege sprawdż czy pompa paliwa jest oki jak piszesz że masz problem z odpaleniem na benzynie jak i na gazie to możesz miec gdzieś przerwany przewód w instalacji tyle mogę pomóc bo sam mam podobnie
Silnik: 1.8 Pb +LPG Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: WG
Wysłany: 2011-01-02, 00:01
Ale to nie tak. Odpalam silnik na benzynie i od razu przelącze na gaz to mi go dławi.. i gaśnie.. Pozniej nie moge nawet na benzynie odpalic i musze go krecic;;) gdy autko pochodzi z 3 minuty przelacze na gaz i chodzi rowniutko. A tak z rana wieczora w mrozy na benzynie od strzala:)tylko po przelaczeniu na gaz ma problemy:)
_________________ SKUP TELEFONÓW: NAJLEPSZE CENY!! DOJAZD DO KLIENTA. NAPRAWA, SIMLOCKI ETC.
Ale to nie tak. Odpalam silnik na benzynie i od razu przelącze na gaz to mi go dławi.. i gaśnie.. Pozniej nie moge nawet na benzynie odpalic i musze go krecic;;) gdy autko pochodzi z 3 minuty przelacze na gaz i chodzi rowniutko. A tak z rana wieczora w mrozy na benzynie od strzala:)tylko po przelaczeniu na gaz ma problemy:)
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-01-02, 08:17
dikus14 napisał/a:
tylko po przelaczeniu na gaz ma problemy:)
Typowy objaw padniętych membran, musisz je wymienić kupująć cały zestaw naprawczy plus dokładne mycie reduktora lub kupić nowy. Wszystko zalezy od tego co i ile kosztuje. Po wyborze pierwszej jak i drugiej opcji, wizyta u gaziarza w celu ustawienia reduktora.
dikus14 napisał/a:
Pozniej nie moge nawet na benzynie odpalic i musze go krecic;;)
W zasadzie to nic dziwnego.....nie powinno się gasić auta na LPG gdy jest silnik zimny czyli na ssaniu, w tedy istnieje możliwość że go może trochę zalewać, gdyż jak na moje oko parownik jest niedogrzany i chyba nie przetwarza idealnie LPG.
W zestaw naprawczy lepiej sie nie bawic to jest koszt jakis 100 zeta do tego robocizna chyba ze nie boisz sie to sam to zrobisz ,u mnie bylo to samo -wymiana parownika koszt 300 zeta -20 Stopni i nawet nie miał prawa zgasnac ,przed wymiana palił 14/100 LPG teraz jest to 10 i zadnych problemow, wiec polecam wymiane parownika
_________________ Życie jest za krótkie żeby jeździć serią
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-01-02, 19:57
dikus14 napisał/a:
Paweł J., Mozesz mi podeslac link do dobrego zestawu naprawczego do instalacji lovato??
Zestaw naprawczy nie kupujesz pod instalację lovato, brc czy jakąs tam....kupujesz go pod dany parownik...musisz znać dokładny symbol parownika.
Poza tym, czasami regeneracja się nie opłaca....czasami lepiej kupić nowy reduktor.
Ciężko tu cokolwiek powiedziec gdyż nie wiadomo na jakiego gaziarza trafisz, w innym temacie jest podobna dyskusja i komuś majster woła za parownik 400zł, więc to już jest bezsens.
U mnie to było tak:
zestaw naprawczy-100zł
zestaw nowych kolanek-25zł
płyn-30zł
ustawienie instalacji, nowy filtr powietrza, sprawdzenie szczelności instalki-80zł
a regenerowałem sam, w sumie to żadna filozofia, ale tu już jak kto woli.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2011-01-02, 19:58, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1.8 Pb +LPG Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: WG
Wysłany: 2011-01-03, 13:37
Paweł J., Powiem ci ze nie wiem dokładnie ile bo kupilem samochód z instalacją juz i gość nie chwalil sie ile zrobił. Gaz jest od 2005 roku wiec mozliwe ze nawet nie wymieniany sadzac po "inteligetnie" zrobionej instalacji elektrycznej od gazu..a moglbym przelozyc parownik czy tam reduktor z innego autka??Mam znajomego co ma zlom i tam jest kilka aut z LPG. Ciekawe w jakim stanie bedą tamte reduktory. Powiem szczerze ze splukalem sie troche jak na ucznia klasy maturalnej:) I wiem ze nie mozna robic nie ktorych rzeczy po taniości ale na jakis miesiac dwa musze cos ogarnąć..
_________________ SKUP TELEFONÓW: NAJLEPSZE CENY!! DOJAZD DO KLIENTA. NAPRAWA, SIMLOCKI ETC.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-01-03, 15:19
dikus14 napisał/a:
parownik czy tam reduktor
To jedno i to samo....fachowa nazwa to reduktor, a potoczna to parownik
dikus14 napisał/a:
z innego autka?
Możesz, ale to będzie jak z innymi używanymi częściami, nikt Ci nie zagwaratuje że to długo pochodzi.
Co do doboru reduktora to jestem zielony, dobiera się go do mocy auta...chyba. U mnie jest, jeśli dobrze pamiętam, 100 KW...czyli na jakieś 135KM. Jednak gdzieś czytałem aby reduktor miał zapas mocy, ok 1/3, gdyż w tedy nie ma problemów z dławieniem oraz przymarzaniem.
Silnik: 1.8 Pb +LPG Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: WG
Wysłany: 2011-01-15, 11:41
Zapomnialem napisać .. Autko dostało nowy reduktor.. Bylo troche przygód z montażem.. Ale montował mi go tata, ktory bardzo dobrze zna sie na rzeczy. Samochodzik elegancko pali trzyma obroty rowniutko. Mam pytanie.. Ile pala wam wasze ventki na silnikach 1.8 66KW? Da sie gdzies zmniejszyc dawke gazu bez znacznej utraty mocy??
NIe dlugo umyje brudasa i wrzuce fotki:)
_________________ SKUP TELEFONÓW: NAJLEPSZE CENY!! DOJAZD DO KLIENTA. NAPRAWA, SIMLOCKI ETC.
Zima, ekstremalne warunki, czyli zaspy, nieodśnieżane drogi, (krótkie odcinki) to tak do 12.5 litra gazu na setkę.
Zima, normalne warunki (krótkie odcinki) ok 11
Lato, (krótkie odcinki) 10 z grosikiem...
No i im mniej krótkich odcinków tym mniejsze spalanie.
Co do ustawień to musisz jechac na regulacje instalki, gdyż to powinno się robić po wymianie/regeneracji reduktora.
Silnik: 1.8 Pb +LPG Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 353 Skąd: WG
Wysłany: 2011-01-15, 14:05
Widze ze znów wizyta i wrzucanie do skarbonki grosza:) No ale z dnia na dzien jest lepiej.. jest jeszcze kilka mankamentów ale powoli damy rade:) Dziekuje Paweł za zaangażowanie w temat i pomoc..:) Innym uzytkownikom równiez. Bede na bieżąco pisał co i jak z czerwoniakiem:)
_________________ SKUP TELEFONÓW: NAJLEPSZE CENY!! DOJAZD DO KLIENTA. NAPRAWA, SIMLOCKI ETC.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum