|
[1.9 TDI] Szarpie w czasie jazdy |
| Author |
Message |
ice01
Autostopowicz

Silnik: 1.9 TDI
|
Posted: [1.9 TDI] Szarpie w czasie jazdy
|
[ !!! ]
|
|
Witam,
Jako iż jestem nowym użytkownikiem od razu zaznaczam że najpierw starałem się znaleść podobny problem na forum jednak żaden opis nie pasował w 100% do mojej sytuacji. Dlatego zacząłem nowy temat.
Tak jak w temacie silnik 1.9 TDI. Rocznik 94. Przebieg 220tyś km.
W czasie jazdy po odjęciu pedału gazu (całkowicie) i ponownym naciśnięciu (obojetnie czy ze zmianą biegu czy bez) szarpie niemiłosiernie całym autem. Puszczam wtedy pedał gazu i naciskam jeszcze raz i tak w kółko (2-3 razy) aż auto przestanie szarpać. Po czym jedzie się juz równiutko aż do nastepnego odjęcia pedału gazu... Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany.
Problem zaczął wystepować juz kilka miesięcy temu. Najpierw był odczuwalny na 4 biegu a z czasem zacząl występować też na pozostałych i teraz jest najbardziej odczuwalny na 3,4 i 5.
Dodatkowo zauważyłem iż na wolnych obrotach, np przy postoju na czerwnonym świetle, silnik pracuje nierowno (nie są to drgania ale wyraźna nierowna praca).
Proszę o pomoc. :( |
|
|
|
|
bradley
Vento to ja! klekleklekleklekle
Silnik: 1.9TDI 1Z
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| Sprawdz poduszke pod skrzynia i pozostale poduszki. |
|
|
|
|
ice01
Autostopowicz

Silnik: 1.9 TDI
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| Dzięki. Sprawdzę najpierw to. Zapomniałem dodać jeszcze że byłem u mechanika kilka tyg temu aby zdiagnozował problem. Stwierdził, że to pompa paliwa. A że to koszt około 1000zl to na razie dałem spokój z tym eksperymentem, szczególnie że auto w sumie to jeździ :). Czy Twoim zdaniem gdyby to nie te poduszki były przyczyną, to czy objawy mogły by wskazywać na wadliwą pompę? |
|
|
|
|
Michcik
Zapalony Ventkarz Ziutek

Silnik: AAZ
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| kolego na 100% nastawnik do pzreczyszczenia |
|
|
|
|
ice01
Autostopowicz

Silnik: 1.9 TDI
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| Dzięki serdeczne. Dam znać co i jak po wizycie u mechanika. Jednak ta nie wcześniej niż za 2 tyg. |
|
|
|
|
bradley
Vento to ja! klekleklekleklekle
Silnik: 1.9TDI 1Z
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
[quote="Michcik"]kolego na 100% nastawnik do pzreczyszczenia[/quote]
Nastawnik szarpie podczas spokojnej jazdy, w czasie utrzymywania stalej predkosci pojazdu. Z reszta latwo to zdiagnozowac odpinajac kostke od impulsatora. Jak przestanie szarpac to do czyszczenia.
Zalezy tez o jakim szarpaniu mowisz bo jesli czujesz ze podczas puszczenia pedalu gazu silnik jakby przesuwal sie do przodu i tylu (ale jednorazowo) to poduszki ale jak szarpi jak kangur to juz inna sprawa. |
|
|
|
|
lukasz17
Pan i władca oktanów

Silnik: 1.9 TDi
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| moze wtrysk sterujacy juz domaga sie wymiany? |
|
|
|
|
ice01
Autostopowicz

Silnik: 1.9 TDI
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
[quote="bradley"]Zalezy tez o jakim szarpaniu mowisz bo jesli czujesz ze podczas puszczenia pedalu gazu silnik jakby przesuwal sie do przodu i tylu (ale jednorazowo) to poduszki ale jak szarpi jak kangur to juz inna sprawa.[/quote]
Szarpanie nie występuje w momencie puszczenia pedału gazu tylko w momencie ponownego jego naciskania. Inaczej mówiąc: jade sobie rowno i silniczek pracuje ok, po jakims czasie zalozmy ze doganiam jakies inne auto i musze zwolnić puszczając pedał gazu (ale nie wrzucam na luz ani nie zmieniam biegu) i tutaj dalej jest wszystko w porządku, i dopiero gdy ponownie wciskam pedał gazu to zaczyna się szarpanie jak "kangur".
Spróbuje również z odpięciem tego impulsatora. Tylko pytanie czy jest to bezpieczne dla silnika? Jak na razie wiem tylko tyle ze licznik prędkości nie będzie wtedy działać. |
|
|
|
|
bradley
Vento to ja! klekleklekleklekle
Silnik: 1.9TDI 1Z
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
[quote="ice01"] Jak na razie wiem tylko tyle ze licznik prędkości nie będzie wtedy działać.[/quote]
I to tyle. Sygnal predkosci obtowej kol ABS bierze sobie z czujnikow przy kolach. |
|
|
|
|
driver1811
Autostopowicz

Silnik: Diesel
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| [quote="lukasz17"]moze wtrysk sterujacy juz domaga sie wymiany?[/quote] Też bym to obstawiał |
|
|
|
|
Nowak
Niedzielny kierowca

Silnik: 1.9 TD
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| Mam podobny problem tylko, że ja pompę oddałem do uszczelnienia i pompiarz mi całą rozebrał i złożyl. Także pompa to nie przyczyna szarpania. U mnie jest tak, że puszczam pedał gazu i wystepuje te szarpanie i gdy dodaje gazu szarpania sie pojawiają. Jak już dostanie wyższych obrotów to przestaje szarpać. Czy przyczyną będzie poduszka skrzyni biegów? Czy sa jeszcze jakieś inne problemy? |
|
|
|
|
sebastian
Vento to ja! Bora
Silnik: 1.9 TDI
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| Obstawiałbym zużycie koła zamachowego... bo to podobny objaw właśnie, ale sądząc po twoim opisie, masz TD, a takowego nie zauważyłem w katalogu, więc nie wiem jak to jest w starszych modelach. Przejrzałem na szybko jeden katalog i jego nie znalazłem w spisie... |
|
|
|
|
Nowak
Niedzielny kierowca

Silnik: 1.9 TD
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| Sprawdzę poduszki skrzyni biegów i silnika. Wydaję mi się, że to poduszka palnięta. |
|
|
|
|
Przemek
Vento to ja! Przemek
Silnik: 2.0 16V AZV
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| a nie bedzie to zawór sterowany podcisnieniem . bo czesto ludzie u nas się zgłaszają po taki zawór w który dochodzą 3 cienkie węzyki i wtyczka 3 pinowa |
|
|
|
|
Nowak
Niedzielny kierowca

Silnik: 1.9 TD
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| A ile kosztuje taka przyjemność zakupu zaworu? ;p |
|
|
|
|
ice01
Autostopowicz

Silnik: 1.9 TDI
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Dopiero dziś odpiąłem ten impulsator jak sugerowaliście (nie chciałem ryzykować wczesniej ponieważ byłem poza domem). Rzeczywiście szarpanie całkowicie ustało !! Niestety pozostała dalej nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
Jutro wybieram się do mechanika. Dam znać po tym co i jak. |
|
|
|
|
bradley
Vento to ja! klekleklekleklekle
Silnik: 1.9TDI 1Z
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| No to nastawnik podejrzany. Moze tez kulec dawka na wolnych obrotach przez niego. |
|
|
|
|
ice01
Autostopowicz

Silnik: 1.9 TDI
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| Przed chwila odebralem auto od mechanika. Tak jak mowiliście przyczyną był nastawnik. Zrobili regenerację nastawnika bo stwierdzili ze to "stary typ" jeszcze jest więc dało się go zregenerować. Znikło szarpanie i nierówna praca na wolnych obrotach. Koszt 450zł. |
|
|
|
|
|
|