Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
[1.9 TDI] Szarpie w czasie jazdy
Autor Wiadomość
ice01 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 45
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2011-01-12, 12:29   [1.9 TDI] Szarpie w czasie jazdy

Witam,

Jako iż jestem nowym użytkownikiem od razu zaznaczam że najpierw starałem się znaleść podobny problem na forum jednak żaden opis nie pasował w 100% do mojej sytuacji. Dlatego zacząłem nowy temat.

Tak jak w temacie silnik 1.9 TDI. Rocznik 94. Przebieg 220tyś km.

W czasie jazdy po odjęciu pedału gazu (całkowicie) i ponownym naciśnięciu (obojetnie czy ze zmianą biegu czy bez) szarpie niemiłosiernie całym autem. Puszczam wtedy pedał gazu i naciskam jeszcze raz i tak w kółko (2-3 razy) aż auto przestanie szarpać. Po czym jedzie się juz równiutko aż do nastepnego odjęcia pedału gazu... Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany.
Problem zaczął wystepować juz kilka miesięcy temu. Najpierw był odczuwalny na 4 biegu a z czasem zacząl występować też na pozostałych i teraz jest najbardziej odczuwalny na 3,4 i 5.

Dodatkowo zauważyłem iż na wolnych obrotach, np przy postoju na czerwnonym świetle, silnik pracuje nierowno (nie są to drgania ale wyraźna nierowna praca).


Proszę o pomoc. :(
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-01-12, 12:35   

Sprawdz poduszke pod skrzynia i pozostale poduszki.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
ice01 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 45
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2011-01-12, 12:58   

Dzięki. Sprawdzę najpierw to. Zapomniałem dodać jeszcze że byłem u mechanika kilka tyg temu aby zdiagnozował problem. Stwierdził, że to pompa paliwa. A że to koszt około 1000zl to na razie dałem spokój z tym eksperymentem, szczególnie że auto w sumie to jeździ :) . Czy Twoim zdaniem gdyby to nie te poduszki były przyczyną, to czy objawy mogły by wskazywać na wadliwą pompę?
 
 
Michcik 
Zapalony Ventkarz
Ziutek



Silnik: AAZ
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 480
Skąd: Zambrów / Białystok
Wysłany: 2011-01-12, 13:09   

kolego na 100% nastawnik do pzreczyszczenia
_________________
Mój Foorak

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=3498
 
 
ice01 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 45
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2011-01-12, 13:49   

Dzięki serdeczne. Dam znać co i jak po wizycie u mechanika. Jednak ta nie wcześniej niż za 2 tyg.
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-01-12, 14:42   

Michcik napisał/a:
kolego na 100% nastawnik do pzreczyszczenia

Nastawnik szarpie podczas spokojnej jazdy, w czasie utrzymywania stalej predkosci pojazdu. Z reszta latwo to zdiagnozowac odpinajac kostke od impulsatora. Jak przestanie szarpac to do czyszczenia.

Zalezy tez o jakim szarpaniu mowisz bo jesli czujesz ze podczas puszczenia pedalu gazu silnik jakby przesuwal sie do przodu i tylu (ale jednorazowo) to poduszki ale jak szarpi jak kangur to juz inna sprawa.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
lukasz17 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDi
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1254
Skąd: zamość
Wysłany: 2011-01-12, 14:51   

moze wtrysk sterujacy juz domaga sie wymiany?
_________________
naprawy blacharsko lakiernicze polerki klejenie plastikow

http://tablica.pl/oferta/...owe-IDJTPr.html


http://autouslugilukaszszala.hpu.pl/news.php
 
 
ice01 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 45
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2011-01-12, 15:34   

bradley napisał/a:
Zalezy tez o jakim szarpaniu mowisz bo jesli czujesz ze podczas puszczenia pedalu gazu silnik jakby przesuwal sie do przodu i tylu (ale jednorazowo) to poduszki ale jak szarpi jak kangur to juz inna sprawa.


Szarpanie nie występuje w momencie puszczenia pedału gazu tylko w momencie ponownego jego naciskania. Inaczej mówiąc: jade sobie rowno i silniczek pracuje ok, po jakims czasie zalozmy ze doganiam jakies inne auto i musze zwolnić puszczając pedał gazu (ale nie wrzucam na luz ani nie zmieniam biegu) i tutaj dalej jest wszystko w porządku, i dopiero gdy ponownie wciskam pedał gazu to zaczyna się szarpanie jak "kangur".

Spróbuje również z odpięciem tego impulsatora. Tylko pytanie czy jest to bezpieczne dla silnika? Jak na razie wiem tylko tyle ze licznik prędkości nie będzie wtedy działać.
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-01-12, 19:25   

ice01 napisał/a:
Jak na razie wiem tylko tyle ze licznik prędkości nie będzie wtedy działać.

I to tyle. Sygnal predkosci obtowej kol ABS bierze sobie z czujnikow przy kolach.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
driver1811 
Autostopowicz


Silnik: Diesel
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 12
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-01-21, 02:38   

lukasz17 napisał/a:
moze wtrysk sterujacy juz domaga sie wymiany?
Też bym to obstawiał
 
 
Nowak 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 32
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 61
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 2011-01-25, 21:54   

Mam podobny problem tylko, że ja pompę oddałem do uszczelnienia i pompiarz mi całą rozebrał i złożyl. Także pompa to nie przyczyna szarpania. U mnie jest tak, że puszczam pedał gazu i wystepuje te szarpanie i gdy dodaje gazu szarpania sie pojawiają. Jak już dostanie wyższych obrotów to przestaje szarpać. Czy przyczyną będzie poduszka skrzyni biegów? Czy sa jeszcze jakieś inne problemy?
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-01-26, 18:49   

Obstawiałbym zużycie koła zamachowego... bo to podobny objaw właśnie, ale sądząc po twoim opisie, masz TD, a takowego nie zauważyłem w katalogu, więc nie wiem jak to jest w starszych modelach. Przejrzałem na szybko jeden katalog i jego nie znalazłem w spisie...
_________________
Zielony borowik...
 
 
Nowak 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 32
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 61
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 2011-01-26, 21:27   

Sprawdzę poduszki skrzyni biegów i silnika. Wydaję mi się, że to poduszka palnięta.
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2011-01-26, 21:34   

a nie bedzie to zawór sterowany podcisnieniem . bo czesto ludzie u nas się zgłaszają po taki zawór w który dochodzą 3 cienkie węzyki i wtyczka 3 pinowa
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
Nowak 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 32
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 61
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 2011-01-26, 21:57   

A ile kosztuje taka przyjemność zakupu zaworu? ;p
 
 
ice01 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 45
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2011-01-27, 18:25   

Dopiero dziś odpiąłem ten impulsator jak sugerowaliście (nie chciałem ryzykować wczesniej ponieważ byłem poza domem). Rzeczywiście szarpanie całkowicie ustało !! Niestety pozostała dalej nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
Jutro wybieram się do mechanika. Dam znać po tym co i jak.
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-01-27, 21:09   

No to nastawnik podejrzany. Moze tez kulec dawka na wolnych obrotach przez niego.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
ice01 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 45
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 16
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2011-01-28, 16:21   

Przed chwila odebralem auto od mechanika. Tak jak mowiliście przyczyną był nastawnik. Zrobili regenerację nastawnika bo stwierdzili ze to "stary typ" jeszcze jest więc dało się go zregenerować. Znikło szarpanie i nierówna praca na wolnych obrotach. Koszt 450zł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 8