Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-22, 13:34
szyberdach
Autor Wiadomość
jacek278 
Autostopowicz


Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 15
Skąd: podkarpacie
  Wysłany: 2007-03-07, 08:08   szyberdach

witam od niedawna zaczal "strzelac " mi szyberdach,jest to dzwiek jakby sie tam cos niezazebialo albo blokowalo i otsuwa sie nasile,mial kos cos takiego w swojej ventce?czy mozna ewenualnie to samemu naprawic czy bedzie to spory wydatek.prosze o pomoc
 
 
jjaarryy 
Ventofan
grajek :)



Silnik: 1,8 75 KM
Wiek: 40
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 128
Skąd: Tuchowicz ok. Łukowa
Wysłany: 2007-03-07, 09:07   

hm.... nie radził bym Ci w tej chwili otwierać go. najlepiej było by go wyciągnąć i przejrzęć co tam ewentualnie się dzieje podpinajac go np. w domu pod akumulator, może tylko tryb na silniczku Ci poszedł. Trudno powiedzieć musiał byś dokładniej opisać.
_________________
VW Vento 1996r. 1.8 CLX
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2007-03-07, 23:58   

Jak na moje oko to prowadnica pada. Sam to przechodziłem...
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-03-08, 00:10   

jjaarryy dobrze prawi - lepiej już go nie otwieraj i zagospodaruj sobie wolne 2 dni i rozbierz szyberek na spokojnie
tylko nie sprawdzaj go później na siłę bo prowadnice lubią pękać :[
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2007-03-08, 09:03   

Polecam instrukcje jak reanimować szyberdach w Vento/GolfieMK3/PassacieB3/B4
http://vw2.info/vwforum/szyberpassatgolf.html
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
Respect 
Pan i władca oktanów


Silnik: 1.8 & 2.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 1121
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-03-08, 20:16   

Tak jak koledzy, u mnie jest to samo, tylko wymieniaj odrazu obydwie i na allegro są słabej jakości ale tanie.
_________________
"Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy ekonomia"
 
 
pimpek28-79 
Autostopowicz


Wiek: 45
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 11
Skąd: środa wlkp
Wysłany: 2007-03-17, 19:12   

Hej ziomale!!!Mam pytanko,w moim szyberdachu wykichała sie podobno lewa prowadnica,szyber się otwiera ale gorzej z zamykaniem,lewa strona się nie domyka :( Czy jak wymątuje szyber mogę gdzies kupic tylko samą prowadnice,zmienic i będzie gadać????Lato się zbliża więc ratujcie....
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-03-17, 19:30   

Taka jest konstrukcja szyberdachu w Vento (i nie tylko) że otworzyć to jest go łatwo ale niestety gorzej z zamknięciem ;)
Prowadnicę teoretycznie możesz wymienić i nawet nie jest to przesadnie skomplikowane ale w praktyce ciężko coś takiego dostać.
Zwykle w sprzedaży są kompletne szyberki ale ich koszt to coś między 200 a 400 zł :(

Jeszcze zależy gdzie Ci ta prowadnica padła. Jak poszperasz po forum to znajdziesz opis jak koledze Stopie sprytne udało się naprawić swoją pękniętą prowadnicę. Ale to trzeba mieć dużo zapału i troszkę smykałki do majsterkowania żeby coś takiego zrobić :]
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
pimpek28-79 
Autostopowicz


Wiek: 45
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 11
Skąd: środa wlkp
Wysłany: 2007-03-17, 20:01   

Dzięki za podpowiedz.Pozdro!
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2007-03-17, 23:38   

Podam kolejny raz niezawodny link http://vw2.info/vwforum/szyberpassatgolf.html :OK:
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-03-18, 00:04   

niezawodny ??
theority a rozbierałeś kiedyś szyberek?
ta instrukcja może i jest zabawna ale wg mnie mało z niej można się nauczyć
dobranie się do samej konstrukcji szyberdachu czyli zdjęcie wszystkich plastików i podsufitki to rzecz instynktowna - do tego instrukcja raczej nie jest potrzebna bo każdy zdrowo myślący człowiek zrobi to bez problemu (uprzedzając: niezdrowo myślącym odradzam wogule grzebanie w aucie ;) )
a sama ładnie określona "reanimacja" jest opisana w trzech zdaniach i jednym schemacie
może jestem głupi ale praktycznie nic bym z tego nie zrozumiał gdybym sam wcześniej nie zobaczył jak to wszystko wygląda od kuchni
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
kminas 
Niedzielny kierowca



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 72
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2007-03-18, 00:35   

:] u mnie też jak otwieram słysze trzask i otwiera dalej :D za bardzo nie przejmuje się tym bo z szyberdachu żadko używam :D działa póki co i oby nie było gorzej, jak padnie to porąbie go siekierą i wstawie sobie okno do poddaszy :hahaha: skoro w domach sie sprawdza to czemu nie w aucie ha ha hah :wysmiewacz:
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2007-03-18, 12:01   

Gavel napisał/a:
niezawodny ??

Wg mnie pasi jak z basi :D
Gavel, czepiasz się że koleś opisał które plastiki zdjąć ?? Przecież pisząc jakaś poradę też opisuje co należy zdjąć aby się do czegoś dobrać.
Gavel napisał/a:
a sama ładnie określona "reanimacja" jest opisana w trzech zdaniach i jednym schemacie

No co Wy siętak z babyy82 uczepiłyście tych nie dociągnięć ??
Ja wychodzę z założenia że skoro sam nic z porady nie z płodzę to nie będę krytykował że czegoś jest za dużo albo za mało, a w tym wypadku jest opisane krok po kroku i to jest czytelne :lol2:
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-03-18, 12:29   

masz rację: jest napisane krok po kroku ale tylko jak się dobrać do mechanizmów
a co z nimi zrobić, jak naprawić to już niestety nie

jakby ta porada nazywała się "jak ściągnąć plastiki i dobrać się do konstrukcji szyberdachu" to wszystko byłoby ok
ale niestety z naprawą uszkodzonego szyberdachu to mało ma wspólnego
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2007-03-18, 12:33   

jest obrazek, ale tu muszę się zgodzić Gavel z Twoją wcześniejszą wypowiedzią że trzeba mieć cały szyber przed oczami żeby wiedzieć co naprawić :P
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
rav 
Ventofan
1,9 TD



Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 101
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2007-03-21, 12:22   

A ja Wam powiem, że samo wyjęcie szyberka z auta to nie taki wielki problem poza podsufitką oczywiście, bo z golfa to wyjdzie na zewnątrz, ale spróbujcie wyciągnąć ją z venta. Ja miałem już szyber w rękach i powiem Wam, że tu dopiero się zaczynają schody. Do rozkręcenia tego ustrojstwa to potrzebna jest oddzielna instrukcja bo to naprawdę nie takie łatwe. Ja dałem za wygraną bo brakło mi czasu i szyber dalej z zerwanym cięgnem wożę nad głową. Ale ja go tu kiedyś zrobię.
_________________

 
 
OrzeL 
Niedzielny kierowca
Vento RZONDZI :)



Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 81
Skąd: Płock/Belgia
Wysłany: 2007-03-21, 12:54   

pewnego słonecznego dnia otworzylem sobie szyber... Dzień już sie kończył więc oczywista sprawa kciałem go zamknąć,okazało sie że zamyka sie tylko do połowy :wow: jakaś prowadnica musiała się zje... :gafa: i jak sie zamykał to szedł na ukos a nie prosto... Nastepnego dnia (dobrze że w nocy nie padał deszcz :lol2: ) Wziąłem sie za naprawianie tego ustroistwa.... Po 4 godzinach !! !! !! !! :nerwus: udało mi się go tylko wyjąc , wkręcić i ustawić prowadnice tak żeby tylko był (żeby deszcz na głowe mi nie padał). Teraz jeżdze z szyberem który nie działa. NIgdy nie kciałem w aucie szyberdachu no i mam za swoje ... :boisię:

Swoją drogą może wie ktoś który bezpiecznik jest od szyberka? Bo dociąga sie podczas zamykania drzwi kluczykiem i robi sie szparka...?? :boisię:

Kiedyś widziałem na allegro nowy szyberek za 700 zł

Pzdr
_________________
VENTO 1.9 TDI (90KM) '94
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-03-21, 15:33   

rav napisał/a:
ale spróbujcie wyciągnąć ją z venta.
nie przesadzaj - da się spoko podsufitkę wyjąć
jasne że golfie łatwiej bo tylną klapą wyjmujesz ale podsufitka nie jest aż taka sztywna i spokojnie drzwiami z Ventki też wychodzi :)
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
Stopa 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 270
Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2007-03-25, 00:45   

http://forum.vwvento.org/...highlight=#2452
 
 
smakubaku 
Autostopowicz


Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 15
Skąd: Northampton, UK
Wysłany: 2007-03-25, 22:11   

siemka. poniewaz wlasnie skonczylem naprawianie szyberdachu metoda artkru chcialem pomoc tym ktorzy nie rozumieja co przedstawia rysunek reanimacji. zaznaczam, ze to byla proba naprawienia poniewaz zabraklo mi troche precyzji i przewidywalnosci, a do tego za bardzo zaufalem temu co napisal artkru o wyciaganiu slimaka z mechanizmem z prowadnic (pisal, smialo, nic sie nie rozsypie:) pekla jedna czesc i pupa. chcialbym zaznaczyc, ze trzeba wyciagac i obchodzic sie z tym bardzo ostroznie poniewaz kazda peknieta czesc bedzie miala odzwierciedlenie w dzialaniu lub uniemozliwi dzialanie. mialem okazje na nowy sprawny slimak z mechanizmem wiec wymienilem ale mysle, ze pomysl artkru jest dobry i do wykonania. oto zdjecia:

1. zdjecie golego slimaka z zamontowana blaszka
[img][/img]

2.oto zdjecie slimaka z blaszka gotowego do montazu z mechanizmem


3.tak wyglada slimak od tylu, zalozony na mechanizm (blaszka w wycietej szparce ;)


4. a tak wyglada gotowy slimak zalozony odpowiednio na mechanizm gotowy do wsuniecia w prowadnice. i tu chcialbym uczulic. jak widzicie teoretycznie nie ma luzu w miejscu zlamania jednak po zalozeniu i kilkukrotnym przesuwaniu mechanizmem luz powstal. byl nadal do wyeliminowania ale jak pisalem wczesniej zlamalem jedna czesc i pupa blada. mysle, ze robiac wyciecie i wycinajac blaszke trzeba bardzie myslec o tym by byla wcisnieta z oporem. luz sie zrobi.


mam nadzieje, ze to pomocne co nieco
 
 
luki 
Autostopowicz
1Z 96r



Dołączył: 13 Kwi 2007
Posty: 10
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2007-04-14, 00:03   

widze ze dołączyłem do grona posiadaczy Vent-ek z uszkodzoną lewą prowadnicą.... :beczy: ...
:nerwus: :nerwus:
(nie ma sie czego dziwic był piątek 13<wrr> )
 
 
rav 
Ventofan
1,9 TD



Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 101
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2007-04-16, 12:12   

No to witaj w klubie luki. Ale nie martw się, naprawimy!
_________________

 
 
Hektor 
Zapalony Ventkarz
VENTO 1.9 TDI 90KM


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 242
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2007-05-21, 18:23   

Naprawimy jeśli będziemy mieli nową prowadnicę lub cały szyberdach
 
 
rav 
Ventofan
1,9 TD



Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 101
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2007-08-04, 14:30   

No i naprawione :mrgreen:
Zrobione metodą blaszki jak już było opisywane. Próbowałem kleić ale porażka była, natomiast blaszka pomogła. Jednak wyszły jeszcze dwie rzeczy:

Tu widać wstawioną blaszkę:


Żeby wstawiona blaszka się zmieściła przy pełnym uchyle szyberka, należy wyciąć kawałek elementu tego na zdjęciu


Ta izolacja sprawiła, że element który odpowiada za zrywanie prowadnicy, lepiej wchodzi w naprawiony zatrzask
_________________

 
 
Robson 
Autostopowicz



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 15
Skąd: Zamość
Wysłany: 2007-11-19, 19:19   

może jestem niekumaty, ale pierwsze słyszę o metodzie blaszki. Możesz mi to jakoś przybliżyć??? Mam ten sam problem z szyberkiem co większość.... :boisię:
_________________
Skąd sie bierze ta cho...na woda w moim aucie??? Oto jest pytanie :/
 
 
rav 
Ventofan
1,9 TD



Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 101
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2007-11-20, 16:31   

Zobacz kilka postów wyżej tam theority linka podał do instrukcji naprawy właśnie tą metodą, a trochę dalej smakubaku rozjaśnił sprawę zamieszczając fotki. Ja tylko w ramach uzupełnienia pisałem. Najlepiej jakbyś miał nową prowadnicę lewą, ale raczej ciężko ją dostać.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 9