Wysłany: 2011-01-18, 17:45 Cieknący olej spod Filtra oleju?:(
Witam dzisiaj rano zauważyłem pod ventylkiem plamę oleju nie duża:( od razu wziąłem go na kanał i zauważyłem ze cały przód silnika jest w oleju tak od filtra oleju myślałem ze możne jest nie dokręcony ale jest:( po dokładniejszych oględzinach doszedłem ze wyrzuca mi olej tak jak by spod filtra oleju a dokładniej przy bloku silnika:(mam takie pytanie czy jest tam jakaś uszczelka czy może ta "redukcja" między filtrem a silnikiem jest nie dokręcona?:( i ewentualnie jaki jest koszt takiego zabiegu i czy da rade to samemu zrobić?:(Z Gory wielkie Dzięki za porady i pomoc
Ostatnio zmieniony przez hrubek18 2011-01-18, 17:46, w całości zmieniany 1 raz
jeśli Cie dobrze zrozumiałem o co chodzi to po jednej z wymian oleju miałeś za mocno dokręcony filtr oleju. Filtr oleju jest zakręcany na rzymską śrubę Zrób fotkę tego tak aby zobrazować co się dzieje
przy wymianie oleju posmarowałem górę olejem:/ próbowałem dokręcić go ale jest dokręcony dobrze.rano zrobię zdjęcie i wrzucę.dokładniej chodzi mi o połączenie filtra z blokiem silnika bo widać ze tamtędy cieknie
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-01-19, 08:17
Skoro wali spod filtra to jest wina uszczelki filtra. Przechodziłem to kilka razy i gorsze filtry mają badziewne uszczelki które się zduszaja przy dokręcaniu i puszczają.
a wykręcając stary filtr nie została czasem uszczelka z niego w obudowie saka, mi raz tak się zrobiło ze została i po wkręceniu nowego miałem już 2 uszczelki tyle ze się gapnołem bo raz ze mniej się wkręca nowy filtr to w starym brakuje uszczelki ... warto sprawdzić
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
czarnysauber a na co jest zakręcany filtr Panie Kolego?? jeśli ta śruba (tak naprawde rurka dwustronnie gwintowana na której jest lewy i prawy gwint - może tutaj mój błąd słowny jest) zostanie pluźniona rozłazi sie całe ustroistwo nad filtrem i puszcza taki oring który tam jest i dlatego sie leje Miałem taką sytuacje po jednej z wymian oleju u fachowców to sprzedaja i gratis wymieniają olej. jeśli Ci nie cieknie z miejsca grze opisałem Ci to jest opcja Hormona i bedziesz miał wszytsko dobrze
dzisiaj rano po nocnym postoju została tylko malutka plamka olej,po przyjechaniu i rozgrzaniu silnika do 90C i pozostawieniu ventylka na około godzinkę jest malutka plama,postanowiłem próbować jeszcze dokręcić filterek i ku mojemu zdziwieniu trochę poszedł i tu jest moje pytanie czy to wina filtra czy może winna jest ta śruba co wkręca się filterek?:(dodam ze filterek od tylnej części jest mokry a stan oleju nie ubywa i w tym momencie zgłupiałem:/zaraz dodam zdjęcia tylko zrzucę
Tylko patrząc na drugie zdjęcie widać ze blok silnika jest ochlapany i nie jestem pewien czy to jest na pewno wina filterka. jutro skocze jeszcze do mechanika i zobaczymy co on powie
tak przy okazji zapytam się jak podłączyć wiatrak od chłodnicy pod oryginalna wtyczkę bo jak kupiłem ventylka to była odpięta i jest problem tego ze w wiatraku jest inna kostka i wystają 4 kabelki a w org. jest tylko 3 możne wiecie jak to podłączyć bo nie chce spalić wiatraka:)zaraz dodam zdjęcie jak to wygląda:)
z mojej perspektywy to nie oring na pompie oleju, bynajmniej tak widać z fotki nr 2, jeśli chcesz to wykluczyć to trzeba odkręcić filtr i zobaczyc czy ta rurka dwustronnie gwintowana nie jest luźna a jak jest to cóż nie ma co dokręcać tylko trzeba rozkręcić i założyć nowy oring Paweł J zaproponował sprawdzenie śrub mocujących pompę do bloku silnika to też bym zrobił. Pierwsze zdjęcie nic nie pokazuje bynajmniej tylko że jest jest zalany.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-01-21, 07:59
Cytat:
Paweł J zaproponował sprawdzenie śrub mocujących pompę do bloku silnika to też bym zrobił. Pierwsze zdjęcie nic nie pokazuje bynajmniej tylko że jest jest zalany.
_________________
Tzn mi chodziło o uszczelkę w filtrze gdyż miałem z nimi wiele problemów szczególnie z badziewnym filtrem jaki mam w lokalnym sklepie motoryzacyjnym, więc tak o tym wspominam.
Z tych fot w zasadzie nic się wywrózyć nie da. Jedynie co mi przychodzi do głowy to szmata i do dzieła...trzeba to dokładnie wytrzec a potem obserwować skad zacznie ciec olej...albo spod "obudowy" filtra czyli uszczelka do wymiana a jak spod filtra to uszczelka na filtrze do wymiana ale to się wiąże z wymiana całego filtra.
dzisiaj stwierdziłem ze filter się sam odkręca, za jakieś 2000km szykuje się wymiana oleju wiec przy wymianie trzeba będzie to porozbierać i zrobić tak jak napisał: adbaca,
Wielkie dzięki za pomoc:)
roni229, hrubek18, nowy filter Mana kosztuje 11 zł - ja nie wiem w czym wy wogle problem widzicie - moim zdaniej jak cos sie tam saczy to od razu wymienic dziada - jak odkrecicie to zobaczcie czy ze sroba wszystko ok zalac na nowo zakrecic i po sprawie - z olejem nie zartów filter musi byc w jak najlepszym porzadku ja nie urzywam filtrona - jakos zauwazylem ze po ok 10 tys zaczynaly sie zawsze pocic nie lalo sie z nich ale sie pocily - jakos raz zalozylem Mana o 1zł drozszego i tak do tej pory ich urzywam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum