Od jakiegoś czasu silnik nie daje się uruchomić (od razu) Świece żarowe szybko grzejne i jak sądzę że są OK- tylko wlewam olej napędowy EKO i może to jest przyczyna sam już nie wiem Nawet są problemy jak silnik jest dostatecznie nagrzany. Jeśli to możliwe prosił bym o jakąś wskazówkę co jest tego powodem
solex
_________________ solex
nigdy nie kłóć się z głupcem
Przeczytałem wszystko.
Napiszę to tak. Paliwa ma ponad połowę zbiornika. Mały fliterek tylko częściowo zabrudzony, natomiast główny filtr paliwa ten cylindryczny pod maską z lewej strony, widoczna jest rurka plastikowa i właśnie z niego jest zasilanie- podczas pracy silnika widoczne są bąbelki powietrza. Poza tym silnik jak zaskoczy to nie ma z nim żadnego problemu na wszystkich obrotach, czyli zachowuje się poprawnie. Najgorsze jest to, że powyższe objawy są nieregularne, co mogę w tym przypadku zrobić
solex
_________________ solex
nigdy nie kłóć się z głupcem
Silnik: 1yz ? Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 229 Skąd: Gliwice / Raamsdonksveer NL
Wysłany: 2011-01-15, 17:02
Jeśli lejesz do niego eko to masz już odpowiedź na eko ciezko pali nawet w lato tak trzeba na dwa razy go odpalic, a teraz masz jeszcze zimn.o ale sprubuj go tak odpalac ze grzejesz świece , ssanie i daj leko gazu max 2000 obrotów potrzymaj chwile go na tym gazie i już odpalony. Jak nie dasz gazu to odpali i odrazu zgaśnie
Jeśli lejesz do niego eko to masz już odpowiedź na eko ciezko pali nawet w lato tak trzeba na dwa razy go odpalic, a teraz masz jeszcze zimn.o ale sprubuj go tak odpalac ze grzejesz świece , ssanie i daj leko gazu max 2000 obrotów potrzymaj chwile go na tym gazie i już odpalony. Jak nie dasz gazu to odpali i odrazu zgaśnie
re: Dzięki za wskazówkę a to dla ciebie
solex
_________________ solex
nigdy nie kłóć się z głupcem
Ostatnio zmieniony przez solex 2011-01-15, 18:04, w całości zmieniany 1 raz
Eko z Orlenu? Przeciez to zwykly diesel pod nazwa eko ze niby ekologiczne paliwo, nie ma nic wspolnego z bioestrami oprocz tego, ze jak do kazdego innego paliwa na stacji dolewa sie max do 5% dodatkow BIO czy to shell czy bp.
solex napisał/a:
podczas pracy silnika widoczne są bąbelki powietrza
I tak musisz to wyeliminowac. Przed odpaleniem sprawdz czy w wezyku nie stoi powietrze.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1yz ? Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 229 Skąd: Gliwice / Raamsdonksveer NL
Wysłany: 2011-01-15, 20:58
Ja to lałem teraz w trasę zawsze parę groszy zostaje. A ostatnio całe lato na tym śmigałem i tylko bym problem z rozruchem ale opanowałem to ;] . A przy ile obrotach się załącza turbo ?
Pewnie chodzi o te eko z Bliskiej.
Ostatnio zmieniony przez Brutal 2011-01-15, 21:00, w całości zmieniany 1 raz
jestem z Pomorza a tankuję w ORLENIE jak widać skusiłem się na to ECO
To normalne paliwo. Kupilbys na BP, shellu, statoilu, lukoilu, oszolomie byloby to samo.
Orlen strzelil sobie w kolano nazwa EKO bo wszyscy mysla, ze jest to BIO.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-01-16, 13:28
solex, ja tankuje na orlenie eco czyli diesla zwyklego nie verve i jest wszystko ok tankuje tam kazdego klekota wiec watpie aby to byla wina paliwa a tez jestem z pomorza
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Ja powiem tak, że na Orlenie parę razy tankowałem ten eko-diesel (to żadne bio i inne tego typu ustrojstwa), oraz vervę. Różnicy żadnej nie odczułem. Wielokrotnie tankowałem (pomimo przestrzegania) na stacjach marketowych, np. Auchan. Wiele razy do pełna (bo wiadomo, znacznie tańsze) i również nigdy nic mi się nie działo, żadnej różnicy. Czy to kiedyś benzynę tam lałem, czy teraz ropkę - nic. Ale bio po zamachu można poznać, bo trochę wanieje frytkami Raz nawet shell v-power zalałem i żadnej różnicy nie poczułem (oprócz ceny). TDIki najgorzej palą w temperaturach >+3 + kilka st., bo świeczki już nie grzeją. Aczkolwiek mi jednakowo pali, czy to ciepły, czy zimny. No, chyba, że -20, to troszkę gorzej, ale i tak za pierwszym razem zawsze odpalał.
ja tankuje na shellu zwykłą ropke na lukoilu no i mam taką stacje przy marketową carrfourr i powiem ze różnicy na tych paliwach żadnej ale jak zalałem na shellu tą lepsza ropke wydawało mi się ze Venciak lepiej śmigał no ale to jak mowie może i mi się wydawało Na Twoim miejscu sprawdziłbym jak pisałem wcześniej świeczki.
Swieczki na rozgrzanym silniku nie dzialaja, i nie dzialaja rowniez powyzej 5C
Kat wtrysku mozna sprawdzic na vagu ale bardziej to odpowiada za odpalanie na zimnym niz cieplym.
Z kolei na cieplym to dawka startowa.
Moze rozrusznik powoli juz pada albo kompresja gdzies ucieka.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
śmiem sie nie zgodzić bradley skoro świeczki nie działają powyżej 5C to wyjmij bezpiecznik od świeczek i zobaczysz czy jest różnica chyba że to moje mylne spostrzeżenie?? Ale "Moze rozrusznik powoli juz pada albo kompresja gdzies ucieka." warte uwagi
skoro świeczki nie działają powyżej 5C to wyjmij bezpiecznik od świeczek i zobaczysz czy jest różnica chyba że to moje mylne spostrzeżenie?
Starsze klekoty tak mają po prostu, że świeczki cały czas grzeją, niezależnie od temperatury. TDI to zupełnie inna konstrukcja, i choćby nie wiadomo jak robił świeczki i tak nie zadziałają powyżej tych 3 czy 5 st.
śmiem sie nie zgodzić bradley skoro świeczki nie działają powyżej 5C to wyjmij bezpiecznik od świeczek i zobaczysz czy jest różnica chyba że to moje mylne spostrzeżenie?? Ale "Moze rozrusznik powoli juz pada albo kompresja gdzies ucieka." warte uwagi
re: świeczki myślę,że grzeją - pali mi się kontrolka świec żarowych i po chwili gaśnie taką próbę powtarzam dwa razy przed uruchomieniem i nul . Akumulator OK, rozrusznik kręci, tylko nie zaskakuje mi silnik po zgaśnięciu świec żarowych. Dolałem normalnego oleju do wysokoprężnych i nic jak na razie
solex
_________________ solex
nigdy nie kłóć się z głupcem
śmiem sie nie zgodzić bradley skoro świeczki nie działają powyżej 5C to wyjmij bezpiecznik od świeczek i zobaczysz czy jest różnica chyba że to moje mylne spostrzeżenie?? Ale "Moze rozrusznik powoli juz pada albo kompresja gdzies ucieka." warte uwagi
re: świeczki myślę,że grzeją - pali mi się kontrolka świec żarowych i po chwili gaśnie taką próbę powtarzam dwa razy przed uruchomieniem i nul . Akumulator OK, rozrusznik kręci, tylko nie zaskakuje mi silnik po zgaśnięciu świec żarowych. Dolałem normalnego oleju do wysokoprężnych i nic jak na razie Jeszcze jedno , jak silnik jest ciepły to niestety jest ten sam objaw - więc myślę, że świece żarowe odpadają
solex
_________________ solex
nigdy nie kłóć się z głupcem
Jak auto ma odpalic normalnie skoro masz powietrze w przewodach paliwowych? W pierwszej mojej wypowiedzi pisalem, ze musisz to ogarnac.
Wszystkie opaski i oringi kolo filtra az do pompy musza byc docisniete i szczelne. Babli w przewodach nie moze byc. To samo jak padl zawor zwrotny w pompie, paliwo sie cofa po zgaszeniu silnika, tworzy sie babel powietrza, pompa pierwsze co robi to odpala paliwem, ktorym jest zalana, pozniej bierze powietrze a samochod gasnie.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum