Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Odpalanie
Autor Wiadomość
Seeken 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 155
Skąd: Iława
Wysłany: 2011-01-07, 12:51   Odpalanie

Witam mam pewien problem. Mianowicie chciałem sobie dziś rano pojeździć i tu pojawił się problem. Ventka nie była wstanie zapalić, elektryka świeciła ale po przekręceniu kluczyka słyszałem tylko "pyknięcie" i nic. Myślałem że to akumulator, ale wczoraj zrobiłem około 140km więc raczej nie aku. Co może być tego przyczyną ? Mogła się od tak popsuć ?
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-07, 13:21   

moze rozrusznik :P puknij go mlotkiem pare razy a najlepiej Ty odpalaj a niech ktos go walnie w tym czasie moze zaskoczy :faja: z drugiej strony podobny objaw mialem ostatnio jak mi stacyjka padla :P ale najpierw rozrusznik sprawdz ;)
_________________

Ostatnio zmieniony przez lesny1982 2011-01-07, 13:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Seeken 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 155
Skąd: Iława
Wysłany: 2011-01-07, 13:50   

lesny1982 napisał/a:
moze rozrusznik :P puknij go mlotkiem pare razy a najlepiej Ty odpalaj a niech ktos go walnie w tym czasie moze zaskoczy :faja: z drugiej strony podobny objaw mialem ostatnio jak mi stacyjka padla :P ale najpierw rozrusznik sprawdz ;)



Podziękował za info :D Jak coś to będę się dalej pytał :)
 
 
Brutal 
Zapalony Ventkarz
Driver



Silnik: 1yz ?
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 229
Skąd: Gliwice / Raamsdonksveer NL
Wysłany: 2011-01-07, 18:19   

Daj rozrusznik na krotko i zobacz czy odpali ;]
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-01-07, 18:25   

Seeken napisał/a:
słyszałem tylko "pyknięcie" i nic.

Sprawdź i przeczyść klemy.
lesny1982 napisał/a:
z drugiej strony podobny objaw mialem ostatnio jak mi stacyjka padla :P

To też może być.
Seeken napisał/a:
ale wczoraj zrobiłem około 140km więc raczej nie aku.

A czemu nie?
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
Seeken 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 155
Skąd: Iława
Wysłany: 2011-01-08, 08:38   

lesny1982 miałeś rację rozrusznik walnięty. Dzięki wielkie za pomoc.
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-01-08, 08:46   

no to fajnie ze juz wiadomo co bylo nie tak ;)
_________________

 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-01-22, 22:42   

Podepnę się pod temat...
Ventura zawsze odpalał praktycznie na dotyk, ostatnio jednak pojawiły się problemy... objawy jak przy słabym aku... wolno kręcił aż praktycznie przestawał i przygasały kontrolki... naładowałem więc aku i było jako tako, auto dość trudno odpalić za pierwszym razem... dziwne jest to, że po jeździe, auto nie chce odpalić za pierwszym razem, objawy jak wyżej ale już za drugim razem odpala na dotyk... Aku ma 2,5 roku, sprawdziłem woltomierzem po 3 dniach postoju pod chmurą 12.35V, po odpaleniu ładowanie 14,45V... świece Beru też 2 letnie...
Auto dziś odpaliło średnio, pojechałem do Gd i po godzinie nie mogę odpalić za pierwszym razem, za drugim razem ślicznie, przejechałem kawałek. Po 5h postoju auto odpala pięknie... co to może być ? Z góry dziękuję Panowie za pomoc... :)
_________________
Ventura rolz on...
 
 
matbin 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 47
Skąd: Opole
Wysłany: 2011-01-23, 02:11   

tez tak miałem w starym aucie .. mechanik wyczyscił mi szczoty i aku nowe i gra ta lala, nie wiem co u ciebie jest problemem ale moze sprobuj jeden z przypadków
 
 
wojtek 
Ventofan


Pomógł: 8 razy
Wiek: 46
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 113
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-23, 08:42   

rolz wyglada na to ze mase masz słabą.Sprawdz linke łacząca karoserie z silnikiem i (-) aku tez tak miałem kiedyś i niepotrzebnie zapłacilem 30zł elektrykowi za 40 cm kabla.
 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-01-23, 12:07   

Wróciłem właśnie od auta... aku naładowało się po wczorajszej jeździe i woltomierz wskazał 12.6V, sprawdziłem przewody biegnące od "-" aku do bloku silnika i nadwozia... jest łączność... pomierzyłem je omomierzem i wychodziło 1~4 Ohm w zależności jak przyłożyłem czujki... to dużo ? Auto odpaliło dziś elegancko... jakieś inne pomysły gdzie jeszcze szukać ? Może to być wina rozrusznika ? Odkręciłem tą płytę, na której stoi aku aby dostać się do miejsca gdzie idzie przewód masowy do nadwozia ale jaką zdjąć to całe ustrojstwo ? Chciałbym to wyciągnąć i pomalować bo korochą zachodzi :) Odkręciłem 4 śruby, które ją trzymają, jest do niej przykręcony jeszcze zbiornik płynu wspomagania... ale jak są przymocowane od spodu wiązki, jak to odłączyć ?
_________________
Ventura rolz on...
Ostatnio zmieniony przez rolz 2011-01-23, 12:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-01-24, 05:19   

wiązki zapewne są umocowane jakimiś spinkami
_________________

 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2011-01-24, 06:54   

ja bym pierwsze to sprawdzil czy nie masz juz podpalonej elektrozwory w rozruszniku i tam mozesz gubic prad co powoduje ze kiepsko kreci i nie zapala w dieslu jest to bardzo wazne
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-01-24, 08:42   

BANDERAS_RR napisał/a:
sprawdzil czy nie masz juz podpalonej elektrozwory w rozruszniku
Powiesz mi jeszcze jak to zrobić ?:) Trzeba demontować rozrusznik czy jest na to jakiś sposób?
_________________
Ventura rolz on...
 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-04-23, 18:19   

Panowie,
potrzebna pilna pomoc!!.
Jestem w Suwałkach i mam ogromny problem z odpalaniem samochodu.
Tydzień temu wymieniony filtr paliwa MANN, aku, rozrusznik wszystko sprawne, dobrze kręci ale jakby nie było paliwa... Zalany pełen bak Shell VPower diesel.
Po zdjęciu zawleczki na filtrze paliwa i odpięciu przewodu w filtrze nie stoi ropa ??
Wyjechałem dziś rano z Gdańska, auto jak zawsze odpaliło idealnie i po ok. 200km spokojnej jazdy postanowiliśmy zjechać na chwilę, poczekałem jeszcze moment i zgasiłem auto. Po około kwadransie nie mogłem go już odpalić, musiałem go kręcić z 10 sekund i w końcu zaskoczył. Przejechałem kolejne kilkadziesiąt kilometrów bez problemu, auto pracowało normalnie i podobna sytuacja. Na szczęście udało mi się dojechać do dziewczyny do Suwałk.
Jest ktoś z Suwałk lub okolic kto mógłby pomóc ?
Sławek, Bradley macie pomysły co można zrobić we własnym zakresie bez vaga ?
W piątek mam zaplanowany wyjazd na Litwę i Łotwę i strach lecieć tak daleko kiedy nie mam pewności, że odpalę :/
Pliz help !!
_________________
Ventura rolz on...
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-04-23, 18:38   

Zalej filtr strzykawka do pelna, odpal dziada i sprawdz czy w wezykach nie ma powietrza. Wszystkie opaski zaciskowe podociskac i zakrecic. No i czy po dluzszym postoju w przewodzie pompa-filtr nie stoi powietrze. Moze zawor zwrotny puszcza i "osusza" pompe?

Swego czasu mialem tez niezle cyrki. Auto przejechalo tyle co bylo nasikane w filtrze a potem gaslo. Filtr wytrzymal 10tys km... nie ma to jak polskie paliwa :evil:
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-04-23, 20:08   

Bradley dziękuję, zrobiłem zdjęcie filtra, co o tym sądzisz ?


Tutaj masz to samo foto ale po kliknięciu pełen rozmiar


bradley napisał/a:
czy po dluzszym postoju w przewodzie pompa-filtr nie stoi powietrze.

Możesz mi powiedzieć który to ?

bradley napisał/a:
Moze zawor zwrotny puszcza i "osusza" pompe?

Gdzie go znajdę ?
_________________
Ventura rolz on...
Ostatnio zmieniony przez rolz 2011-04-23, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-04-23, 20:20   

http://img17.allegroimg.p...8/58/1543185826
Ten dolny.

Zawor jest we wnetrzu pompy. Ew. mozna wspomoc sie zaworem zewnetrznym mocowanym na przewodzie paliwowym tuz przy pompie.
Na ta zolta czesc przy filtrze idzie jeszcze taka metalowa spinka, ale o tym chyba wiesz :) A tam masz chyba syfiaste opaski zaciskowe. Ja ufam tylko tym skrecanym na srube :P
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

Ostatnio zmieniony przez bradley 2011-04-23, 20:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-04-23, 20:35   

Tak oczywiście, spinka była i zdjąłem ją do zdjęcia :)
Wszystkie wężyki siedzą solidnie na swoim miejscu.
Wg Ciebie mam sucho w filtrze ? Mam go jutro zalać ? Co dalej ? :/
_________________
Ventura rolz on...
Ostatnio zmieniony przez rolz 2011-04-23, 20:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-04-23, 21:17   

Nie wiem czy sucho czy nie. Zawsze przy wymianie zalewam calosc filtra. Pozniej uklad sam sie odpowietrza.
Auto ma problem odpalic na zimno czy na cieplo? Moze to nie kwestia paliwa a kata wtrysku?
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-04-23, 21:19   

Na ciepło i na zimno to samo :/
_________________
Ventura rolz on...
 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-04-23, 22:25   

sprawdź czy nie masz bąbli w tych przewodach paliwowych to mi wyglądana cofające się paliwo.....
_________________

 
 
Raziel500 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1008
Skąd: koło Pucka
Wysłany: 2011-04-23, 22:45   

bradley napisał/a:
sprawdź czy nie masz bąbli w tych przewodach paliwowych to mi wyglądana cofające się paliwo.....

to by na zimnym była tragedia odpalić
rolz napisał/a:
Wg Ciebie mam sucho w filtrze

nawet przy wymianie auto odpali i chodzi na tym co jest jeszcze w pompie i po chwili się zapowietrzy
strasznie dziwny obiaw ale mi to wskazuje na wtryski lub pompę
nie kopci może po odpaleniu na jakiś dziwny kolor???
_________________
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną
 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-04-23, 23:23   

obstawiał bym problem z pompą a nie z filtrem.Ja jak wymieniam filtr paliwa ,jeszcze nigdy go nie zalewałem paliwem i zawsze odpalał,trochę kręcenia rozrusznikiem na pełnym gazie i jest OK. Jest pytanie gdzie tankowałeś ,może paliwo jakieś felerne trafiłeś.Wszystko to jest tylko domysłem,najlepiej by było podpiąć go do vaga
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-04-24, 08:51   

Dzięki chłopaki za podpowiedzi.
Wvojtek napisał/a:
sprawdź czy nie masz bąbli w tych przewodach paliwowych to mi wyglądana cofające się paliwo.....

Mam wrażenie, że jak odbierałem auto po wymianie filtra to widziałem, że coś tam zasuwa... auto ciężko odpaliło ale później było już ok, sprawdzę dziś jak odpalę po zalaniu filtra.
Raziel500 napisał/a:
nie kopci może po odpaleniu na jakiś dziwny kolor???

Nie kopci.
slaw71 napisał/a:
Jest pytanie gdzie tankowałeś ,może paliwo jakieś felerne trafiłeś

Tankuję tylko na Shellu ale zastanawia mnie bo zalałem VPower Diesel więc może to jest tego wina ??
_________________
Ventura rolz on...
 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-04-24, 14:46   

rolz napisał/a:
VPower Diesel więc może to jest tego wina

ja na tym jeżdżę cały czas i nic się nie dzieje ;) Zmień filtr,kup na stacji preparat do czyszczenia układu i wtrysków ,wlej i do tankuj do pełna.Może pomoże a może i nie,bez VAG-a to tylko wróżenie z fusów
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-04-24, 17:32   

Ten żółty zaworek na zawleczkę powinien ciasno włazić w filtr ? Mam wrażenie, że jest dosyć luźny ?

Zalałem dziś filtr ropą, weszło może 150ml ale i tak długo kręcił. Zgasiłem, poczekałem minutę i też długo kręcił. Żadnego kopcenia.
_________________
Ventura rolz on...
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2011-04-25, 23:55   

Odkręć jeden przewód wysokiego ciśnienia od któregoś wtrysku i zobacz przy próbie odpalania czy leci z niego paliwo.
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-04-27, 10:18   

Wymieniłem wczoraj zawór regulacyjny filtra paliwa, dałem nowe skręcane cybanty ale problem pozostał i zdaje się nie jest to kwestia cofającego się paliwa bo auto odpaliłoby bez problemu od razu po zgaszeniu. Poszukam dziś kogoś z vagiem.
_________________
Ventura rolz on...
 
 
gryzonvw 
Ventofan
gryzonvw


Silnik: 1,9 TDi
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 101
Skąd: okolice Kielc
Ostrzeżeń:
 11/3/6
Wysłany: 2011-04-27, 11:51   

pozostaje pompa paliwa do sprawdzenia :( :( :(
 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-04-28, 15:01   

Byłem dziś u gościa, miał tester bosch kts i zdiagnozował problem z nastawnikiem. Na razie nie mam za bardzo wyboru i będę się tak bujał aż wrócę do Trójmiasta...

Dziękuję wszystkim za wsparcie, takie sytuacje stanowią o sile naszego forum :)

Jutro będę w Kownie i Rydze więc trzymajcie kciuki ;)
_________________
Ventura rolz on...
 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-05-11, 18:41   

Siema,
powracam z tematem odpalania, auto stoi u mechanika i w najbliższych dniach powinienem już coś wiedzieć. Jak na razie wymieniłem zawór przy filtrze paliwa, filtr paliwa (knecht) co nie przyniosło rezultatu, vag nie wykazuje błędów, kąt wtrysku sprawdzony na ciepłym silniku idealny.

_________________
Ventura rolz on...
 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-05-12, 20:50   

rolz, może i źle myśle ale sprawdź stacyjkę. obserwuj kontrolki na blacie podczas kręcenia rozrusznikiem.... powinny świecić jeśli nie świecą a rozrusznik kręci to stacyjka nawala
_________________

 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-05-13, 22:15   

Do tej pory na przestrzeni 3 lat zdarzyło mi się może ze 2-3 razy aby przekręcić kluczyk i zero reakcji więc wiem o co chodzi ale auto kręci normalnie :) Czekam cały czas na informacje z warsztatu.
_________________
Ventura rolz on...
 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-05-22, 00:20   

Historii ciąg dalszy, jadę w poniedziałek do pompiarza, mój mechanik nic nie znalazł :/
_________________
Ventura rolz on...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 13