Wysłany: 2011-02-03, 20:54 Żarówki do lamp przednich
Mam zwykłe H4 o mocy 55W. Chciałbym założyć świecące na biało ale te o mocy 55W sa do kitu za słabo świecą nocą. Kolega w Audi A4 ma te żarówki tylko o mocy 100W i fajnie mu to świeci ale bardzo grzeją się szklane klosze tych lamp. Moje pytanie brzmi czy nie ma szczególnych przeciwwskazań do założenia żarówek 100W?? Czy nic tam w środku sie nie przytopi??
Przepalisz odblysniki i dobiero bedzie do dupy swiecilo. Juz nie mowie o tym, ze obciazasz 2x instalacje elektryczna lamp. Pozar gratis
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-02-04, 07:47
Też kiedyś kupiłem setki i szukałem info na ten temat. Na kilku forach są opisane sytuacje gdy ktoś przepalił odbłysniki lub nawet uszkodził instalację. Po przejechaniu jakiś 30 km zmieniłem na te o normalnej mocy.
Może i mam szczęści, ale jak już pisałem jeżdżę na nich i zrobiłem już ponad 20kkm.
A tak po za tym to nie po to ktoś je produkuję, żeby coś niszczyć, bo każdy komu takie coś by się stało, starał by się o odszkodowanie od producenta, przez co puścili by go z torbami.
A tak po za tym to nie po to ktoś je produkuję, żeby coś niszczyć, bo każdy komu takie coś by się stało, starał by się o odszkodowanie od producenta, przez co puścili by go z torbami.
Ciekawe na jakie zarowki sa przystosowane i maja homologacje reflektory w Vento? Czyzby 55/60W?
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
A tak po za tym to nie po to ktoś je produkuję, żeby coś niszczyć, bo każdy komu takie coś by się stało, starał by się o odszkodowanie od producenta, przez co puścili by go z torbami.
Ciekawe na jakie zarowki sa przystosowane i maja homologacje reflektory w Vento? Czyzby 55/60W?
Nie wiem nie sprawdzałem, możliwe ze 55/60, ale jak zauważyłeś reflektor, czyli może się co najwyżej z nim coś dziać, ale nie z instalacją. Na instalacji nie masz opisu pod jakie żarówki przygotowana.
Oczywiscie, ze instalacja tez jest pod to przygotowana. Na zarowki mijania na jedna strone masz bezpiecznik 10A. Normalna zarowka na postoju bedzie brala ok. 5A, taka 100W bedzie brala ponad 8A. Nie tylko klosz/odblysnik dostaje po dupie 2x wieksza temperatura ale przewody, ktore sa cienkimi drucikami musza zniesc prawie 2x wiekszy przeplyw pradu. Z ciekawosci pomacaj kabelki od lamp po dluzszej jezdzie.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
A wracając do tematu....to że np żarówki o seryjnej mocy, słabo świeca, nie jest winą ich mocy, a budowy...czyli zależy jaka to żarówki (firma itp), do tego dochodzi stan lampy i innych elementów instalki.
Seryjna lampa w vento potrafi nalezycie świecić, co prawda nie będzie to ksenon, ale oświetlenie drogi jest wystarczające
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-02-04, 18:27
Hormon napisał/a:
zakupiłem żarówki w Lidlu, cena 20 zł za dwie. Żadne philipsy ani osramy tak jasno nie świecą.
Niestety, tak się przyjęło, ze co tanie to jest do bani. Sam mam Osramy, te które górują w powyższym zestawieniu żarówek i co Szału nie ma. Lepiej świeciły moje dawne "ksenonówki" za 12.5zł/szt i dawały idealnie białe światło, a tu ani to żółte, a ni białe...takie nijakie.....świecić...świeci, ale to nie to samo co "ksenonówka" z niebieskim szkłem (nie mylić z malowanym, gdyż to jest róznica).
Ja mam Tungrsramy 50+ i swieca lepiej niz Osram night vision, ktore nota bene przepalily sie szybciutko.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
za te całe ZENON blue itp to bym ukatrupił.Jedzie jeden z drugim i to jeszcze na ..... ustawionym reflektorze i tak oslepia że najlepiej to zahamować bo nic człowiek potem nie widzi.Wstaw chłopie normalne h4 marki NARVA lub magneti marelli czy też osramy i nie kombinuj bo odbłysniki już leciwe że nie wspomnieć o kostkach stykowych itp.Znam przypadki gdzie nawet ludziom kostki stykowe potopiło po tych pseudo zaje...ch żarówkach 100W.... chcesz żeby ci lepiej świeciło to kup nowe lampy albo oddaj te do regeneracji bo i z najlepszej żarowki cudów nie wykrzesisz jak odbłyśnik do dupy..
_________________ VW...i jedziesz dalej
Ostatnio zmieniony przez mario704 2011-02-06, 21:49, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-02-06, 22:37
Ja przejechałem na 100/90 200 tysięcy bez szkody dla lamp -tak na marginesie
Wypalenie wtyczki jest z winy słabych konektorków - trzeba zacisnąć
Instalacja w ogóle pod żadne żarówki nie jest przystsowana, bo jakby była to nie pomagałoby zakładanie przekaźników - a pomaga zawsze. Niby brak przekaxników fabrycznie to zawsze prostsze i tańsze rozwiązanie, ale tu VW się nie popisał.
Tungsram +50 mój obecny typ, sprawdziłem, tylko dlatego że nie moge już dostać Tungsramów 100/90 a na drogie kasy mi szkoda. Tungsram to moim zdaniem najlepsza firma jeśli chodzi co stosunek ceny do jakości.
A że 100/90 nie wolno - no to nie wolno, trzeba o tym wiedzieć że podejmuje się mnimalne ryzyko
_________________
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2011-02-06, 22:39, w całości zmieniany 1 raz
Instalacja w ogóle pod żadne żarówki nie jest przystsowana, bo jakby była to nie pomagałoby zakładanie przekaźników - a pomaga zawsze. Niby brak przekaxników fabrycznie to zawsze prostsze i tańsze rozwiązanie, ale tu VW się nie popisał.
Przekazniki sa wlasnie po to aby podwyzszyc napiecie na kostkach. I tutaj rowniez fizyki sie nie oszuka, nizsze napiecie na kostkach - wyzsze natezenie pradu.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Ja przejechałem na 100/90 200 tysięcy bez szkody dla lamp
ale ze szkodą na pewno dla jadącego z przeciwka...
mario704 napisał/a:
za te całe ZENON blue itp to bym ukatrupił.Jedzie jeden z drugim i to jeszcze na ..... ustawionym reflektorze i tak oslepia że najlepiej to zahamować bo nic człowiek potem nie widzi.Wstaw chłopie normalne h4 marki NARVA lub magneti marelli czy też osramy i nie kombinuj bo odbłysniki już leciwe że nie wspomnieć o kostkach stykowych itp.Znam przypadki gdzie nawet ludziom kostki stykowe potopiło po tych pseudo zaje...ch żarówkach 100W.... chcesz żeby ci lepiej świeciło to kup nowe lampy albo oddaj te do regeneracji bo i z najlepszej żarowki cudów nie wykrzesisz jak odbłyśnik do dupy..
tu popieram kolegę w stu procentach. Każdy tylko o sobie myśli, bo mu zaje..ście będą żarówki świecić, tylko nie pomyśli jeden z drugim, że to tak bo gałach daje że szok. Skoro uważacie, że lampy źle świecą, to wymienić żarówki na normalne, poczyścić lampy, sprawdzić podłączenia i jechac na ustawienie, a nie kombinować jak koń pod górę. Zawsze jeździłem na zwykłych narwach 55/60, teraz też takie mam założone i nie narzekam. A to, czy mi świeci na biało, żółto, zielono, niebiesko czy sraczkowato - wisi mi to. Światło ma mi oświetlać drogę, a nie wygldać zaje.iście i kogoś oślepiać. A jak widzę, że co raz częściej zaczynają mi mrugać światłami to jadę na ustawianie świateł. Bo nie ma co ukrywać, raz na jakiś czas wypadałoby to zrobić, jeżdżąc po naszych dziurach.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-02-07, 18:05
"Ksenonówki" nie oślepiają....przynajmniej te co ja miałem. W końcu lampa ma homologację pod H4 Być może mylicie je z prawdziwym zenkiem w zwykłej lampie.
Co do barwy...hmmmmm...uważam iż białe światło lepiej oświetla drogie. A to co teraz mam, takie bezpłciowe, czyli ani białe ani żółte, śmiem twierdzić iż w tym świetle pewne detale tuż przed autem są gorzej widoczne np dziury w jezdni.
A tu dowód....prawa lampa z "ksenonówką" a lewa ze zwykłą.
Poza barwą...żadnej róznicy
A tu chyba widać różnicę w oświetleniu drogi i detali przed autem
To tez kiepskie porownanie bo swiatel nie mamy symetrycznych jak w USA. Czyli wiadomo, ze zarowka prawa bedzie oswietlala pobocze i bedzie wiecej tej plamy blizej auta i w oddali.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
ja moge powiedziec tyle ze zmienilem zarowki na philips blue vision i roznica byla ogromna!!! Nie zagalopuje sie twierdzac ze swieca ze 2 razy lepiej I w zaden sposob nie oslepiaja a biale swiatlo jakie daja jest przyjemne dla oczu. Osobiscie nie moge narzekac. I tak samo nic przez ponad 2 lata sie z nimi nie dzieje. Ja bym tego syfu z hipermarketow nie kupowal ale to tylko moje zdanie
piotrekb90, ja u siebie mam już jakiś czas 100 i nic się nie dzieje.
Mówisz ze się nic nie dzieje ... a czemu szukasz nowych odbłyśników
To dla "kolegi"
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum