Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Delikatne szarpnięcie i stukot
Autor Wiadomość
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-03-07, 20:47   Delikatne szarpnięcie i stukot

Link do tematu: http://forum.vwgolf.pl/vi...?f=141&t=389463

Witam, problem dotyczy Bory, silnik AGR, 99 rok. Skrzynia manualna. Chodzi o to, że od momentu kupna auta (prawie rok) nie mogę uzyskać pełnej płynności podczas zmiany biegów. Nie jest to wielki problem, ale chodzi raczej o sam komfort jazdy, szczególnie, gdy jadę z pasażerami, żeby się ciągle nie kłaniali podczas zmiany biegów. (Auto na obecną chwilę ma 165000 km przebiegu, prawdziwego) Jadąc i chcąc zmienić bieg to nic się jeszcze nie dzieje. Puszczę gaz, wcisnę sprzęgło i nic jeszcze nie ma, ale gdy wrzucę wyższy bieg i puszczę sprzęgło to wtedy następuje to małe szarpnięcie autem. Czasami udaje mi się zniwelować to dodając ciut więcej gazu podczas puszczania sprzęgła. Nie ma reguły, przy którym biegu tak się dzieje, ale na niższych wydaje się, być bardziej dokuczliwe (np. zmieniając z 2 na 3 lub z 3 na 4). Czytałem, że sprzęgło w tym modelu silnika jest bardzo twarde, a zarazem tzw. "pancerne", koło zamachowe jest jeszcze jednomasowe. Oprócz tego pojawia się charakterystyczny dźwięk takiego delikatnego stuknięcia podczas przełączania biegów, ale tylko wtedy, gdy po zmianie biegu puszczę sprzęgło. Kiedyś myślałem, że to coś w zawieszeniu lub w hamulcach, ale całe zawieszenie zostało zrobione, prześwietlone od A do Z a to dalej słychać. Auto ponownie wjechało na kanał, odkręcili koło, posprawdzali wszystko dokładnie, nawet sprawdzili przegub, ale nic nie znaleźli. Mechanik powiedział coś, że to jest tzw. kasowanie luzów w skrzyni. I wrzucił na jakiś bieg auto i próbował na sucho ruszać kołami i mówił, że to właśnie niby to. Dodam, że to stuknięcie (w sumie to takie klikanie, jakby można było to tak nazwać) występuje podczas, gdy wcisnę mocniej gaz i puszczę. Nie jest to ani jakiś metaliczny stukot, ani też głuchy, ale odczuwalny i pochodzący raczej z lewej strony. Co to może być powodem tej braku płynności i tych stuknięć?
Dodam jeszcze, że jakiś czas po kupnie auta wymieniłem olej w skrzyni, bo ciężko biegi chodziły; teraz jest już lepiej.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-03-07, 20:59   

sebastian napisał/a:
silnik AGR, 99 rok

Kumpel ma AGRa z 99r w borze...i tam był dwumas.....wymieniał. Prawdopodobnie jest opcja wymiany na zwykłe koło. To wszystko się rypło przy 190 tys przebiegu i tez od poczatku objawiało się szarpnięciem......a to co mi odpisał na gg gdy o to zapytałem:

moze miec jednomasa jak juz ktoś coś robił

Koszt: 1800zł
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2011-03-07, 21:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-03-08, 16:27   

Jednomas jest fabrycznie od nowości. Do 99 roku któregoś tam miesiąca wychodziły jeszcze jednomasy, dopiero później walili dwumasy. Sprawdzane po vinie w serwisie i po numerach silnika i skrzyni i jest oryginalnie jednomas, nic nie było grzebane i wstawiane inaczej. Tyle, że objawy dla koła zamachowego są troszkę inne, zbliżone, podobne, ale to nie będzie to. Poza tym nic by nie stukało (w sensie "klikało"), bo dwumas czy jednomas powoduje drgania bądź szarpnięcia, a u mnie dochodzi ten jakby mały podźwięk. Chociaż to nie zawsze się dzieje, ale przy mrozach było bardziej odczuwalne. Mi też się wydawało, jakby to byłaby poducha, ale skoro mechanik wykluczył, to sam już nie wiem... przegub? Czort wie... W każdym razie mi to zbytnio nie przeszkadza w samej jeździe, ale chodzi o sam komfort jazdy w szczególności o samych pasażerów, żeby wszystko było płynne i zgrane.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-03-11, 20:19   

Tzn tak....po vinie kolegi dojdziemy z jakiego miesiąca jest ta bora, która ma dwumasa,

I tak jak pisałem wyżej ...najpierw było to szarpanie....potem doszły jakies dźwięki, aż w końcu koło masowe zaczęło napitalać o obudowę. Przy 180 tys km (kupno) było szarpnięcie, a przy 190 tys km dwumas juz siadł.

No nic...pozostaje mi tylko życzyc abyś miał jednomasa.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-03-11, 20:32   

Ale nie jest takie drogie - tylko 1500 zł, Sachsa.
Sprzedam rowerek, będę miał na masówkę :D
Pożyjemy, zobaczymy. Mi się wydaje, że do będzie przegub wewnętrzny, ale się zobaczy, podjadę kiedyś jeszcze raz do mechaniora i zobaczymy.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 8