Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 81 Skąd: Płock/Belgia
Wysłany: 2007-03-20, 22:53 Chip dla TDI
Witam!!
Jestem tu nowy i jeśli chodzi o sprawy mechaniczne to dość zielony
Nie wiem czy gdzieś to jest na forum ale szukałem i nie znalazłem. Interesuje mnie głównie silnik TDI, było o benzynkach i ktoś coś wspomniał o tdi i to wszystko co znalazłem. Więc... głównie mi chodzi o chip do tdi 90 KM.
1.Ile mocy może dodać taki chip ?
2.Gdzie można go kupić i jakie są jego ceny (na allegro wiemy wszyscy co mają .. )
3.Jak ze spalaniem i dynamiką silnika
4.Jak po schipowaniu zachowują się inne częsci tj sprzęgło, skrzynia chodzi mi tutaj o zużycie no i oczywiście silnik czy traci na żywotności czy jego elementy są bardziej narażone na zepsucie się itd.
Jak mi się jeszcze coś przypomni to dopisze ...
Jakby ktoś miał jeszcze inne informacje to będę bardzo dźwięczny ...
Pomógł: 11 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 1539 Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2007-03-21, 00:42
u nas tez to bylo pamietam. navet gavel dawal linki do stron firm co sie tym zajmuja. tak na szybko to 1500-1800zl, 115KM. spalanie lekko w dol. zywotnosc niby nie spada.
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 81 Skąd: Płock/Belgia
Wysłany: 2007-03-21, 12:41
Nie no fajnie theority że wyszukaleś te linki ale ja je wszystkie juz wczesniej znalazłem i preczytałem, nie wiem czy Ty je czytałeś wszystkie ale tam jest wszystko i nic Nie ma dokładnie napisane o TDI co i jak tylko głównie rozmowa jest o jakimś gó... z allegro ..
A ja kciałbym jakieś info o TDI , a dokładniej rzeczowo i na temat
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-03-21, 15:24
OrzeL napisał/a:
1.Ile mocy może dodać taki chip ?
ok. 20-30%
To zależy od wielu czynników. Porządny tuner pisze program indywidualnie pod konkretny silnik i cały osprzęt więc dokładną wartość uzyskasz dopiero po shamowaniu samochodu po zabiegu
OrzeL napisał/a:
2.Gdzie można go kupić i jakie są jego ceny
W każdym z większych miast są takie miejsca - po prostu trzeba szukać.
W Trójmieście są np. Tune-up czy Chiptec Tuning.
A co do ceny to trzeba liczyć jakieś 1500 zł. Jak ktoś Ci zaproponuje dużo mniej to po prostu lipa i tyle.
OrzeL napisał/a:
3.Jak ze spalaniem i dynamiką silnika
Wzrasta moment i moc więc oczywiście silnik jest bardziej dynamiczny. Spalanie nieznacznie spada (przy zachowaniu tej samej techniki jazdy) - ok. 0.5 litra na 100 km.
OrzeL napisał/a:
4.Jak po schipowaniu zachowują się inne częsci tj......
Jak zaczniesz się bawić w większe przyrosty mocy i momentu to dopiero wtedy trzeba się zastanowić np. nad mocniejszym sprzęgłem itd. Taki "cywilny" chip nie wpływa znacząco na żywotność silnika i reszty podzespołów. Gdzieś kiedyś czytałem że traci się ok. 1-2% na żywotności.
I to by było na tyle bo ile można to samo ciągle pisać...
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 81 Skąd: Płock/Belgia
Wysłany: 2007-03-22, 01:01
No ja rozumiem że to nie jest tania zabawa ale czy warto ... Czy jak mi dodadzą te pare koników to czy to bedzie widoczne ? Czy cena warta osiągów ... Szkoda że nie ma nikogo na forum po takim zabiegu
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-03-22, 07:22
mam pelno znajomych po takim zabiegu.. co ci mam jeszcze powiedziec;)? oczywiscie ze w TDi sie to oplaca... za 1 tys masz nie kilka ale kilkanascie lub kilkadzisiat koni wiecej np dla silnika 101 km mozesz miec spokojnie 130 prawie bez skutków ubocznych w zuzyciu silnika... poza tym moment rosnie a to sie liczy
to se etraz pomysl czy tyle konie nie bedzie widoczne? pewnei ze bedzie to nei jest przyrost rzedy 3 KM tylko 23 itd
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 81 Skąd: Płock/Belgia
Wysłany: 2007-03-22, 13:47
Jakby w moim ventku z 90 KM zrobili tak ze 115 to już by miał wyj...nie bo odejście to już ma A jakby ktos jeszcze mi wytłumaczył po krótce o co dokładnie chodzi z tym momentem obrotowym i z tymi Nm ... bo jak juz pisałem ja w tym zielony .. Nawet nieraz mi sie myli gdzie gaz a gdzie hamulec (żart)
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-03-22, 13:55
tdi masz 90km czy TD?
moment obrotowy jets podawany w NM i dzieki temu auto przyspiesza ... moc to nawet bym powiedzial 2 rzecz w kolejce.. bez momentu to nic nei pojedzie... bo jak sie silnik nie wkreci to jak ma przyspieszac
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 81 Skąd: Płock/Belgia
Wysłany: 2007-03-22, 14:08
No ja mam TDi 90KM,a ten moment ... hmmm czy to wtedy jak sie turbina załącza? Nie wiem czy to normalne ale moja Ventka najlepszego kopa ma pomiedzy 2 a 3 tysiące obrotów poźniej przyspiesza bo przyspiesza ale kopa juz nie ma no chyba że wcisne do dechy...
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-03-22, 15:27
Moment obrotowy to po prostu jednostka fizyczna podawana w Nm czyli Newton (jednostka siły) * metr.
W uproszczeniu można założyć, że im większy moment tym lepiej samochód przyspiesza, natomiast im większa moc tym uzyskuje się większe prędkości maksymalne.
Czyli prosty wniosek: im więcej jednego i drugiego tym lepiej
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 81 Skąd: Płock/Belgia
Wysłany: 2007-03-22, 16:32
Czy jak bede szukać firm które sie zajmują chipowaniem to mam patrzeć na osiągi jakie mi proponują czy wszystkie firmy oferują raczej zbliżone lub takie same osiągi, chodzi mi o to że czy jedna firma mi podkreci o 30% a druga o 20% koników a moment jedna ustawi taki a inna znów inny a cena bedzie ta sama... Szukać firm czy wybrać najbliżej z hamownią i zadowalającą ceną... Co radzicie ?
[ Dodano: 2007-03-22, 16:34 ]
No i jaką firme ewentualnie ktoś by polecił ...
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-03-22, 17:30
ja moge ci powiedziec z lodz... cena 1 tys zl ... ogoleni poszukaj sprawdznej firmy.. wsyztsko zalezy od osoby zeby maila leb do tego a moco to mozesz sam okreslic jaki ma byc porgram... z 90 to bym max do 120km krecil ...
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-03-22, 23:21
więcej jak 120 kucy to może silnik nie wytrzymać. Miejsc robiących takie rzeczy jest naprawdę dożo. W którymś z ostatnich ĄS czy Motorów były testy Warszawskich firm na Seacie z silnikiem TDI i różnice był bardzo duże, także wszystko zależy od programu i ustawień...
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 81 Skąd: Płock/Belgia
Wysłany: 2007-03-22, 23:50
spyro napisał/a:
Warszawskich firm na Seacie z silnikiem TDI i różnice był bardzo duże, także wszystko zależy od programu i ustawień
No tak tylko teraz którą firme wybrać
MAPET napisał/a:
przy moim golfie IV tzn ojca za 105 na 150-160 nawet moga robic
Być może i robią takie rzeczy ale myśle że to na nowych silnikach takie osiągi, te nowe mają tak mało koników bo są ograniczone programowo, wychodzą takie same modele z takim samym silnikiem ale z wiekszą mocą a w Ventkach były tylko 110KM i to podobno juz miały inną turbine...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-03-23, 22:08
OrzeL napisał/a:
były tylko 110KM
nie prawda, były też mocniejsze, ale bardzo rzadko spotykane bo w Polsce był pierońsko drogie jako nowe a w Niemczech mało kto kupował bo tam płaci się podatki od mocy silnika... Ale były...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum