Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 228 Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2011-03-27, 13:44 Wymiana uszczelki wydechu pod skrzynią biegów
Witam.:D
Zakupiłem ostatnio za całe 4.50zł uszczelkę do wydechu na łączenie pod skrzynią biegów.
Co prawda ta dziwna uszczelka jest metalowa i zastanawia mnie jak to ma się uszczelnić.
Dlatego też bardzo proszę o pomoc w sprawie wymiany jak się do tego zabrać:
Moje pytania:
-Czy mam odpowiedznią uszczelkę
-Zakładam, że nie okręce śrub i czy można je szlifierką odciąć (słyszałem, że nie:P)
-Jakie śruby mam kupić by od razu założyć?
-Czy dodatkowo to jakoś uszczelnić i czym?
Co jeszcze powinienem wiedzieć by zrobić to raz i dobrze.
Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 228 Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2011-03-27, 14:43
No to poczekam aż napisze ktoś cos mądrego.:D
Za bardzo się nie znam ale odkręcić śrubki potrafię tylko co dalej, zrobić by było dobrze.:D
Pewnie jest to proste i sobie poradzę ale wole się upewnić.:D
Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 228 Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2011-03-27, 15:21
czarnysauber napisał/a:
ważna jest średnica AAM ma 45 mm a ABS 50 mm
Generalnie to ja mam napisane na tabliczce znamionowej pod maska koło reflekktoru, że mam ABS a za bardzo go nie widać:P
Ale i tak dzięki za bardzo cenna informacje.
_________________ Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
Ostatnio zmieniony przez michascz 2011-03-27, 15:22, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-03-27, 16:13
michascz napisał/a:
czyi innej opcji nie ma??
Jest ADZ o mocy 90 KM, następca ABSa.
Był jeszcze ANN, następca AAMa, był jakoś sporadycznie montowany w golfach, ale w vento go raczej nie było.
Kurcze...nie bardzo wiem o jaką uszczelkę chodzi...może ta, która łączy kolektor wydechowy z plecionką o ile jest ona w oryginale czyli skręcana a nie wspawywana. Nie wiem jak to jest w innych motorach, ale np układ wydechowy z AAMa ma niewiele wspólnego z tym z ABSa i nie chodzi mi o średnice, ale ogólnie o budowę.
A może chodzi o uszczelkę kolektora tą przy silniku, pod wtryskiem
Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 228 Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2011-03-27, 19:33
Więc ja mam silnik 1.8 66kW/90km, ABS. rok 1992 a w dowodzie 1993.
Jest jakaś plecionka i od niej wychodzi jedna część mocowania na śruby a druga częśc idzie od środka od chyba dwururki. Ja mam nieszczelnośc własnie na łączeniu tych dwóch elementów skręconych na 3 śruby mniej więcej pod lewarkiem skrzyni biegów.
Podczas wymiany muszę dodać jakiś uszczelniacz??
Nie martw się, na pewno dobrze to uszczelni. Ale wcale nie jest powiedziane, że to przez tą uszczelkę, bo równie dobrze możesz mieć nieszczelność na flanszach, więc jak się da to można pospawać, ale czasami tak jest to zgnite, że nie ma czego to się trzymać i trzeba cały element wymienić.
Jeśli chodzi o właśnie o ten pierścień, to tego się nie smaruje żadnymi pastami - przy dokręceniu śrub wszystko się elegancko dociśnie i uszczelni.
Śrub, rzecz jasna, że możesz nie odkręcić, dlatego możesz je podgrzać, palnikiem, jak masz. Możesz je też ciachnąć kątówką, nic się nie stanie, a założyć każde jedne można, które będą pasować. Nie pamiętam, czy ty nie 13'tki są przypadkiem...
Ale musisz się liczyć z tym, że nie obejdzie się tylko wymiana samego pierścienia, więc na to też przygotowanym musisz być.
_________________ Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2011-03-27, 20:23, w całości zmieniany 3 razy
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-03-27, 20:26
michascz, ja się w to nie bawiłem.....po prostu dałem nową plecionkę do wspawania o wymiarach 150/50...taka idzie do ABSa.....tu masz na allegro ten element do wspawania:
Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 228 Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2011-03-27, 20:34
A co masz na myśłi że nie tylko sam pierścien??
Ja sprawdzałem na kanale i mi dmuchało w ręke z łączenia i dlatego kupiłęm uszczelkę.
Czyli rozkręcić i wymienić uszczelkie bez żadnego smatowania??
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-03-27, 20:46
Fakt...tam jest łącznik....tzn między plecionką a katem....i według mnie to albo wyciąć to miejsce i wspawać rurę albo złozyc na markowa uszczelkę plus smarowidło tak jak wyżej było pisane plus odczekać czas schnięcia .
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2011-03-27, 20:49, w całości zmieniany 1 raz
Z autopsji... pracowałem niegdyś w warsztacie tłumikarskim. Ruszy sie jedno, leci następne. Bo wiadomo - czas swoje robi. Dlatego przygotowanym byc trzeba na wszystko. Ale skoro mówisz, że sprawdzałeś i to tylko to, więc spoko, oby tak było.
michascz napisał/a:
Czyli rozkręcić i wymienić uszczelkę bez żadnego smarowania?
Tak. Bo jakbyś miał płaską uszczelkę, co będzie łączyć dwie flansze ze sobą, to wtedy to stałe połączenie można posmarować. Bo jedno ściśle do drugiego przylega. tutaj, natomiast, jak nawet zauważyłeś - między jedną, a druga flanszą jest odstęp. Więc tego nie posmarujesz bo i tak to nic nie da. Pierścień ma swoje miejsce, więc sam się ułoży i zostanie dociśnięty śrubami, więc spokojnie, nic się nie będzie dziać. Co prawda, od biedy można tam trochę podsmarować, ale to nic nie da tak na prawdę. On jest okrągły, bardziej jakby stożkowaty. Więc stykać się z flanszą będzie tylko w jednym miejscu, a nie jak w przypadku zwykłej, płaskiej uszczelki - na całej jej długości i szerokości.
Podałem Ci link do Bosal'a. Spisz numery tech śrub, przejdź się do sklepu moto, to dostaniesz takie. Albo do jakiegoś sklepu żelaznego. Zwykła śruba z nakrętką, ale dokładnie jaka to nie powiem, bo nie pamiętam już. Podejrzewam, że może być to właśnie 13, ale pewny nie jestem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum