Silnik: 2.0 ABA Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 78 Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-04-08, 18:11 nie działający 1 bieg wentylatora chłodnicy
Witam, ostatnio strzeliłem przodem w inne auto. Zawiesiłem się na haku. Wgięło trochę chłodnicę, belkę + popękał pas przedni. Kupiłem nową belkę i pas przedni. Przełożyłem całą resztę. Dziś zagrzałem auto, zauważyłem, że załączył się wentylator po czym przestał chodzić mimo że temperatura wzrastała. Sprawdziłem napięcie na wtyczce przy chłodnicy - brak. Okazało się że padł biezpiecznik. Wymieniłem - teraz jak zwieram na krótko przy wtyczce działa tylko drugi bieg. Co mogło się stać? Napięcie w pinie od pierwszego biegu = 0,2V. Mam klimę - bezpiecznik pod zbiorniczkiem cały. Gdzie szukać przyczyny?
Dodam, że jak załącze klimę to nie załącza się wentylator/ ani wogóle nie słychać stuknięcia przekaźnika. Ma to jakiś związek z tym, że wypuściłem freon żeby wymienić pas przedni? Ostatnimi czasy raz załączała się klima, raz nie - coś nie łączyło. Teraz wogóle. Co sprawdzać.? pozdrawiam!
Dodam, że jak załącze klimę to nie załącza się wentylator/ ani wogóle nie słychać stuknięcia przekaźnika. Ma to jakiś związek z tym, że wypuściłem freon żeby wymienić pas przedni?
Skoro wypuściłeś czynnik z układu, wiadomym jest, że klima już nie ruszy, ponieważ nie ma go tam, i nie ma ciśnienia odpowiedniego w układzie.
Pozio89 napisał/a:
Ostatnimi czasy raz załączała się klima, raz nie
Może, jak już napisałem, było mało czynnika, i sprężarka po prostu nie wystartowała.
Pozio89 napisał/a:
teraz jak zwieram na krótko przy wtyczce działa tylko drugi bieg
Sprawdź jeszcze sterownik wentylatorów - on pod akumulatorem gdzieś powinien się znajdować. A jak już załączy się ten wentylator, to nie nagrzewa się nadmiernie? Podczas uderzenia, mógł pracować, co spowodowało tym, że coś go mogło przyblokować i zapiekły się szczotki, uszkadzając go tym samym...
Silnik: 2.0 ABA Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 78 Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-04-08, 20:53
sęk w tym, że klima była nabijana w tamtym roku. poza tym dość długo trwało zanim cały freon uciekł, gdy rozpiąłem przewody. sprawdze sterownik.
nie nagrzewa się nadmiernie, jak pokręcę ręką to kręci się chwile bezwładnie. więc napewno się nie zaciera.
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2011-04-08, 21:09
u mnie bylo tak ze na pierwszym nie ch cila chodzi a na drugim smigal to zamienilem kable zeby odrazu sie zalaczal na drugi i wkoncu rozchodzil sie wentylator i zaczol elegancko chodzic te zna pierwsyzm wiec przelozylem kable spwrotem tak jka powiiny byc chyba zastal sie i pierwszy poziom nie mogl go ruszyc:P
Silnik: 2.0 ABA Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 78 Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-04-09, 17:43
coś ze sterownikiem pod zbiorniczkiem, dziś wyjąłem. ściezki byly zapieczone, i te blaszki przy cewkach co przekazuja. przeczyscilem to. podlaczylem i chodzi na odwrot, pierwszy bieg a drugiego nie ma hehe. jakies cyrki. musze chyba wymienic ten caly sterownik. ....
W euro wersjach I bieg sterowany jest bezpośrednio włącznikiem w chłodnicy, drugi - ze sterownika klimy (uruchamiany po włączeniu klimy albo po zwarciu II biegu we włączniku w chłodnicy albo od dodatkowego czujnika temperatury silnika
_________________ Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2011-04-11, 17:28, w całości zmieniany 1 raz
podepnę się pod temacik:) mam takie pytanko czy idzie podłączyć wiatrak chłodnicy z 4 kabelkami do ogi kostki gdzie są 3? auto miało chyba dzwona u poprzedniego właściciela i ktoś założył inny wiatrak:/ po południu wrzucę zdjęcie jak to wygląda.
Silnik: 2.0 ABA Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 78 Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-04-14, 10:04
napewno da sie, po prostu trzeba sprawdzić ktore przewody uruchamiaja wiatrak i w ktorym przewodzie jest masa i polaczyc je.
a jesli chodzi o moja sytuacje, przeczyscilem jeszce raz sterownik od klimy i załącza się1 bieg przy 94,5'C. Drugi nie chodzi a to chyba dlatego ze trzeba nabic klime. Czytalem o tym w pdf'ie do Jetta 2.0 ABA na ruskiej stronie. Wiec chyba problem rozwiazany.
Pozio89, nie wiem, jak jest w przypadku MK III, ale u mnie w MK IV, gdy klima startuje, automatycznie uruchamiają się wentylatory, ale na pierwszym biegu. Drugi bieg uruchamia się, gdy wydajność schładzania musi być większa. Gdy na dworze był upał, ponad 30 stopni, to po chwili włączał się drugi bieg wentylatorów. Nawet, jak zimny silnik odpalę, a na dworze upał, to najpierw przez kilka sekund leci 1 bieg, a po paru tych sekundach uruchamia się 2 bieg. Ale można łatwo sprawdzić, czy wszystkie biegi działają, wystarczy podpiąć pod aku odpowiednie kabelki odpowiedzialne za poszczególne biegi i będzie wiadomo.
Silnik: 2.0 ABA Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 78 Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-04-14, 19:45
tak, rozumiem. u mnie wentylator jest sprawny, rozkręca się na obu biegach. ale odkąd mam jette zawsze gdy odpaliłem klimatyzację nawet przy -30 to startowały wentylatory na max prędkości. nie wiem dlaczego co i jak. nabije klimę w najbiższym czasie to się zorientuje gdzie leż y problem.
Koledzy potrzebuję pomocy mam wiatrak od klimy i chce go podłączyć do kostki na 3 wejścia czy ktoś mógł by mi powiedzieć który przewód to +, - i masa nie chce rozbierać całego przodu żeby wymienić wiatrak na normalny
Silnik: 2.8 AAA Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 396 Skąd: skąpe/grodzisk maz
Wysłany: 2011-11-27, 14:17
nie chce rozbierać całego przodu żeby wymienić wiatrak na normalny
Kolego nie obejdzie sie bez sciagania zderzaka.Musisz go sciagnac a takze lewa lampe i oile sie nie myle to jeszcze to wzmocnienie co jest pod zderzakiem inaczej nie wyjdzie
to jutro będę z tym walczył orientuje się ktoś czy rozstaw śrubek trzymające wiatrak są inne?chodzi mi o wiatrak większy czyli na 4 kabelki i na 3 kable.
zdemolowałem przód ale tak jak piszesz Łukasz wiatrak nie pasuje właśnie zrobiłem zdjęcia jak wygląda ori instalacja i wtyczka od wiatraka może ktoś z elektryków powie jak to podłączyć
a ten czarny kabelek jest koloru brązowego tylko jest izolacją owinięty
jak ktoś pomoże to ma duże piwo u mnie na kolejnym zlocie
Pierwsze zdjęcie to oryginalna wtyczka do wiatraka a drugie zdjęcie to wtyczka od wiatraka który jest założony,zaraz skocze założyć wtyczkę i wrzucę zdjęcie nie ma jak dobrze przerobiony samochód nie wiem jak można założyć inny pas przedni skoro wcześniej był inny....
oto zdjęcie jak wygląda wtyczka wpięta do wentylatora
Silnik: 2.8 AAA Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 396 Skąd: skąpe/grodzisk maz
Wysłany: 2011-11-28, 19:23
najprawdopodobnie jest to wentylator od wersji z klima sprobuj zostawic ten srodkowy czerwono-zielonkowaty a reszte polac kolorami.Przynajmniej ja bym tak probowal to zrobic.
poszedłem nad auto na i pomedytowałem trochę i doszedłem do wniosku że podłączę tak brązowy do czarnego(pod izolacją taki sam kolor),czerwono biały do czerwono białego, a te dwa czerwono-zielone to są biegi wiatraka jeden z nich odpowiada za pierwszy bieg i podłączę jeden z niego pod czerwono czarny w ori kostce jak się mylę to napiszcie bo nie chce sprawdzać czy gaśnica mi działa
odkopię bo wczoraj jadąc po lublinie a właściwie poruszając się w korku prawie zagotowałem auto, temp wzrosła prawie do 100 a wiatrak się nie kręci ! do wiatraka wcgodzą trzy kabelki dwa czarne z szeroką wsuwką i jeden po środku czerwony z wąską. Badając sprawę metodą prób i błędów odkryłem że pierwsza górna szeroka wsuwka to masa jednak podłączając jedynie ta wsuwkę do wiatraka i przytykając do pozostałych kabelek z plusem ,wg mnie tak na krótko podłączając powinien się zakręcić, a on stoi, a na dodatek przytykając plus do drugiej szerokiej wtyczki zaczyna iskrzyć jak przy zwarciu ci jest nie tak ? wiatrak do wymiany czy co ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum