Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2011-04-16, 19:51
No oni tam mieli szeroko a i tak się nie zmieścili..... dla tego dajemy Ci dobre rady
A tak na serio to naprawdę zacna fura z mniamniuśnym wypasem i tka jak pisałem oby jak najdłużej bezawaryjnie służyła
krzeszak, musisz się jeszcze nauczyć świętych przzykazań diesla na pamięć:
1. Nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie będziesz lał paliwa, które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem, by traktor twój pędził z pociągu zapałem. Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnym siedzeniu.
2. Przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.
3. Czcij turbinę swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją będziesz, a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora. Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała ciśnienie, bo gdy przykazu tego nie zastosujesz kierownicę w turbinie wnet zafastrygujesz.
4. Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka. Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie, bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.
5. Zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa, aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże. Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku, inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc, smyku.
6. Dbaj o wtryski w niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze będzie, a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kut***m.
7. Dbać o szczelność przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie, a konie w las pogonią. Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie.
8. Filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni. Filtr powietrza gdy jest porwany wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świeży był zawsze w klekocie.
9. Pilnować będziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd ci złoży to cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu z rysą w silniku, a ty mord popełnisz na swoim mechaniku.
10. Nie dopuscisz do przegrzania silnika niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.
Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną, która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego, że traktor będzie twym przyjacielem, gdy będziesz o niego dbał więcej wiele… Kochaj zatem TDI-ka, TDCI-ka, JTD-eka, TD-ka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złotą, że wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj. Powiesz wtedy, że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz.
Silnik: 1.9 Td 55Kw Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 809 Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2011-07-11, 09:31
krzeszak, kolego jak najdluzszej i szerokiej ci drogi!!! a co sebastian pisal to te przekazania musiz wykuc!!!
_________________ 1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
Dzięki wielkie za pamięć !
W drodze powrotnej jaszczurowi stuknęło 200tys.km...w międzyczasie został poprawiony lakier i zreanimowany wentylator od klimy ,do tego nowe dywaniki z myślą o zimie firmy REZEW-PLAST w planie dołożenie ogrzewania postojowego WARM UP
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
czas nieubłaganie mija nadszedł czas na bieżącą wymianę ,paszczur doczekał się nowych świeczek i oliwa zmieniona z CASTROLa na LIQUI MOLY przy okazji i filtr paliwa wymieniony ,
na jesieni dołożone zostało doładowanie akumulatora 4A DEFA bliżej lata czeka mnie montaż WEBASTO i można spokojnie czekać kolejnej zimy
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
co raz więcej ludzi odchodzi od oklepanych marek typu castrol czy mobil
to była przymusowa decyzja CASTROL EDGE Turbo Disel jest nie osiągalny w FIN. stad zmiana na LIQUI MOLY jedynie ona spełnia normę 505.01 przewidziana dla PD.
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2012-03-18, 18:32, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum