Silnik: 1.9 TDI 1Z
Wiek: 40 Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 38 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-08, 19:33 Car audio - Głośniki w tylną pułkę czy tuba/skrzynia ??
Siemanko ... Mam pytanie ... Co lepiej wstawić ... skrzynię/tubę do bagajera czy głośniki w tylną półkę Mówiąc o głośnikach mam na myśli typowe bassowe 10" czyli bez przeróbek się nie obejdzie ale robiłem już coś takiego w Vento i wiem że się da ... chodzi mi raczej o dynamikę dzwięku ! Nie ukrywam że wolałbym głośniki wstawić ponieważ oszczędzam miejsce w bagażniku oraz fajniej to " wygląda " ale wysłucham chetnie opini innych w tym temacie ... pozdrawiam
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2011-04-08, 19:54
to wszystko zależy od twoich oczekiwań i od tego jakiej muzyki słuchasz ,no i czy ci zależy tylko na mocnym basie czy raczej na dobrej i czystej muzyce z głośnika
Silnik: w komorze Pomógł: 25 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 2784 Skąd: Z Mazowsza
Wysłany: 2011-04-08, 20:10
Nie montujemy głośników w półkach
Podstawa dobry zestaw odseparowany przód...Takowy można kupić już za 200 zł.I wygłuszyć drzwi pod niego i zmontować go na dystansach z mdf.... Scena dźwiękowa ma by dla ciebie a nie dla pleców .... do tego wzmacniacz na tył i skrzynka do bagaja....Nie zapominajmy o dobrym okablowaniu do wzmaka podstawa 10mm ale prawdziwych 10 a nie podróbki która ma 4mm Można dać w półce porty bass reflex aby dźwięk z bagażnika przechodził do środka a nie dudnił tylko w bagażniku....
Silnik: 2.0 2E Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2010 Posty: 103 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2011-04-09, 17:17
Jeśli już kupować Hertz'e, to ja bym dał model HSK.
Dwie klasy wyżej niż DSK (ogólnie słaba seria), a cena niemal taka sama (wyprzedają starszą wersję HSK, bo weszła już nowa). Jak dla mnie w tej cenie nie ma lepszych głośników.
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Wiek: 40 Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 38 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-27, 22:35
Podpowie mi ktoś którędy puścić przewody prądowe z kabiny do akumulatora ( najlepiej gdzieś za schowkiem ) Chodzi mi o to że nie wiem czy wiercić gdzieś dziurę czy raczej szukać jakiegoś miejsca " fabrycznego " że się tak wyrażę
prądowe puść lewą strona (od kierowcy) i nic nie wierć!
Pomiędzy komorą silnika a kabiną masz gumowe zaślepki, przedziurawiasz je i nimi puszczasz kable.
Najlepiej odkręć zbiorniczek wyrównawczy i tam je zobaczysz. W kabinie odkręć półkę pod nogami, i kable schowaj pod progiem.
Zasada jest taka że prądowe np lewym progiem a sygnałówki prawym i głośnikowe żeby nie było zakłóceń. Bezpiecznik na kablu prądowym daj z 20cm od akumulatora.
Ogólnie wszystko jest opisane w necie wystarczy poszukać
Silnik: Pasek 1,9TDI Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3791 Skąd: Stare Iganie
Wysłany: 2013-04-28, 19:45
nie będę zakładał nowego tematu tylko odgrzeje kotleta
no i d..a dalej radio zjada mi prąd z aku., powiedzcie czy wszystkie kable są w odpowiednich miejscach i gdzie dokładnie powinien być podpiety ten niebieski kabelek od separatora antenowego(wzmacniacza sygnału):
na pierwszym foto jest pokazana (od tyłu) oryginalna kostka zasilająca instalacji z auta
drugie foto to przejściówka (jak jest wpięta między oryginalną kostkę instalacji auta, a kostkę instalaci radia to mogę włączyć radio bez zapłonu, natomiast bez tej przejściówki radio działa jak kluczyk jest w stacyjce i jak jest zapłon)
trzecie foto wychodzące kable z kostki z tej przejściówki
czwarte foto druga kostka tej przejściówki (od tyłu)
piąte foto wychodzące kable z kostki która jest podłączona do radia Alpine IVA-W505R
jak podłacze radio do instalacji auta bez tej przejścióki i włącze po zapłonie ustawie wszystko i wyłącze zapłon to nie zapamiętuje ustawień i wszystko się kasuje
pawelvw, Ten jeden czerwony plusowy wyciągnij (chyba), bo może to przez niego ubywa Ci prądu. U mnie był wyciągnięty, oraz szaro-biały, odpowiedzialny za vag radia. Ten zielony w takim przypadku jak u Ciebie i plusowy zaraz obok niego.
_________________ Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2013-04-29, 17:11, w całości zmieniany 1 raz
no zeby nie kradlo powinno isc przez zaplon, czyli zolty z czerwonym z radia ( razem ) w plus od instalacji auta (chyba ze kazdy jest osobno to tak musisz w dwoch koscuach poustawiac piny ) i masa do masy reszta nie musi byc podpieta chyba ze masz wzmaka to niebieski leci do tylu na wzmaka
Silnik: Pasek 1,9TDI Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3791 Skąd: Stare Iganie
Wysłany: 2013-05-01, 12:08
jak możesz to napisz lesny1982, lub pozaznaczaj na moich zdjęciach który z którym ma być połączony i który w którym miejscu ma być wpięty a co z pamięcią żeby zapamiętało mi ustawienia po wyłączeniu zapłonu
a wiec tak na szwartym zdjeciu widac wolny wtyk w otulinie gumowej prawda i jest on na czerwonym kablu od zasilania jezeli tak to wypinij zolty kabel za bezpiecznikiem z instalacji od radia w tej malej puszcze z napisem BATT i wluzo go w ten wtyk czerwony i zobacz powinno pomoc a zolto niebieski kabel jest z masa polaczony po to zebys mogl w czasie jazdy oglodac tv i teledyski bo generalnie powinien byc podpiety pod reczny i gdy auto stoi reczny masz zaciagniety wtedy bezpiecznie powinienes ogladac no ale wiadomo wszystko mozna obejsc hehe
Silnik: Pasek 1,9TDI Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3791 Skąd: Stare Iganie
Wysłany: 2013-05-05, 20:53
niestety lesny1982, ale to połączenie zaproponowane przez ciebie nic nie dało byłem 5 minut temu w pasku i tylko odpalenie na kable od drugiego pomogło
podłaczyłem tenseparatr antenowy do tego kabla zaznaczonego zieloną strzałką i może to kradło prąd ale od piątku od 14 do dziś do 20 by ten separator rozładował akumulator
Silnik: Pasek 1,9TDI Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3791 Skąd: Stare Iganie
Wysłany: 2013-05-06, 23:14
raczej radio pamiętało wszystkie ustawienia
oczywiście miernika uzywałem
takie pomiary były wykonane pod koniec lutego jak były mrozy
1) silnik uruchomiony ładowanie bez obciążenia 14,43 V
2) silnik uruchomiony ładowanie pod obciążeniem czyli włączone światła xenon, światła drogowe, klima, radio, światła awaryjne, swiatło przeciwmgielne tylne, ogrzewanie tylnej szyby 14,24 - 14,20 V
3) napięcie akumulatora na wyłączonym silniku (klemy na słupkach) 12,36 V
4) napięcie akumulatora na wyłączonym silniku (klemy na słupkach) + załączony alarm fabryczny i załączony drugi alarm zamontowany przezemnie 12,35 - 12,33 V
5) napięcie akumulatora na wyłączonym silniku (klemy na słupkach) otwarte drzwi przednie od pasazera 12,28 - 12,27 V
6) pobierany prąd przy rozruchu wachał się od 10,95 - 10,50 V (odpalanie 10 razy pod rząd)
7) odpięta klema minusowa z akumulatora, plusowa żabka podpięta do klemy minusowej, a minusowa żabka podpieta do minusowego słupka akumulatora drzwi otwarte ale zamek w drzwiach zamkniety i światło zgaszone, a miernik ustawiony na 10A, pobór prądu 0,43 A:
wypięty bezpiecznik 37 telefon, radio i spadek do 0,06 A
wypięty bezpiecznik 15 Zespół wskaźników, automatyczna skrzynka przekładniowa i spadek do 0,05 A
wypięty bezpiecznik 14 Sterownik urządzeń elektrycznych zwiększających komfort: regulacja lusterka, podnoszenie szyb, centralna blokada drzwi i spadek do0,03 A
CZYLI ZŁODZIEJ PRĄDU NAMIERZONY I JEST TO RADIO
a dziś mieżyłem prąd w kostce zasilającej radio czyli oryginalnej kostce instalacji z auta
1 biało-niebieski 3,98V
2 wolne miejsce w kostce
3 brązowo-zielony 2,29V
4 czerwony (cienki kabel) 0V
5 czerwono-niebieski 12,51V
6 zaro-niebieski 0V
7 czerwono-niebieski 12,51V
8 brązowy (masa)
oraz odłączyłem ten niebieski cienki kabelek który idze od separatora (wzmacniacza antenoweg) zobaczymy co to da ale dopierw weekend czyli od piątku od 16 do soboty lub do niedzieli do 20
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum