Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Ile obrotów w trasie bez katowania [1Y]
Autor Wiadomość
kafell11 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1Y
Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 46
Skąd: SOCHACZEW
Wysłany: 2011-06-27, 22:49   Ile obrotów w trasie bez katowania [1Y]

Posiadam Vento z silnikiem 1Y [poczciwy klekot] i moje pytanie brzmi ile mozna w trasie trzymac obr/min aby nie katować silnika??
 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-06-27, 22:57   

kafell11, 2 do 3 tys. obrotów.... a jak więcej to nie przez odcinek 50km tylko co jakiś czas trzeba dać dieslowi"odpocząć"
ale ogólnie auto jest po to żeby nim jeździć :P
_________________

 
 
kafell11 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1Y
Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 46
Skąd: SOCHACZEW
Wysłany: 2011-06-27, 22:59   

wiem że jest po to aby jeździć ale niestety 1Y maja krótką skrzynie :/ przy 120km/h 3,2k obr/min
 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-06-27, 23:01   

kafell11, no wiesz skrzynia dobrana do mocy...ale ja autem ojca z silnikiem 1y jechałem 180 więc źlenie jest.... ten silnik jest wytrzymały;)
_________________

 
 
kafell11 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1Y
Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 46
Skąd: SOCHACZEW
Wysłany: 2011-06-27, 23:04   

Co do wytrzymałości nie mam wątpliwości XD tylko od czasu do czasu przepal aby sie nie zamulił i lata :D
Ostatnio zmieniony przez kafell11 2011-06-27, 23:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-06-27, 23:17   

Z ciekawosci, czy 1Y ma chlodniczke oleju (ta wodna na podstawce filtra jak TDI). Co prawda w TDI olej grzeje sie bardzo od turbiny wiec w 1Y pewnie inna bajka. Jak jechalem autostrada 150-160 (w niemczech:P ) to olej mial 102-106C i kontrolowalem temperature by nie przekroczyc granicy 110. Jadac powyzej 160 km/h przez dluzszy czas gotujemy olej.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-06-27, 23:27   

bradley, popatrzę jak będe miał dostęp do auta taty.... a mam pytanie, gdzie można zamontować czujnik temperatury oleju?? w mocowaniu filtra oleju jest jedno wolne miejsce, ale jaki czujnik i gdzie najlepiej go dać?? chodzi o to żeby czujnik nie przekłamywał.
mile widziane linki do aukcjii z takim czujnikiem ;)
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-06-27, 23:32   

ja to podpinalem pod licznik z MFA. Jesli masz AHU to w podstawce masz miejsce na czujnik. To jest sprzedawane pod roznymi nazwami, czujnik temp oleju, wody. Wykrecasz zaslepke na klucz torx i wkrecasz zamiast tego czujnik, pozniej podlaczasz i gotowe.
Nie wiem w ktorym miejscu temperatura jest najbardziej miarodajna. Pewnie w bloku tylko gdzie sie wkrecic :P
Ludzie tez wkrecaja czujnik zamiast korka spustowego w miske, ale wtedy temp jest troche nizsza niz w podstawce z racji lepszego chlodzenia od powietrza.

http://allegro.pl/czujnik...1667400239.html
tak to wyglada w oryginale.
Kabel juz masz pod czujnik z wtyczka, pozniej urywa sie w okraglej czarnej kostce kolo weza odpowietrzenia skrzyni korbowej, dalej prowadzisz sam kabel :)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Wvojtek 
Pan i władca oktanów



Silnik: AHU+
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1278
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-06-27, 23:37   

no tak bradley, tylko ja mfa nie mam a nie wiem jaki wskaźnik dać do tego czy coś elektronicznego czy jakiś zwykły "analogowy"??... myślałem o tym miejscu tam w podstawce filtra, jakiś kabelek wolny tam jest więc montaż trudny nie powinien być...
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 13