Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Cieknąca pompa paliwowa...pomocy!
Autor Wiadomość
lukas4346 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TD AAZ
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 49
Skąd: okolice Garwolina
Wysłany: 2011-03-05, 15:56   Cieknąca pompa paliwowa...pomocy!

Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z pompa. Zauważyłem że cieknie z niej paliwo. Co może być tego przyczyna? Czy jest to grożne i przeszkadza w dalszej jeźddzie? Ile może kosztować naprawa? I czy przyczyną może być żle ustawione ssanie (przyśpieszacz)? Paliwo cieknie z tego gumowego przewodziku zaznaczonego czerwonymi strzałakami na zdjęciu. Co to jest?

http://zapodaj.net/11b7887ecca7.jpg.html

pompa.jpg
Plik ściągnięto 22397 raz(y) 18,97 KB

 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-03-05, 16:17   

a ja myslalem ze pompa paliwowa jest w zbiorniku :P
_________________

 
 
lukas4346 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TD AAZ
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 49
Skąd: okolice Garwolina
Wysłany: 2011-03-05, 17:07   

przepraszam za pomyłkę:)
 
 
lukas4346 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TD AAZ
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 49
Skąd: okolice Garwolina
Wysłany: 2011-03-05, 17:10   

nie jestem fachowcem więc mogę sobie pozwolić na pomyłki :] wybaczcie :)
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-03-05, 17:23   

z edytuj go na cieknaca pompa wtryskowa latwiej bedzie potem mozna temat wyszukac ;)
_________________

 
 
lukas4346 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TD AAZ
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 49
Skąd: okolice Garwolina
Wysłany: 2011-03-06, 15:53   

i tu jest problem bo temat mogę edytować do 30 minut po jego dodaniu...
 
 
ferdek16v 
Autostopowicz


Silnik: aaz
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 5
Skąd: zach-pom
Wysłany: 2011-03-07, 21:03   

witam.dołądczam sie do tematu.u mnie w aaz cieknie paliwko dokładnie w tym samym miejscu co koledze.wie ktoś dlaczego i jak temu zaradzić?
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-03-07, 21:09   

wizyta u pompiarza powinna pomoc ja tez mialem ten probelm uszczelinili mi całą pompe koszt 70 złociszy 30 minut i po problemie ;)
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
lukas4346 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TD AAZ
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 49
Skąd: okolice Garwolina
Wysłany: 2011-03-08, 16:18   

a czy po takim "zabiegu" jest jakaś różnica w jeżdzie? chodzi mi o przyśpieszanie, odpalanie czy nie?
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-03-09, 20:49   

nie ma zadnej róznicy wszystko jest w jak najlepszym porządku o ile zrobi to ogarniety fachowiec :)
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
Damian88 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9TD (AAZ)
Wiek: 37
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 50
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2011-03-10, 17:52   

różnica jest... w spalaniu:) bo ropka leci tam gdzie ma leciec... mnie skasowali za uszczelnienie/regeneracje pompy 350 zl ale warto bo jak duzo jezdzisz to odbijesz sobie na paliwie...
 
 
lukas4346 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TD AAZ
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 49
Skąd: okolice Garwolina
Wysłany: 2011-03-10, 19:51   

u mnie spalanie wychodzi w granicach 6,5-7 litrów/100 km...więc chyba nie jest żle biorąc pod uwagę, że nie pokonuję długich tras raczej odcinki po 5-10 km. Dodam jeszcze że ten wyciek jest dość nietypowy bo na wolnych obrotach nic nie cieknie dopiero po dodaniu gazu widać od czasu do czasu spadającą krople ropy z tego czarnego gumowego elementu.
 
 
ferdek16v 
Autostopowicz


Silnik: aaz
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 5
Skąd: zach-pom
Wysłany: 2011-03-13, 14:35   

a jakby rozebrać górę pompy , zlokalizować uszkodzony oring/uszczelke i poprostu kupić identyczną albo komplet uszczelek do pompy.robił ktoś coś takiego?dużo z tym roboty?
 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2011-03-27, 09:29   

o i ja mialem taki problem. u nas zabieg na reperowanie tego jest dosyc drogi poniewaz trzeba rozebrat pompe by tam sie dostac gdzie uszczelka przecieka. ja poprostu zamontowalem wezyc by po nim paliwo sciekalo do buteleczki :D wycieka gdzies 50gr za miesiac, na jazde nie przeszkadza, na spalanie sadze ze tez nie bo nic sie nie zmienilo . jezeli zaslepisz to gdy paliwa zbierze sie duzo moze popasc do turpiny przez tamty wezyk ktory jest na grzybku pompy. jezeli nie chcesz sunac kasy to podepnij vezyk i bedzie git.
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
ferdek16v 
Autostopowicz


Silnik: aaz
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 5
Skąd: zach-pom
Wysłany: 2011-03-28, 01:33   

nie wiem czy moge ale podeślę link z opisem naprawy problemu cieknącej pompy wtryskowej. http://forum.vwgolf.pl/vi...ov+mod#p4420942
 
 
lukas4346 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TD AAZ
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 49
Skąd: okolice Garwolina
Wysłany: 2011-03-29, 20:56   

już podpiąłęm, gdyż ciekło mi po przewodach które dochodzą do pompy....z doświadczenia wiem że elektryka nie lubi wilgoci...u mnie ropa ścieka sobie pod autko:)
 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2011-03-31, 22:00   

jutro pstrykne foteczke jak to umnie wyglada :D spadniecie z krzesel :D
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
ferdek16v 
Autostopowicz


Silnik: aaz
Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 5
Skąd: zach-pom
Wysłany: 2011-04-02, 22:47   

Fable napisał/a:
jutro pstrykne foteczke jak to umnie wyglada :D spadniecie z krzesel :D




i gdzie ta fotka???
 
 
kubekcieszyn 
Kierowca eLki
VW My life :)


Silnik: 1,9 Td
Wiek: 35
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 40
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2011-04-03, 10:05   

wiesz co ja powiem tak u mnie tez tak cieklo pozniej zaczela cala pompa cieknac az wkoncu dalem do naprawy i cala pompa zrobionA NA NOWYCH CZSCIACH cala zregenerowana wyniosla mni 900 zk z robocizna i oczywiscie rok gwarancji na nia jedna z drozszycz czesci ktora moze sie popsuc :/ :mur:
_________________
teraz już biel :) z dodatkami czarnego :)
 
 
Radex 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TD 75KM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 308
Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2011-08-27, 14:54   

dzisiaj zauważyłem wyciek paliwa ... na 100km może być około 50ml, może mniej ... cieknie głównie na wyższych obrotach (na jałowym nie widać)



tam gdzie strzałka jest śruba (klucz 14) z podkładką metalową ... w tym małym korytku zbiera się paliwo i po bloku leci na dół ... jak się zatrzymam, to kapnie z 2-3 razy i po wszystkim ... wyżej jest imbus, który był poluzowany i przewód paliwowy

nie leci z przewodów itp., tylko z pod tej śruby 14

co to za śruba? czy dokręcić imbus? jak uszczelnić? dlaczego są dwa przewody paliwowe?
_________________
pierwszy mój VW ;-)
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-08-27, 17:14   

Radex, to Ci się przyda: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=10472
nasz kolega się nieźle napracował, ale chwała mu za to.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Radex 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TD 75KM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 308
Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2011-08-27, 17:37   

w to już nie będę się bawił i oddam autko do pompiarzy ... po prostu boję się ruszyć rozrząd ;)

dziękuję za link
_________________
pierwszy mój VW ;-)
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-08-28, 23:10   

sebastian, to jest pompa z TDI a ta ze zwykłego TD jest troszke inna ;)

Radex napisał/a:
oddam autko do pompiarzy


tylko do dobrych :twisted:
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-08-29, 15:39   

Rafik napisał/a:
sebastian, to jest pompa z TDI a ta ze zwykłego TD jest troszke inna ;)
Owszem, wiem. Ale i tak wiedziałem, że kolega, gdy zobaczy film instruktażowy z cyklu Zrób to sam, to się przerazi :P To tylko tak w kwestii podglądu :D
_________________
Zielony borowik...
 
 
Radex 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TD 75KM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 308
Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2011-08-29, 15:53   

ja też zauważyłem różnice i być może jest mniej grzebania przy TD, ale i tak trzeba mieć narzędzia, miejsce (garaż), pojęcie i czas ... a mi brakuje wszystkiego :D

olej/filtry/żarówki/klocki wymienię, termostat też, ale rozrząd i pompa to już wyższa szkoła jazdy
_________________
pierwszy mój VW ;-)
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-08-29, 16:19   

sebastian napisał/a:
To tylko tak w kwestii podglądu :D


Oki Oki :) rozumiem :)

sebastian napisał/a:
Ale i tak wiedziałem, że kolega, gdy zobaczy film instruktażowy z cyklu Zrób to sam, to się przerazi :P


szczena opada jak sie na filmik patrzy :diabełek:

Radex, a cieknie Ci tylko z jednego miejsca ??
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
Radex 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TD 75KM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 308
Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2011-08-29, 17:18   

tak tylko z jednego miejsca ... przy śrubie z lewej strony (patrząc od przodu na silnik) u samej góry, zaraz obok jest plastikowa obudowa rozrządu ... jest tam takie korytko (żeby klucz na tą śrubę wszedł) i właśnie tam się zbiera ... potem po obudowie rozrządu na sam dół leci
_________________
pierwszy mój VW ;-)
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-08-29, 19:36   

mi ciekło tam gdzie Tobie plus na tej "tulejce" ze spreżyną co zamontowana jest do niej linka od gazu przy grzybku i naprawa trwała niecałe 30 minut u pompiarza wiec poszukaj fachowca a on sie tym zajmie :peace:
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
Radex 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TD 75KM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 308
Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2011-08-30, 20:35   

byłem u pompiarzy ... akurat na warsztacie mieli Vento z rozłożoną pompą ... gość pokazał mi co i gdzie leje ( 2 oringi na długiej śrubie)

zapytał czy robimy do sprzedaży za 100pln, czy uszczelniamy całość za 250pln ... wybrałem drugą opcję, ale muszę umówić się na konkretny termin, bo mają dużo aut

przy okazji chyba wymienię rozrząd (może sam pasek), bo auto dopiero kupiłem i w książce serwisowej jest wymieniony rozrząd przy 220 000, a ja mam 250 000 ... ale to zależy co powie pompiarz po zdemontowaniu i oglądnięciu
_________________
pierwszy mój VW ;-)
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-08-30, 20:51   

Radex napisał/a:
zapytał czy robimy do sprzedaży za 100pln, czy uszczelniamy całość za 250pln

I tego nie rozumiem u tych pseudo mechaników... Robi się raz, a dobrze. Jak, ku3wa, można robić coś na odpi3rdol? Albo się robi porządnie, albo w ogóle. Tylko że problem w tym, że ludzie sami ich tego nauczyli...

Nie mogę tego zjawiska pojąć... I nie chciałbym osobiście powierzyć swojego auta takiemu "majstrowi"...
_________________
Zielony borowik...
 
 
Radex 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TD 75KM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 308
Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2011-08-30, 21:04   

gość jest dobrym mechanikiem (robi tylko pompy od lat), ale to jest wina ludzi ... tak jak piszesz sami nauczyli ... " Panie robimy po kosztach, bo chcę sprzedać i nie chcę w to auto kasy pchać " i później wychodzą kwiatki

poza tym sam powiedział, że za 100, to uszczelni jeden oring i to wszystko, a za 250 robi całą pompę na lata, więc nie widzę tu żadnego pseudomechanika ... postawił sprawę jasno i na temat ... ludzie myślą, że jak ma sprzedać auto 500zł drożej, to uszczelni za100 i ma czysty zysk, a kupujący nie zauważy :kosci:
_________________
pierwszy mój VW ;-)
Ostatnio zmieniony przez Radex 2011-08-30, 21:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-08-30, 21:25   

To tak, jak z kręceniem liczników samochodowych - ludzie sami tego nauczyli i sami chcą kupić auto 15-letnie z przebiegiem 150 tysięcy, chociaż sami dobrze wiedzą, że to nierealne, ale kupują. Nikt teraz nie patrzy nawet na auta, które mają po 250-300 tysięcy na blacie. Na ten samochód, co ma nastukane 3300 tysięcy nikt nawet nie spojrzy. Ale cofając licznik co najmniej o połowę ten sam samochód pójdzie z pocałowaniem ręki u pierwszego, kto go zobaczy. Taka prawda. To takie małe OT. Ale wracając do tematu - skoro znasz gościa dobrze, to spoko. Jednak taki trik też się udaje, jeśli ktoś jest zielony i chcą mu wcisnąć ciemnotę, że za tą samą robotę mogą podwójnie skasować, bo niczego nie wiedzący szary człowiek nic się nie zorientuje, a będzie miał za tą kasę niby lepiej zrobione. Dlatego właśnie jest forum, żeby wymieniać się doświadczeniami i spostrzeżeniami, żeby nie dać się nabić w butelkę. A na Twoim miejscu nawet bym się nie zastanawiał na wymianą rozrządu, bo robota ta sama. Tak czy siak pasek trzeba ściągać, później go ponownie zakładać i ustawiać, więc będziesz miał 100% pewność, że wszystko masz dopieszczone i śmiało możesz kilometry trzaskać, zważywszy na to, że sam napisałeś, że chcesz tym autem jeszcze trochę pośmigać.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Radex 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TD 75KM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 308
Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2011-08-30, 21:49   

mechanik znany (już robił mi kiedyś pompę i śmigała długo), więc wiem że będzie dobrze ... poza tym nikt nie robi uszczelnienia pompy za 100pln, tylko podkleja ;-)

jak wymienię sam pasek (jeżeli rolka ok), to wystarczy?

rozrząd był wymieniany 30 000 km / 3 lata temu razem z pompą wody
_________________
pierwszy mój VW ;-)
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-08-30, 21:54   

Rolka dużo nie kosztuje. Groszowe sprawy, więc nie polecam tego typu oszczędności. jak już robić, to porządnie. Na czym jak na czym, ale na rozrządzie się nie opłaca oszczędzać. Zesra się coś kiedyś i będziesz pluł sobie w twarz, że mogłeś jednak to zrobić.
_________________
Zielony borowik...
 
 
lukas4346 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TD AAZ
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 49
Skąd: okolice Garwolina
Wysłany: 2011-09-01, 17:38   

nie iwm czy nie duzo kosztuje...do tego silnika co ma kolega sa dwa rodzaje rolek...jedna w cenie okolo 50zl a druga okolo 120-130zl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 11