Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
opis schematu połączenia zaworków n75 i n18
Autor Wiadomość
rino125 
Kierowca eLki
rino125


Silnik: 1,9 TDI
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 29
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 2011-10-02, 20:30   opis schematu połączenia zaworków n75 i n18

Witam wszystkich forumowiczów:)
w ostatnim czasie wymieniłem zaworki n75, n18 oraz wszystkie przewody podciśnieniowe, poniewaz vento miało problem z mocą na 5 biegu tzn przy 3000obr, a predkosci 120km/h miał utrate mocy, nie zawsze, zauwazyłem ze przed magiczna predkoscia 120 odjąłem i dodałem gazu problemu nie było, a jak nie odjąłem to automatycznie wyłączyło turbo. Nie wiem czy zasada działania zaworkow n75 i n18 nie jest taka sama wiec założyłem obydwa n75. możliwe ze pomyliłem ktores przewody, tak ze prosił bym o zrozumiały całkowity schemat wszystkich przewodów. Też zastanawiam sie nad zamianą turbiny zaznaczajac ze moje vento posiada silnik afn 110 koni ze skręconą turbiną, bo ciągnie od 1200 obrotów. myślę na zamianą turbiny od vw passata b5 fl z 2003r. z silnikiem awx, lub avf. Pytanie moje brzmi czy nie bedzie jakichś problemów na drodze z zespoleniem turbiny z moimn slinikiem a mianowicie czy nie bedzie silnika przeładowywało, lub niedoładowywało, a jesli by dało sie to zespolić to co musiał bym przerobić, zostawić itd. z góry wielkie dzięki za szybkie odpowiedzi i porady.
 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-10-02, 22:19   



1- filtr powietrza
2- N75
3- N18
4- do ECU
5- do gruszki turbo
6- do recyrkulatora spalin
7- przewód podciśnieniowy od pompy VACUM do serwa hamulcy
8- zaworek zwrotny na przewodzie "7
9- do zasobnika podciśnienia w lewym nadkolu"


Króćce podciśnień na zaworkach N75 i N18 są opisane.

VAC- oznacza podciśnienie i podłanczasz je pod wężyki gdzie jest podciśnienie wytworzone przez pompe vacum i zmagazynowane w zasobniku podciśnienia w nadkolu
ATM- oznacza ciśnienie atmosferyczne i podłanczasz to do wężyka wychodzącego z filtra powietrza
OUT oznacza wyjście sterujące zaworka i podłanczasz od N75 do turbo, a od N18 do recyrkulatora.
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-10-04, 15:04   

slaw71, posiadasz może opis całego podciśnienia do 1.9 TDI 90KM i rok produkcji 96
jest do chyba AHU ale nie jestem pewien :)
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-10-05, 19:28   

Wpierw powinienes napisac co to za silnik. Inaczej podlacza sie n75 w AFN inaczej w 1Z. Jedno dziala na podcisnieniu drugie na cisnieniu.
Kolorkami przewodow to jest tak w 1Z do n75:
http://img833.imageshack.us/img833/5048/n75ahu.png
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
rino125 
Kierowca eLki
rino125


Silnik: 1,9 TDI
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 29
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 2011-10-15, 18:31   

Pomogło tylko i wyłącznie czyszczenie turbiny, nie jakieś zaworki n75, czy n18. Jak by ktoś potrzebował, to mam takie na zbyciu. Jeśli ktoś ma podobny problem z Turbiną taki jak ja miałem oferuje naprawę:) Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 8