Koledzy pytanko mam. Posiadam klimę climatronik, ale mam spuszczony czynnik chłodzący, czyli tak w zasadzie to jej nie mam. czy pomimo braku tego czynnika może wszystko reszte działać normalnie? Sprężarka klimy i inne jej komponenty są automatycznie wyłączone jak nie ma tego czynnika i nawiew może sobie normalnie działać, nawet jak ustawię temperaturę najniższą to może tak chodzić, nic się złego nie stanie? Niby po różnych warsztatach gdzie zajmują się klimatyzacjami pytałem się, to nic nie szkodzi, bo automatycznie zabezpieczenie działa, ale żeby miec tak 100% pewności, wolę się was spytać, czy na pewno nic się nie stanie?
Tak jak piszesz że jeżeli nie masz czynnika w układzie to automatycznie czujniki wyłączają kompresor klimatyzacji.
Pytanie dlaczego niema u Ciebie czynnika dziura w ukł. Bo ogólnie jeżeli jest pusty układ klimatyzacji to napewno nie jest to dobrze dla niego. A mianowicie jeżeli masz dzióre w układzie to jest on nararzony na czynniki zewnętrzne, (wilgoć, korozja,), następnie niszczy się osuszacz ukł. klimatyzacji bo chłonie z zewnątrz wilgoć, kompresor jest narażony na korozje i ogólnie cały układ . Ale wszystko zależy jak długo masz zamiar tak jezdzić Bo jak krótki okres to ok ale jak długo to puzniej mogą być problemy przy prubie naprawy klimy
dlatego, że został spuszczony przez kogoś. Ale układ miałbyć szczelny bo nic nie było robione. jednak gdy pojechałem na nabicie to sprawdzili mi najpierw szczelność metodą wytwarzania próżni czy jak to tam się zwie i na komputerze u nich pokazało że jest nieszczelny układ. Ale oni nie zajmuja się serwisowaniem klimy tylko napełnianiem, więc zrezygnowałem z dalszego napełniania i umówiłem się by mi sprawdzili tam, gdzie sie tym zajmują.
No mam na weekend do przejechania jakieś 600 km na dwa dni, więc chyba nic się nie stanie?
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-06-04, 19:15
Odłacz na wszelki wypapdek wtykę od sprzegła kompresora i jeździj, ale im dłużej zwleczesz z naprawa tym wieksze ryzyko ustreki z powodów jak koledzy wyżej napisali.
Mam chłodnicę klimy do wymiany - stamtąd idzie nieszczelność, wali jak cholera jak wpuścili azot. Koszt skraplacza 400 zł tak mniej więcej, robota na parę godzin, bo cały przód trzeba wybebeszać. No i zachciało mi się klimy.
Czy w momencie włączenia klimy oba wiatraki na chłodnicy powinny się kręcić, czy tylko jeden? U mnie włącza się tylko jeden, ten mniejszy. czytam po różnych forach i sam juz nie wiem - jedni piszą, ze tak, drudzy inaczej... W ogóle to nie zauwazyłem, żeby ten duży się włączył, co prawda silnik trzyma cały czas 90 st. ale jak włączę klimę to mały się uruchomi tylko, gdy wyłączę, wyłącza się.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-06-12, 19:29
tak jest zrobione w Vento i Golfie III, układ z dwoma silnikami wentylatorów jest w nowszych autach. Więc zawsze chodzą dwa, tyle że moga chodzić na I lub II a jeśli jest to i na trzecim biegu, startują raczej na II zawsze od razu po włączniu klimy
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2010-06-12, 19:30, w całości zmieniany 1 raz
Już wszystko jest ok. Powodem była zawieszona szczotka na silniku i dlatego tylko jeden wentylator chodził. Rozebrałem, przeczyściłem i wszystko już śmiga. Także zaraz po uruchomieniu klimy startują dwa wentylatory. Jest tam tez sterownik pracy obu wentylatorów, jednocześnie albo niezależnie. Ale najważniejsze że już wszystko działa prawidłowo.
pytanko mam co do climatronica. Czy jest taka możliwość, że gdy jest gorąco na dworze, to klima się włącza sama (rzecz jasna i oczywista). A gdy jest chłodno, np. na wieczór albo z samego rana, to żeby była sama automatycznie wyłączona tylko żeby się włączała sama gdy będzie ku temu odpowiednia temperatura? Bo zauważyłem, że gdy mam opcję na auto, to czy jest zimno czy ciepło klima cały czas chodzi (22 st). Ja myślałem, że to działa na tej zasadzie ten tryb auto, że gdy chłodno jest to automatycznie się wyłącza klima i chodzi tylko zwykły nawiew.
Pytanie mam takie: czy w climatroniku jest jakiś sposób, żeby klimę odpalić zimą?
Bo był jednego dnie zimny poranek i klima nie wystartowała mi, na komputerze już pokazało śnieżynkę. A przecież zaleca się co jakiś czas odpalenie klimy (nie mam na myśli garażu czy jakiś innych dziwnych patentów). tak więc, czy to prawda jest i we wszystkich climatronikach tak jest i jaki inny sposób jest by ja uruchomić?
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-09-10, 22:59
sebastian, z tego co wiem można okłamać czujnik temperatury, który jest gdzieś koło ECU. Czyli podgrzać albo dobrać zamiast niego opornik czy też po prostu zewrzeć kable, nie jestem pewien gdzieś pisano o tym na forum golfa
Czujnik to ja mam w zderzaku w kratce wlotu powietrza. Wiem, że mogę go przed uruchomieniem podgrzać suszarką to nie problem ale mi chodzi w czasie drogi jak zajdzie potrzeba włączyć klimatyzowane powietrze żeby sprężarka się uruchomiła
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-09-12, 15:20
sebastian, sporo tego typu pytań jest na różnych forum VW, ale nie widziałem praktycznego rozwiązania. Dlaczego tak VW zrobił to nie wiem, ten próg 5 stopni powinien być nieco obniżony, przynajmniej koło zero stopni. To ograniczenie ma chronić klimę przed uszkodzeniem. Masz drugi czujnik jeszcze pod filtrem. Załóżmy że okłamiesz zewnętrzny wpinając w obwód odpowiednio dobrany opornik (można zmierzyć opór czujnik załóżmy przy 10 stopniach i wg tego go dobrać), powinno zadziałać, z tym że o ile wiem jak różnica temperatur z obu czujników powyżej 10 stopni to klimatronik zgłasza awarię i przestaje działać.
Sam jestem tym tematem zaciekawiony, czy mozna by bezpiecznie tak oszukać, no montująć opornik i dodatkowy włącznik gdzieś w kabinie do niego żeby używac przy takich umiarkowanych temperaturach koło zera stopni.
Wczoraj montowałem drugi panel od climatronica, bo poprzedni niestety spaliłem, i co się okazało? panel niby chodzi, ale nie przełącza nawiewu - przednia szyba - nogi- boczne szyby, no i nie zamyka obiegu. Na panelu da się przełączać te funkcje, ale nic się nie dzieje. No i sterowanie temperaturą też nie działa tzn czy jest na LO czy HI to tak samo dmucha średnio ciepłym. Dodam że nie pokazuje też temp. zewnętrznej. w miejscu stopni wyświetla tylko dwie kreski (-- ). Byłem wczoraj wieczorem u znajomka który podłączył pod Vag'a i stwierdził że w panelu jest wszystko ok, tylko przewód od czujnika temp zewnętrznej jest gdzieś przetarty. Czyżby dawał takie objawy?
Zrób test climatronika: Naciśnij jednocześnie przyciski: wiatrak- , temp.- , econ i tak trzymając je wciśnięte włącz zapłon. Wywali ilość błędów, między nimi poruszać się można przyciskami Temp. - i temp.+
Jednak moim zdaniem efekt taki uzyskać można po zmostkowaniu czujnika temp. więc najprędzej masz czujnik walnięty lub zwarcie na nim.
właśnie wczoraj szperałem w necie i nigdzie nie mogłem znaleść kombinacji przycisków, żeby zrobić test. Niby pisali econ z zamkniętym obiegiem itp. ale nic nie działało. Spróbuję Seba dzisiaj z tą kombinacją co podałeś. Wyświetlacz miga na początku 30 razy.
Sorry, to, co wcześniej napisałem, to pomyliło mi się dla innego trybu kontrolnego panelu...
Ma być tak:
Cytat:
Zapłon wyłączony. Nacisnąć rónocześnie guziki [zamknięty obieg powietrza] oraz [ECON] i przytrzymać minimum 3 sekundy. Trzymając przyciśnięte włączyć zapłon. Diagnoza zostanie przeprowadzona. Na koniec na wyświetlaczu climatronica po prawej stronie pojawi się liczba błędów a po lewej stronie kod błędu. Przełączamy pomiędzy nimi guzikiem [temperatura +]
By wywołać pamięć błędów w climatronicu należy nacisnąć i przytrzymać na dłużej niż 3 sekundy guziki [zamknięty obieg powietrza] oraz [ECON]. Po lewej stronie zobaczymy liczbę trzycyfrową a po prawej liczbę 00. Poprzez naciśnięcie guzika [temperatura +] przełączamy do następnego błędu. Gdy z lewej strony pojawi się kod 000 znaczy, że nie ma więcej błędów. Przytrzymując guzik [ECON] na dłużej niż 3 sekundy czyścimy pamięć błędów. Poprzez naciśnięcie guzika [ECON] powracamy do normalnego trybu climatronica.
Znane nam kody błędów:
000 Koniec listy błędów
306 czujnik temperatury w zderzaku
444 żadnych błędów w pamięci
511 czujnik temperatury w obszarze nóg
No a jeśli Ci wyświetlacz miga cały czas... Masz klimę sprawną? W sensie, czy jest czynnik w układzie?
_________________ Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2011-11-13, 09:01, w całości zmieniany 5 razy
wszystko było sprawne do momentu kiedy spaliłem poprzedni panel. Wczoraj kombinowałem już z przyciskami obieg zamknięty i econ, ale bez rezultatu. Jutro podjadę jeszcze do elektryka i sprawdzimy czujnik temp zewnętrznej. czy w ogóle dochodzi prąd do niego. Dziwi mnie też to, że nie da się sterować nawiewem na nogi, szybę itd Niby na wyświetlaczu przełącza ale nic się nie dzieje. No i temperatura wcale nie da się zwiększyć w kabinie. Wydaje mi się że któraś kostka może nie dawać prądu na sterowanie.
Sorry, to, co wcześniej napisałem, to pomyliło mi się dla innego trybu kontrolnego panelu...
Ma być tak:
Cytat:
Zapłon wyłączony. Nacisnąć rónocześnie guziki [zamknięty obieg powietrza] oraz [ECON] i przytrzymać minimum 3 sekundy. Trzymając przyciśnięte włączyć zapłon. Diagnoza zostanie przeprowadzona. Na koniec na wyświetlaczu climatronica po prawej stronie pojawi się liczba błędów a po lewej stronie kod błędu. Przełączamy pomiędzy nimi guzikiem [temperatura +]
By wywołać pamięć błędów w climatronicu należy nacisnąć i przytrzymać na dłużej niż 3 sekundy guziki [zamknięty obieg powietrza] oraz [ECON]. Po lewej stronie zobaczymy liczbę trzycyfrową a po prawej liczbę 00. Poprzez naciśnięcie guzika [temperatura +] przełączamy do następnego błędu. Gdy z lewej strony pojawi się kod 000 znaczy, że nie ma więcej błędów. Przytrzymując guzik [ECON] na dłużej niż 3 sekundy czyścimy pamięć błędów. Poprzez naciśnięcie guzika [ECON] powracamy do normalnego trybu climatronica.
Znane nam kody błędów:
000 Koniec listy błędów
306 czujnik temperatury w zderzaku
444 żadnych błędów w pamięci
511 czujnik temperatury w obszarze nóg
No a jeśli Ci wyświetlacz miga cały czas... Masz klimę sprawną? W sensie, czy jest czynnik w układzie?
Ten opis dotyczy golfa 4.
W golfie 3 wszystko musi byc do d., drogie i niedostepne
Jaki tam jest dokladnie blad? Zwarcie do masy, do plusa? Jak climatronic jeszcze dzialal w drugim vento to wypluwalo blad czujnika temp zewnetrznej. A ze czujnika pod reka nie mialem to przylutowalem rezystor cos chyba kolo 500Ohm i bledu juz nie rzucal. A temp. ta po lewej stronie panelu i tak sie zmieniala. Wiec czyzby temperatura bral jeszcze z czegos innego?
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Na stronie golfa kiedyś czytałem, że ten test, jak i inne "ukryte" funkcje climatronika dotyczą zarówno golfa III, IV, jak i passatów B4, B5 itp. więc dziwne trochę, że nie halo coś z tym, ale jak to bradley napisał, że w G3 zawsze wszystko musi być inaczej i cholernie drogie.
Silnik: Pasek 1,9TDI Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3791 Skąd: Stare Iganie
Wysłany: 2011-11-13, 15:58
klima sprawna po mimo tego że już 1,5 roku jeżdzę z nie działającym wentylatorem klimy który dwa dni temu wyleciał z auta i narazie jest bez tego wentylatora ale już zamówiłem nowy zamiennik i jak mi go dostarczą to zamontuje
to najmniejsze zmartwienie
Trzeba miec tylko kabel.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
kabel obd2 - usb
Program w pelnej wersji w dobie internetu to pikus.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Do starego samochodu kazda bedzie dobra. Nawet vagcom 311 pociagnie
vagcom 409 to chyba ostatnia wersja vaga, ktora bedzie dzialac na kazdym kablu i jest po PL.
Pozniej sa juz VCDS (to samo tylko inna nazwa) a do tego trzeba miec juz konkretniejszy kabel (starczy tez chinczyk .
Pierwsza z brzegu: http://allegro.pl/vag-com...1887026152.html
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum