Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Rozrząd, uszczelki, itp
Autor Wiadomość
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
  Wysłany: 2011-11-26, 17:50   Rozrząd, uszczelki, itp

W niedługim czasie będę robić rozrząd i mam w związku z tym pytanie.
Czy da się zamówić części wcześniej czy trzeba zobaczyć co jest potzrebne do wymiany.
No i co jeszcze się robi przy wymianie rozrządu i co ogólnie przy silniku można by zrobić.:)
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-11-26, 17:53   

W 1.8 wymieniasz tylko rolke i pasek. Graty da sie kupić wczesniej......musisz tylko wiedziec jaki masz silnik.....do 1.8 ABS i AAM idzie chyba taki sam rozrząd.....do ADZ jest inna rolka. Nie wymienisz nic poza tym. Koszt paska i rolki to max 100zl
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2011-11-26, 17:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2011-11-26, 18:11   

No właściwie ja mam 1.8 abs ale bez abs:P
A da się sprawdzić po numerze VIN dokładnie i na 100% jaki mam silnik??
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-11-26, 18:24   

http://forum.vwvento.org/...ghlight=abs+aam

ostatni post w linku ;)
 
 
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2011-11-26, 20:30   

Na obudowie mam 94 rok auta a z vinu jest 91, końcówka rocznika., muszę sprawdzić na bloku. i wtedy kupię co trzeba.
A jakiejś konkrerniej fifmry polecacie graty?
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-11-27, 00:15   

Mam rolke SKFa i pasek Gates-a, rolka ok, ale pasek pracował poprawnie przez ok 20 tys km....po tym czasie zaczal hałasować......aby był cicho muszę go maznąć raz na 400-500km, olejem.....w przeciwnym razie jarmoli dosyc mocno....jakby jakas pompa się rozlatywała lub ktoś nasypał do silnika śrub.....nawet filmik kiedys nagrałem:





wiec jak widać a raczej słychac....nie sa to miłe doznania dla uszy, wyglada jak silnik na wykończeniu a to tylko suchy pasek Gates-a......chodź byc może ja mam jakis niewypał. ;)
 
 
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2011-11-27, 08:26   

Człowieku auto Ci chodziło jak traktor.:P
Na prawde dziwn objaw.:P
Ja patzrałem na allegro i chyba kupię Boscha.
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-11-27, 09:30   

Ja raz miałem rolkę INA i pasek Gatesa, a później po kolejnej wymianie pasek dalej Gatesa, a rolka SKF. W obu przypadkach do wymiany było cicho i nic się nie działo. Tylko są dwa rodzaje pasków. Różnią się wykonaniem zębów na nim. Aczkolwiek wcześniej miałem niby zły założony, później już kupiłem ten "dobry", ale nic się nie działo. Z tego co kojarzę chodziło o numer silnika czy rocznik... Jakoś tak...
michascz napisał/a:
i co ogólnie przy silniku można by zrobić

Nic. Jeśli nic się nie dzieje, po nie ma co grzebać. Znam trochę ludzi, co wiecznie, bez końca grzebią, dłubią przy silniku, a później narzekają, jakie to złe samochody są, bo ciągle się coś psuje. Jak jest dobrze, nie ma co "polepszać".

https://www.gates-online....utomotivewebcat
_________________
Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2011-11-27, 09:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
wally44 
Zapalony Ventkarz
wally44



Silnik: 2.8 AAA
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 396
Skąd: skąpe/grodzisk maz
Wysłany: 2011-11-27, 12:53   

Witam.Musisz zdjac pasek alternatora i odkrecic kolo pasowe 4sruby ewentualnie jak masz wspomaganie to poluzowac pompe aby sciagnac z niej pasek klinowy.Odkrecasz plastikawo oslone i masz rozrzad na wierzchu dobrze zerknac na uszczelniacz na walku rozrzadu czy tam z niego nie cieknie bo przy okazji mozna wymienic.
_________________
wally44
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11702
 
 
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2011-11-27, 16:37   

wally44: sam się nie będę za to brał bo nie mam takowej wiedzy.:P
Ale chętnie podpatrze co nie co u mechanika.:)
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
 
 
grzesiek88 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 48
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2011-11-29, 23:22   

Na 99%Pasek Gates 5016, rolka INA 531006310, przy wymianie warto wymienić simering na wale korbowym i wałku rozrządu Elring 325.155 koszt jednego to pewnie jakies 15 zł bo rozrządu nie wymieniasz często i jak Ci pocieknie któryś będziesz musiał na nowo zdejmować cały rozrząd co wiąże sie ze sporymi kosztami a tak mechanik powinien wymienić Ci te simeringi w cenie rozrządu.
 
 
roboone 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9TD
Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 199
Skąd: Oława
Wysłany: 2011-12-01, 23:52   

a pasek klinowy dobrze naciągnięty? słyszałem coś o pompie wody że powinno się wymieniać z rozrządem.
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2011-12-02, 09:43   

Cytat:
słyszałem coś o pompie wody że powinno się wymieniać z rozrządem.

to zależy czy masz paskiem klinowym pompę wody napędzaną. Z tego co wiem w AAZ i silniku jaki posiadam czyli 1Z pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu i nie trzeba pompy wyminąć razem z tym paskiem tylko co dwie wymiany paska pompę wody. czyli co jakieś 120 tys. km bodajże?
 
 
Piotr_Goldap 
Ventofan


Silnik: 1,8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 131
Skąd: NGO
Wysłany: 2011-12-02, 15:32   

roboone napisał/a:
a pasek klinowy dobrze naciągnięty? słyszałem coś o pompie wody że powinno się wymieniać z rozrządem.


Dokładnie jak pisze kolega.Jeżeli nie jest napędzana rozrządem to nie musisz.Ja zmieniłem ja za jednym zamachem bo nabyłem okazyjnie na małe pieniądze.Mechanik powiedział ,że nie długo i tak by sie rozleciała bo juz jęczała i jakiś ptyś który grzebał przede mną podkleił pompę na silikon
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 9