Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 228 Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-02-05, 09:51 Nie chce odpalić, rozrusznik kręci normalnie
W środę odpaliłem autko przy -15C po trzech dniach stania i odpalił bez większych problemów a w czwartek nie chciał odpalić po jednym dniu.
Ogólnie mi siadł akuulator i naładowałem i znów nic. Rozrusznik kręci normalnie, Kilka razy prawie zaskoczył ale nie chciał odpalić. Dodawałem gazu i różnie kombinowałem.
Mam go od roku i nie wymieniałem ani świec ani kabli. Czy dobrze myślę, że to od kabli i/albo świec?
Silnik 1.8 ABS z gazem.
Ogólnie mi siadł akuulator i naładowałem i znów nic.
michascz napisał/a:
Czy dobrze myślę, że to od kabli i/albo świec?
Skoro wcześniej dobrze odpalał, a po rozładowaniu akumulatora i po jego ponownym naładowaniu już nie chce zagadać, więc najpierw pożycz od kogoś sprawny akumulator i spróbuj odpalić na nim. Podejrzewam, że to wina akumulatora, bo to jest tak, że jak się doszczętnie aku rozładuje (nie tylko w samochodach, ale i w innych urządzeniach też), to jego sprawność znacznie spada już, by nie powiedzieć - drastycznie. Mógł po prostu szlag go trafić. Także zapodaj jemu inny aku, sprawny i zobacz jak będzie.
Ogólnie to nie powinno nic się stać im, przecież kabli nie trafia z dnia na dzień. Co jeszcze mi przyszło do głowy, to znany wszystkim czujnik temperatury i objawy temu towarzyszące. Odepnij kostkę od tego czujnika i spróbuj bez niego odpalić. Ewentualnie jeszcze wyciągnąć go całkowicie i wyczyścić jego spodnią część.
Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 228 Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-02-05, 11:25
Tzn kolega mi zaproponował żebym wymienił świece i przewody bo ich nie ruszałem od kąd go kupiłem i mnie się wydawało, ze jakby za słabą iskrę dostawał.
Jak będe schodził to sprawdzę ten czujnik.
A ewentualnie jakie przewody byście zaproponowali??
Też oprócz tego zalania to ważne jest dla mnei to czemnu nie odpalił mi za pierwszym razem i chciałbym wyeliminowac tę przyczynę.
jak dla mnie to zdechła kostka w stacyjce . odepnij wtyczkę tą na rozruszniku i weź kabelek z wsuwką i spróbuj na krótko jeśli odpali to jest przyczyna
Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 228 Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-02-05, 15:16
Odpiąłem czujnk temp i wyczyściłem i nic.
Z rozrusznikiem nic nie robiłem bo normalnie kręci.
Świece były całe czarne zalane to je wyczyścilem i przejechałem szczotką drucianą i znów nic.
Iskra jest.
Macie jakies inne pomysły??
Olej i płyn do chłodzenia jest.
_________________ Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
Ostatnio zmieniony przez michascz 2012-02-05, 15:39, w całości zmieniany 2 razy
Silnik: 2.8 AAA Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 396 Skąd: skąpe/grodzisk maz
Wysłany: 2012-02-05, 16:07
Witam byc moze iskra jest slaba i zalewa swiece sprawdz przerwe na swiecach jak sie nie myle to powinno byc w przedziale 0.7-0.9mm i jeszcze przeczysc palec i styki w kopulce czesto sie lubia przypalac
Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 228 Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-02-05, 18:50
Sebastian w sumie to nie patrzałem ale później postaram się zejśc i zekrnąc.
Świece jak wąchałem to były zalane raczej olejem. Paliwa nie czułem.
Podpowiedzcie gdzie najlepiej go rozkręcić by zobaczyć czy dale paliwo?
Jutro idę kupić swiece, jak wróce z pracy to wkręce nowe i zobaczymy czy coś to daje.
Możesz przy włączeniu zapłonu wsłuchać się, czy pompka zaczyna pracować, lub przy wtryskiwaczu odkręcić wężyk jeden (nie pamiętam teraz który, bo jeden jest zasilający, drugi natomiast powrotny). On jest na zwykłą opaskę ściśnięty, więc żadnego problemu przy tym nie będzie. Odkręcisz, włączysz zapłon i zobaczysz, czy paliwo będzie szło.
Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 228 Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-02-05, 19:15
Pompka chodzi na 100% bo ją słyszę. Jak włączam zapłon to chodzi tak z 2 sekundy.
Dla mnie to wina świec, bo ich nie wymieniałem i są mają już ok 1.5 roku.
A co ile km lub miesięcy powinno się wymieniać świece?
to że chodzi pompa nieoznacza że podaje paliwo, moglo być trochę wody w filtrze i przyłapało...zdejm wężyk i zobacz czy wypływa po włączeniu zapłonu. A profilaktycznie polecam flaszkę dynksu do zbiornika żeby związało wodę w układzie zasilania
_________________ moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2012-02-06, 18:36
panowie nie wymyślajmy z żadnmi "dynksami" jeżeli paliwo masz z pewnego żrudła to nie trza dolewać żadnych ustrojstw albo przymarzł ci filtr paliwa albo gdzieś po drodze przewodzik. benzyniak potrzebuje iskry i paliwa do odpalenia i jak te dwa czynniki się zgadzaja to łaski nie robi by odpalić
Dobre paliwo, nowy filtr i nie ma bata, musi jeździć
Do -25C bo do tylu stopni mają ropę na Orlenie, tak mi oznajmił pracownik tej stacji. Powiedział mi także, że u nich na stacji w zeszły piątek rano było -36C i w takim wypadku nowy filtr nie wiele pomoże. Tak, że niestety niektórzy są zmuszeni do używania uszlachetniaczy bo bez nich ropa się trochę gęsta robi
_________________ Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
niektórzy są zmuszeni do używania uszlachetniaczy bo bez nich ropa się trochę gęsta robi
Jednak w skład paliwa, oprócz tego właściwego, wchodzą również i dodatki w postaci takich właśnie uszlachetniaczy i innych tego typu dodatków. Jak Ci paliwo zamarzło po tym, gdy zatankowałeś na tej stacji paliwo, lub coś niedobrego się z nim dzieje - mając paragon - reklamujesz paliwo. Ekspertyza reklamacyjna wykaże w jakiej kondycji był filtr i reszta podzespołów, a co najważniejsze - samo paliwo. Prawdą natomiast jest to, że mając np. nowy samochód, który jest na gwarancji, zalejesz jakimiś gównami paliwo, to Ci reklamacji nie uznają i będziesz musiał pokryć koszt naprawy z własnej kieszeni. A tak z czystym sumieniem mając paragon z danej stacji, w razie jakiejś przygody masz prawo do roszczenia z powyższego.
sebastian, nie czytasz tego co napisałem.... -25C do takiej temperatury jest ropa zimowa! Jak zamarznie przy -36C to co mi z tego paragonu? Przecież stacja za warunki atmosferyczne odpowiadała nie będzie.
Te procedury, które wymieniłeś mają zastosowanie ale przy "normalnych" temperaturach
_________________ Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
Czytam. Wiem, że do takiej temperatury jest ropa, a jaka jest na zewnątrz. Ale co zrobisz, jak jest zimniej? Staniesz nad samochodem i rozpłaczesz się? Jeździć trzeba. Owszem, mając używany samochód, można sobie tam poeksperymentować z rożnymi specyfikami, ale mając już nowy samochód na gwarancji to już inna sprawa. Ale nie o tym tutaj przecież mowa. Tankować jak największą ilość paliwa, nie tylko tak, aby rezerwa zgasła, częściej wymieniać filtr paliwa i problemy na pewno zmniejszą się (nie mówię, że całkowicie wyeliminują). W innych krajach, gdzie takie temperatury są przeważnie na porządku dziennym jakoś sobie z tym radzą i jeżdżą. Tylko u nas paliwo najdroższe, ale najgorsze za to. Bo ropa, taka z Iraku na przykład, czy to do Polski, czy na Alaskę płynie taka sama. Tylko rafinerie dodają "witaminki", a po drodze jeszcze i stacje benzynowe dodadzą coś od siebie jeszcze, wielokrotnie filtrując odfiltrowane już Tak więc dbać, chuchać, pieścić jak tylko się da, a będzie lepiej
Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 228 Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-02-07, 20:28
Koledzy kupiłem dziś świece NGK 1 i przewody Janmor ecoline (nr katalogu ABU18). Napisane jest na przewodach, że są do golf`ów starszych do 1.3L i Vento 1.6. Czy będą wystarczające do mojego 1.8 ABS, 66kw, 92r?
Czasami na opakowaniu nie piszą pełnych informacji tylko takie ogólne. najlepiej jest to sprawdzić w jakimś katalogu motoryzacyjnym, w sklepie np. powinni zobaczyć, czy ten nr katalogowy się nadaje. jednak często tak jest, że sprzedawcy na pamięć coś tam sprzedają i niekoniecznie to, co pasuje do golfa I, II, III dla tych samych silników będzie pasowało do jakiegoś innego oznaczenia. Moim zdaniem powinno być ok, jeśli długości się zgadzają.
Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 228 Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-02-08, 20:04
Wymieniłem kable i 3 świece bo jedna się nie chciała wykręcić.
Niestety nie chciał odpalić.
Paliwo dochodzi.
Nie mam już koncepcji koledzy pomóżcie proszę.
W tym przypadku poleciłbym sprawdzenie cewki, jednak wyżej napisałeś, że iskra jest... Cóż... Ciężki temat jak widzę... Co prawda może mało realne, ale rozrząd mógł się przestawić, zapłon?
Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 228 Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-02-08, 23:30
Pociągnąłem go i odpalił. Ledwo ale odpalił. potrzymałem go z 15 min po czym go zgasiłem i odpalił. Cały czas chodził na benzynie. Pochodził chwilke i go zgasiłem. Chciałem go odpalić na gazie i już w góle nie odpalił.
Bardzo proszę o jakieś porady.:D
U mnie jest -9C.
Ogólnie jak wymieniałem przewody to dałem taką kolejnośc jak była:
3 4
1 2
Silnik 1.8, ABS, 92r
Dobrze? Może to jest wina.:D
_________________ Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
Ostatnio zmieniony przez michascz 2012-02-08, 23:46, w całości zmieniany 1 raz
idac w lewo to 1342 gdzie 1 to pierwsza od strony rozrzadu - tak pamietam
a jak go odpaliłes to chodził na wszystkie cylindry?
masz imobilajzer ?
ale skoro odpalił to wydaje sie ze ok z pradem i paliwem
sprawdz kostke stacyjki jak pisali wyzej bo lubi sie skopcic
Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 228 Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-02-09, 18:08
zlotykamil napisał/a:
idac w lewo to 1342 gdzie 1 to pierwsza od strony rozrzadu - tak pamietam
a jak go odpaliłes to chodził na wszystkie cylindry?
masz imobilajzer ?
ale skoro odpalił to wydaje sie ze ok z pradem i paliwem
sprawdz kostke stacyjki jak pisali wyzej bo lubi sie skopcic
Nie mam immo.
A co do Twojego opisu to ja podłączyłem tak:
3 4
X
1 2
Gdzie 1 jest od skrzyni biegów (najbliższa z najkrótszym przewodem)
I według Twojego opisu to chyba źle są połączone. Z tym, że ja nie mogę za bardzo odczytać Twojego opisu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum