borykam się z takim problemem jak na filmiku.
http://www.youtube.com/watch?v=auxkww-QtQk
na zimnym silniku z rana wskazówka czasem pójdzie na maksa i opadnie a podczas jazdy podnosi się wyrywkowo pokazując temperaturę (jednocześnie pulsuje kontrolka od temp. wody), po czym opada...
http://www.youtube.com/watch?v=LANoBpcqGE0
wymieniałem już czujnik w króćcu silnika i podmieniałem zegary tak że to coś innego... przewody niepourywane, silnik zagrzewa się do prawidłowej temp., wentylatory się załączają... jakieś sugestie?
_________________ moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
Nie zamarzł Ci przypadkiem gdzieś płyn? Czy masz czujnik na zbiorniczku wyrównawczym? jeśli tak, to zobacz go, jego przewody oraz w środku ten drut co zanurzony jest w cieczy, czy nie jest zakamieniony lub inne tego typu zjawiska.
problem występuje w vento od jakiegoś czasu tzn. cały rok, to nie wina mrozów. co do zbiorniczka to zdejmowałem wtyczkę i brak zmian a poza tym nic w nim niemożna zobaczyć bo jest nierozbieralny przecież... temp. brana jest chyba z tego czujnika w króćcu...
_________________ moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
Jedno mnie tylko zawsze niegdyś zastanawiało, dlaczego ja nie miałem tego czujnika, i wiele właśnie egzemplarzy nie miało tego czujnika w zbiorniczku i jakoś to działało, a niektóre właśnie posiadały go. Nie wiem właśnie, czym to zostało spowodowane, że jedne mają, drugie nie. Ale co, jak odkręcisz korek to nic kompletnie nie widać? U mnie w borce, gdzie czujnik przy zbiorniczku już jest, widać to doskonale i coś podzióbać by można było, chociażby przeskrobać te druciki.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-02-17, 18:13
wine samego czujnika w zbiorniczku mozna wykluczyć, nie powodowałby spadku wskazówki temperatury, tylko samo miganie kontrolki.
Skoro już licznik podmieniałes - to pasuje mi to tylko na jakąś zwarę lub przerwę na kablach własnie tych czujników, pozostaje szukac gdzie.
znalazłem że we wtyczce między 2 i 4 ma być zasilanie 12V po włączeniu zapłonu. u mnie miedzy 1 a 3 jest ok 5V a między 2 a 4 jest null. pytanie brzmi na którym przewodzie powinno być napięcie bo jak sprawdzałem miernikiem to wychodzi mi masa na 4-ce a 2-ka idzie do licznika na pin 23 a stamtąd niewychodzi napięcie przecież...
_________________ moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
R5 drugi od prawej, górny rząd. siedział tam nr 53 ale nie wiem po co??? w opisach znalazłem że jest odp. za ogranicznik prędkości ... po wyjęciu objawy ustąpiły, auto chodzi normalnie, odcięcie obr. silnika jest więc go wyp...łem z ciepłego gniazdka
_________________ moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
Ostatnio zmieniony przez Speedy68 2012-02-23, 21:31, w całości zmieniany 2 razy
Koledzy dzisiaj wymieniałem czujnik temp. w króćcu auto odpalało normalnie ale dalej miga kontrolka od płynu co to może być?przekażnika R5 numer 53 nie mam włożonego ale numer 53 siedzi w miejscu R11 to może być to? bo już nie mam pomysłów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum