Panowie "zgubilem" dziś oba paski tzn. klinowy i wielorowkowy. Chyba któryś z nich spadł i pociągnął za sobą drugi. Wielorowkowy był ostatnio napinany i pewnie strzelił.
Może mi ktoś sprawdzić jakie oznaczenia mają oba paski? Jaką firmę polecacie? Silnik 1.9td (aaz).
Silnik: 1.9 D Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 341 Skąd: Tarnów
Wysłany: 2012-02-18, 22:17
pasek klinowy to 028145271K 10x730mm jeśli nie masz klimy
lub 028145271L 10,5x790mm jeśli masz klimę,
pasek wielorowkowy to 028903137BB 21,36x1045mm bez klimy z alternatorem 120A
albo 028903137AM 21,36x923mm
lub 028260849L 21,18x1145mm z klimą
jak bedziesz kupowal pasek to powiedz kolesiowi jak masz napinany pasek bo to nawazniejsze jeden jest dluzszy ( rolka napinajaca ) a drugi krotszy ( napinany sprezyna pod altkiem )
szosu,
Jeżeli masz altka na sprężynie, bez klimy, to masz 923mm długość paska, tak samo mam u siebie
Paska klinowego nie pamiętam, ale w każdym sklepie powinni Ci dobrać, bez żadnego problemu
jak nie wiedza jaki Ci dac ( bo takie inteligenty wlasnie pracuja w takich firmach i nie rozumie baran ze chcesz bez klimy i na sprezyne ) wez dwa do reki i bierzesz ten krotszy
_________________
Ostatnio zmieniony przez lesny1982 2012-02-19, 14:59, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2012-02-19, 17:58
szosu,
Pasek wielorowkowy od alternatora 6PK923 lub 6PK925 w zależności od producenta czy Meyle czy Gates a pasek pompy wspomagania powiedz poprostu że chcesz pasek od pompy wspomagania do vento 1.9 diesel bez klimy i wsio ryba w temacie
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Silnik: aaz
Dołączył: 27 Mar 2011 Posty: 16 Skąd: Dębica
Wysłany: 2012-02-25, 11:29
Panowie podpowiedzcie mi jeszcze w jaki sposób regulować naciąg paska na alternatorze. Altek jest na sprężynie i ma dwie śruby- jedna na górze druga pod spodem. Jeśli są dokręcone to chyba ta sprężyna nic nie reguluje (tak mi się przynajmniej wydaje). Ta śruba na dole ma być lekko popuszczona? podpowiedzcie jeśli wiecie bo już mnie coś trafia z tym tametem:)
Ostatnio zmieniony przez szosu 2012-02-25, 11:38, w całości zmieniany 1 raz
Alternator 6pk923 do 926 pasek klinowy bez klimy 11,5x730 pasek na alternator napędza pompę wody stroną zewnętrzną, żeby wymienić pasek klinowy trzeba poluzować górną śrubę na pompie wspomagania i dolną regulacyjną służy ona do napinania
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum