Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Wybor tarcz i klockow hamulcowych
Autor Wiadomość
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-03-22, 19:24   

No i po kłopocie - wszystko pięknie wymienione na ATE. Działa. Tylko taki mały problem wyskoczył, że może to jakiś zbieg okoliczności... Że mryga mi, ale nie zawsze - kontrolka od świec żarowych. Światła stopu mam. Podjechałem do nich zapytać o co kaman, ale stwierdzili, że czujnik hamulca padł. I faktycznie, podłączyłem w domu na spokojnie kompa i wywaliło błąd 741. Aczkolwiek nie zawsze to się pojawia. Nie idzie błędu skasować jak mruga, tylko na wyłączonym zapłonie. Czy jest możliwe w jakiś sposób po wymianie klocków i tarcz uszkodzenie tego czujnika, czy to zwykły zbieg okoliczności po prostu? (czujnik ten znajduje się pod pedałem hamulca).
_________________
Zielony borowik...
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2012-03-23, 07:43   

seba polecasz tarcze ATE?bo ja właśnie siedzę i przeglądam oferty i wcale nie są takie drogie :) tylko jedno mnie zastanawia czym te dwa zestawy się różnią :mysli:

http://moto.allegro.pl/ta...2186349696.html
i druga aukcja
http://moto.allegro.pl/ta...2197815868.html
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-03-23, 18:48   

hrubek18 napisał/a:
tylko jedno mnie zastanawia czym te dwa zestawy się różnią
Ale przecież to takie same tarcze, tylko różni sprzedawcy i różne ceny. Masz podany w aukcji numer katalogowy tych tarcz i tam są takie same numery na obu tych aukcjach. Ale powiem Ci tyle, że nie patrz na opis tytułu co jest napisane ani na to, że niby pasuje do takich i takich aut. Sprawdzaj dokładnie w katalogach i porównuj dokładnie tylko i wyłącznie numery katalogowe. Bo ja już bym się mało co i naciął kupując tarcze razem z kompletem klocków i żebym nie sprawdził dokładnie numerów to bym miał nie takie tarcze jak powinny być. A niby w opisie napisane było, że pasuje do mojej borki...

Polecam, polecam :) Pierwsze kilka hamowań było tragedia, masakra jednym słowem. Ale zrobiłem już jakieś 60 kilometrów i mimo, że jeszcze w pełni tarcze się nie dotarły jak trzeba, to już są żylety :D Może to i zasługa nowego płynu hamulcowego ATE SL6 :P

A odnośnie tej kontrolki i czujnika stopów to problem sobie chyba rozwiązałem - wystarczyło pod czujnik coś podłożyć i hula jak trza :]
_________________
Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2012-03-23, 18:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-03-23, 19:04   

sebastian napisał/a:
No i po kłopocie - wszystko pięknie wymienione na ATE. Działa.

no widzisz a tak panikowałeś mówiłem ze ATE to dobry wybór ;)
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-03-23, 19:39   

krzeszak, A też tak Ci chrobotało, szurało i jakby to wszystko miało się zaraz rozlecieć przez kilka pierwszych hamowań, nim na powłoka się starła?
_________________
Zielony borowik...
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-03-23, 19:44   

sebastian napisał/a:
krzeszak, A też tak Ci chrobotało, szurało i jakby to wszystko miało się zaraz rozlecieć przez kilka pierwszych hamowań,

no niestety, mi dodatkowo ABS się włączał gdzieś się źle czujnik ustawił... musiałem do nich wracać zęby poprawili , przez to posiałem złodziejkę do kol....
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2012-03-23, 19:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-03-23, 19:52   

krzeszak napisał/a:
zęby poprawili

ojojoj... :olaboga:
_________________
Zielony borowik...
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2012-03-23, 22:46   

Dzięki Seba ;) teraz tylko czekać pieniążki(mają być jutro :D ) i zamawiamy :D pytałem się w sklepie to zaśpiewali mi za tarce ate ponad 140zł sztuka (ładnie zarabiają :] )
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-03-24, 20:22   

A ja jeszcze się jedną rzecz zapytam, czy normalnym zjawiskiem jest to, że mocniej dwie tarcze mi się grzeją od pozostałych dwóch? Co dziwne, tylko prawa strona jest znacznie cieplejsza od lewej... Podniosłem dzisiaj auto i badałem tył. Lewa strona, koło, obraca się swobodnie, prawa natomiast - czuć niewielki opór. nie mocno, ale ciężej koło się obraca. Zrobiłem test: namalowałem linię markerem na tarczy i pokręciłem kilka razy kołem i po tym zauważyłem, że chyba klocek minimalnie trzyma, bo ślad po mazaku znika powoli. To się ułoży, czy raczej tak nie powinno być? Tutaj mówię o prawej stronie z tyłu, ale z przodu prawa strona podobnie, tyle że już chłodniejsza jest tarcza (niestety nie podnosiłem już przodu do góry). Lewa strona jest wyraźnie zimniejsza. Po dłuższej trasie (bez hamowania), po lewej stronie można swobodnie trzymać rękę na tarczy bez ryzyka poparzenia, z prawej z kolei tylko dotknę i muszę puścić, bo jest dość gorąca.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-03-24, 20:58   

Zaciski miałeś sprawdzone ?
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-03-24, 20:59   

Wydaje mnie się, że chyba tak, aczkolwiek przed wymianą czegoś takiego nie było...
_________________
Zielony borowik...
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-03-24, 21:03   

sebastian napisał/a:
Wydaje mnie się, że chyba tak, aczkolwiek przed wymianą czegoś takiego nie było...


U mnie jak zacisk się przycinał, to jedna strona bardziej się grzała.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-03-24, 21:08   

No ale żeby tak od razu i z przodu i z tyłu jednocześnie się przycięły...?
_________________
Zielony borowik...
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-03-25, 11:09   

sebastian napisał/a:
czy normalnym zjawiskiem jest to, że mocniej dwie tarcze mi się grzeją od pozostałych dwóch?

może się tłoczek nie do końca cofa i przyciska klocek (zapieczony, skorodowany) warto to sprawdzić bo szkoda nowych tarcz i klocków zaraz je pokrzywi ... u mnie w pasku przy wymianie klocków norma jest zestaw naprawczy zacisku ... jakaś wada chyba bo dużo ludzi o tym pisze.
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-03-26, 18:16   

Nie, no wszystko jest chyba dobrze - byłem dziś na kontroli celem wyjaśnienia tego i owego i gość nic nie stwierdził, że w ogóle nic się nie dzieje, a po drugie całość jeszcze tak czy inaczej musi się dotrzeć. Co innego gdyby z tarczy szedł dym, robiło się wszystko czerwone z gorąca, ale to, że jest ona nieznacznie cieplejsza od pozostałych to jest w normie - stwierdził. No nic, pojeździmy, zobaczymy, poobserwujemy, może się jeszcze ułoży jak trza :)
_________________
Zielony borowik...
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2012-03-26, 19:05   

no nie wiem czy w normie, u mnie też jedna tarcza zawsze cieplejsza była i to właśnie przez to że tłoczek w zacisku się przycinał. na początku nie wiedziałem o co chodzi i nic z tym nie robiłem, a teraz mam już przez to tarczę zwichrowaną i przed świętami postaram się przysiąść do wymiany tarcz klocków i za jednym zamachem, wszystkich gumek w zacisku.
_________________
Moje Vento http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-03-26, 19:16   

No zobaczę, przejeżdżę jeszcze z kilkaset kilometrów i poobserwuję jak to będzie się zachowywać. Co prawda na podniesionym aucie wszystkie koła swobodnie się obracają, można je lekko kręcić, lecz to jedno no tak mini mini, jakby ciut słychać, że klocek do tarczy dolega i niewielką powierzchnią po niej szoruje. Jednak nie aż na tyle, żeby koło zaraz przy tym blokowało się czy coś... Po zrobieniu 50 kilometrów tylko i wyłącznie w trasie tarcza ta, tak na oko, może mieć z jakieś 70-80 stopni. Nie jest fest gorąca, można rękę na sekundę, dwie przyłożyć do niej. Żadnych innych oznak w postaci dymu, ognia, zwęglenia itp. nie ma. Nawet jak spróbowałem splunąć na tą tarczę to nie było żadnego syczenia, ślina nie wyparowała :P
_________________
Zielony borowik...
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2012-03-26, 19:34   

koledzy właśnie jestem po wymianie tarcz z przodu :D i będę zabierał się za odpowietrzanie i znajomy mechanik mówił żeby tylko przód odpowietrzyć bo tyłu nie ruszałem co o tym sądzicie?czy zrobić odpowietrzanie całego układu?
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-03-26, 19:49   

To chooj nie robota robić coś tylko w połowie. jak się robi to konkretnie. Co to za odpowietrzanie połowy układu... I co żeś w końcu założył? ATE?
_________________
Zielony borowik...
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2012-03-26, 20:48   

leć po całości z odpowietrzaniem, bo to nigdy nie wiadomo i lepiej już te pięć minut więcej pod autem spędzić niż później drugi raz się za to zabierać ;) sebastian u mnie też na podniesionym aucie zdawało się byś spoko, a jak zajechałem na przegląd i wjechałem na rolki to facet mi powiedział że coś mi trzyma w prawym kole, ja depnąłem po hamulcu puściłem i się odblokowało, jestem na 100% pewien, że to wina prowadnicy zacisku.
_________________
Moje Vento http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2012-03-26, 20:54   

tak ATE założyłem jutro zabiorę się za odpowietrzanie :)
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2012-03-27, 17:14   

koledzy właśnie jestem po odpowietrzeniu i zaraz jazda próbna ale dostrzegłem dziwne odgłosy podczas "pompowania" hamulca dzwięk wydobywał się z okolic serwa hamulców :( odgłos taki jak by się stukało w śrubę.i tutaj mam pytanie czy to tak ma być czy kończy się pompa hamulcowa? :(
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 8