Silnik: 1.9 D
Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 2 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-04-15, 17:05 Bicie kierownicy
Jak w temacie mam problem z biciem kierownicy przy 80 km/h , wczoraj wymieniłem koła z zimowych na letnie i jednocześnie zamieniłem z tyłu na przód czy to jest spowodowane ta zamiana stron i jeszcze jedno czy jest możliwe żeby jarzmo hamulca przedniego było przykręcone na imbus 7 bo jest on nietypowy. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
nie no chyba nie ma takiej potrzeby no chyba ze wiesz ze wybrał dół po kolana lub widać ze ciężarek zaginął w akcji to wtedy tak ... w vento 3 sezon bez wywarzania jeżdżę i nic się nie dzieje zero bicia i takich tam
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2012-04-15, 20:25
Czy to prawda, że felgi za rantem wyważa się na innej zasadzie niż zwykłe Ktoś słyszał podobną opinię ??Pytam ponieważ wymieniłem gumy, dwóch majstrów wyważało fele, felgi latały na maszynie,niby mialy byc wyważone,ale przy 80-ciu auto zaczynało podstakiwać i dostawać wibracji. Pojechałem do pewnego typa, fele z odważnikami miały po 70-80 gram bicia na lewo i prawo, po wywaleniu ciężarków bicie spadło o połowę. Gostek wywazyl mi fele idealnie i jak się okazało były idealnie proste. NA koniec powiedział mi....."nie kazdy frajer wyważy felgę z rantem,takie rzeczy trzeba umieć" Prawda to czy trafiłem na dwóch partaczy pod rząd
Akurat w tym siedze.. Ta Felge z rantem wyważa się inaczej, kleisz od środka i trzeba już wiedzieć co i jak.Normalne stalówki ? jedź na wyważanie kół i patrz czy felga wraz z oponą nie podskakuje do góry za bardzo, bo jeśli tak będzie to nie ma bata będzie biło. Jak chodzi na boki lekko i ją wyważysz to będzie ok, ale jak będzie podskakiwać do góry to nawet wyważanie nic nie da, chyba że to będą minimalne podskoki.
Ostatnio trafiły i się koła do wyważenia bo od 50km/h wzwyż nie dało się kierownicy utrzymać. Pierwsza felga ok. 60g na jedną i ok.30g na drugą, druga felga podobnie, trzecia 110g na jednej i 5g na drugiej. Mówię nie ma bata, trzeba ściągnąć oponę i przełożyć na feldze. Tak też zrobiłem, ale zanim założyłem oponę to wrzuciłem samą felgę na wyważarkę: felga 20g na stronę... Zakładam oponę i 90g na jednej 5g na drugiej stronie. Czyli opona śmieć. Ostatnie koło: 210g na jedną, 165g na drugą... Nawet nie próbowałem czegokolwiek z tym robić... Po prostu takich kół to ja jeszcze nigdy nie wyważałem...
Co do wyważania co sezon to wydaje mi się to trochę na wyrost. Od leżakowania koło nie traci wyważenia, a jeśli było ok przed zdjęciem to po założeniu też powinno być.
Silnik: 1,9 diesel Pomógł: 41 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 3076 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-04-17, 10:27
Ja wyważam co sezon, a to dlatego że często odpadają mi ciężarki z felg. To samo robię z ojca felgami i brata. Jeszcze się nie zdarzyło aby któraś felga była na 0 po sezonie.
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2012-04-20, 09:55
a ja tak w polowie sezonu mialem bicie pojechalem na wulkanizacje i facet powiedzial mi ze to od opon fakt kwalifikuja sie juz na wymiane ale pod koniec wrzesnia juz smigalem na stalówkach a letnie schowałem do garazu i nic z nimi nie robilem jak je teraz na wiosne założyłem to mam zero bicia nawet jak jade 140 km/h i wiecej troche to dziwne moze im przeszło przez zime .
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum