Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Mar 2006 Posty: 66 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-12-13, 11:23 Może ktoś rozbierał?
Może ktoś mi wyjaśnić w jaki sposób dostać się do miejsa gdzie jest przesłona, która dopuszcza ciepłe powietrze do wnętrza samochodu. Bardzo mi na tym zależy bo juz mam taką wilgoć w samochodzie, że czasami nic nie widzę przez tą "mgłe" Z taką widocznością nie za bardzo da się jeździć w nocy, poza tym troche mi zimno.
Muszę narazie jakoś to doraźnie naprawić, a jak będzie jakiś przypływ gotówki to pojadę do serwisu.
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 199 Skąd: Orneta
Wysłany: 2006-12-13, 20:18
sorki kolego rozbieralem zalego 1.9 td i zadnej przeslony co dopuszcza powietrze niebylo . ale chodzi ci moze czy jest jakis wlot od komory silnika czy co . jak od silnika to niema zadnej komory napewno nawet otworku niemasz zadnego. a cieple powietrze dopuszcz tyklo wentylatoe i nic pozatem.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Mar 2006 Posty: 66 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-12-14, 08:40
Może spróbuje z innej strony. Mam (ale popsuty) thermotronica, na konsoli środkowej są takie 3 pokrętła: 1. siła nawiewu, 2. sterowanie temperaturą, 3. kierunek nawiewu. I właśnie to drugie pokrętło nie readuje, tzn. temperatura powietrza wdmuchiwanego do środka samochodu nie zmienia się.
Jak wiadomo, a jak nie to opiszę, w thermotronicu można sobie "ustawić" temperaturę jaka będzie w aucie w zakresie 18 - 28 stopni C, co jest kompletną bzdurą, ale to już inna sprawa. I właśnie to drugie pokrętło o którym wspominałem powyżej jest odpowiedzialne za sterowanie przesłoną, która wpuszcza ciepłe lub zimne powietrze do auta, tzn. powietrze które przeszło przez nagrzewnice lub powietrze które nie przeszło przez nagrzewnicę. Mam nadzieje że teraz trochę rozjaśniłem sytuację, chciałbym się dowiedzieć gdzie może być ta przesłona, pewnie gdzieś przy wentylatorze.
PS: Filt kabinowy mam. ale jeżeli ogrzewanie nie chodzi przy tak dużej wilgotności i tak niskiej temp. to od samego wsiadania i wysiadania z samochodu szyby są mocno zaparowane, więc jak nawet puszczę nawiew na maxa to i tak to nic nie da bo powietrze z zewnątrz jest jeszcze bardziej wilgotne od tego w środku.
Silnik: 2.0 2E Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 172 Skąd: K-Kożle
Wysłany: 2006-12-14, 17:26
nie wiem jak jest przy termotronicu ale u mnie traeba zdjac pokretla , popielniczke i odkrecic panel - i pod panelem sa linki ktore odpowiadaja za ruch calych tych klapek i cieplego powietrza , sprawdz czy ci linka z zatrzasku nie wyskoczyla.. albo przy zaworku , zycze powodzenia ja nie mam nerwow zeby takie rzeczy naprawiac ,.
a niestety musialem to cale badziewie rozbierac.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Mar 2006 Posty: 66 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-12-15, 10:24
chodzi o to że w thermotronicu nie ma linek, tylko jest to sterowane elektronicznie, dlatego potrzebuje się dowiedzieć jak dostać się do tego miejsca gdzie jest ta przesłona.
Do wentylatora dostaniesz sie przez podszybie od strony maski. Tam jest filtr kabinowyi pod filtrem jest dmuchawa nawiewu. Taki okrągły wiatraczek cos jakby "kółko w którym biega chomik" Co do nagrzewnicy to nigdy nie mialem okazji jej zlokalizowac ale dojdziesz do tego po rurkach. Wiadomo ze musi ona byc gdzies w okolicach tej dmuchawy i wiadomo ze musza do niej dochodzic 2 gumowe przewody. Z nagrzanym płynem chlodniczym i powrotni. W zasadzie wspolczuje Ci tej roboty bo to wszystko jest upchane i ciezko się tam dostac. Od srodka auta chyba nie da rady. To bedzie gdzies w okolicy podłogi i schowka pasazera, ale tam pod kawalkiem plastiku przy nogach pasazera jest kawał blachy i nie da sie tam dojsc. Gdybym jeszcze mial Vento to bym to sprawdzil a tak to tylko mowie Ci co pamietam z czasu kiedy jeszcze bylem posiadaczem Najlepszego autka na Świecie
_________________ W sercu mym na zawsze ----------------> VENTO
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 199 Skąd: Orneta
Wysłany: 2006-12-17, 09:04
a ja rorbieralem niedawno i powiem tyli od wentylatora do nagrzewnicy prowadzi taki plastik a sama ona znajduje sie centralnie na srodku . jak ja rozbieralem to zdejmowalem cala deske i tezr bylo cięzko ją wybrac bo jest taka listwa poprzeczna od slupka do slupka naniej trzyma sie kierownica musialem terz to zdjonc duzo roboty . a wszystkie klapki są w srodku tej obudowy co jest na srodku . a od strony podszybia po zdjenciu filtra to na wentylator mozna sie tylko popatrzec ale jak zdejmiesz puleczke od srodka to samo zdjencie dmuchawy jest proste jest zamocowane na dwuch zatrzaskach a kable są obok na kostke
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Mar 2006 Posty: 66 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-12-22, 18:48
No i po thermotronicu!!!!!!!!!
Jestem niezmiernie szczęśliwy.
Po moich nieudanych próbach naprawy czegoś co i tak się pewnie znowu zepsuje zdecydowałem ruszy do jakiegoś specjalisty, i bynajmniej nie była to ASO.
Wybrałem zwykłego elektryka z podwarszawskiej miejscowości. Kiedy się u niego pojawiłem i przedstawiłem mu całą sytuację, stwierdził że już robił coś takiego wielokrotnie i dał mi dwa wyjścia do wyboru naprawiamy albo zakładamy linki. Niewiele myśląc wybrałem opcję nr 1. Gość na to, że jedynym prawie 100% wyjściem z tej sytuacji są linki (standardowe ogrzewanie), nie dość że tańsze to do tego skuteczniejsze. Więc zmieniłem zdanie i wybrałem linki. Mając teraz linki, mam większą możliwość sterowania temperaturą nawiewu, nie leci albo tylko zimne albo tylko gorące powietrze!!!
I stąd wiemy dlaczego VW nie wsadzał więcej thermotroników do samochodów.
????? ja nie mam i chyba wiem o co bieega
jak rozkrecilem obudowe filtra kabiny to jest tam "rura" która sie zgina pod kątem 90 st. na końcu , której jest dmuchawa. Jednak przed dmuchawą jest przesłona - plastikowa blęda zamocowana osiowo wykończona w gąbce i materiale (coś jak ortalion). Obracanie pokrętłem ciepłego i zimnego powietrza obraca się to przysłona określając jaka część powietrza ma płynąć bezpośrednio z zwenątrz a jaka przez silnik.
Odkurzając i myjąc obudowe i "rure" sam wpadłem na to żeby mi płyn się nie nalał do turbiny przekręciłem pokrętło na max w stronę gorącego przez co zamknąłem całkowicie dopływ powietrza z zew.
ali, (. kierunek nawiewu. ) nie dochodzi mi do końca kiedy chce przekrecic pokretło na max na szyby (tylko do połowy ) jak to rozkrecałes to mozesz mi powiedziec czym to jest spowodowane Oczewiście opinie innych również mile widziane
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Mar 2006 Posty: 66 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-05-15, 11:10
Niepolski, ja tego aż tak dogłębnie nie rozbierałem, dałem to elektrykowi do zabawy. Ale mam pewną sugestię, może Ci się pokrętło wyrobiło i linka zeskakuje.
odkopię temat po latach da się ręcznie przestawić tą "przesłonę " w wersji z climatronikiem? pytam, bo mam skopsany panel i niestety działa mi tylko sterowanie prędkością dmuchawy. a i powietrze cholera tylko letnie wpada do kabiny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum