Wysłany: 2012-09-19, 21:48 Zwiększenie dawki paliwa na pompie a większe zużycie paliwa
Witam,
czy zwiększając dawkę paliwa na pompie mechanicznej (BOSCH VE) i jeżdżąc ekonomicznie, bez nadmiernego "butowania" zużycie paliwa będzie przynajmniej takie samo, jak z przed operacji zwiększenia dawki, czy jednak wzrośnie? Czy zwiększając dawkę paliwa, nie zmniejsza się czasem ciśnienie na wtryskach, co powoduje gorsze rozpylanie paliwa?
Ostatnio dołożyłem sobie trochę kucy zwiększając dawkę na śrubie głównej pompy i zmniejszając jednocześnie wolne obroty, jednak zauwazyłem, że już przy deko większym przyspieszeniu zaczyna dość kopcić. Oczywiście po wdepnięciu pedała przyspieszenia w podłogę dymek idzie, a paliwo jeszcze bardziej z baku;p
Stąd moje pytanie dotyczące zużycia paliwa podczas normalnej jazdy, gdzie przy obecnych cenach paliw ekonomia jednak odgrywa dużą rolę.
Pozdrawiam!
_________________ Vento 1,9TD AAZ, po kapitalce, Boost Pin z 1,6TD >> jest Power
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2012-09-21, 21:18
Pablo_170 napisał/a:
Ostatnio dołożyłem sobie trochę kucy zwiększając dawkę na śrubie głównej pompy i zmniejszając jednocześnie wolne obroty, jednak zauwazyłem, że już przy deko większym przyspieszeniu zaczyna dość kopcić.
będzie kopcić z powodu tego że nie spala całej mieszanki zużycie paliwa teoretycznie nie powinno sie zauważalnie zmniejszyć ale przy dynamiczniejszej jeździe troche tak ale to każdy przypadek jest inny ja na przykład nie zauważyłem żeby mi "wiecej palił" jak jeżdże normalnie ale to zależy także od stopnia zużycia jednostki napędowej i stanu wtryskiwaczy i pompy wtryskowej także jak pisałem wyżej ja moge nie odczuć różnicy a Ty możesz odczuć i tyle. A co dalej po tych modyfikacjach co pisałeś trzeba przedewszystkim (najrozsodniej) dołożyć IC żeby Ci silnik nie padł bo jednak przy ostrej jeździe temperatura wzrosnie troche i może zrobić się ała później można pokombinować z turbiną i troche zwiększyć cisnienie lub jak masz troszke wiecej kasiuty i poważnie chcesz podejść do tematu kupujesz wieksze turbo np Garett T3. i kopcenia nie ma bo nadmiar paliwa ma gdzie sie podziać.
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum