Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana chłodnicy i płukanie układu.
Autor Wiadomość
Ferbus 
Zapalony Ventkarz
CeBe Majster :)



Silnik: AAM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 333
Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2012-11-02, 11:48   Wymiana chłodnicy i płukanie układu.

Witam.
Koledzy, jak w temacie... Co prawda chłodnicę wiem jak wymienić, bo wymieniałem wiatrak, więc już raz rozbierałem cały przód, to jednak nurtuje mnie jedno...
Jak prawidłowo przepłukać układ chłodzenia?
Mam teraz zalaną wodę z środkiem do uszczelniania chłodnic, więc jest sporo syfu...
Chce się tego pozbyć, założyć nową chłodnicę i zalać nowy płyn na zimę.
Jaki płyn najlepiej kupić? I ile go wchodzi? Gdzieś wyczytałem że aż 6,5l?

Jutro będę wymieniał, więc wszelkie wskazówki mile widziane ;)

Pzdr.
_________________

 
 
Brutal 
Zapalony Ventkarz
Driver



Silnik: 1yz ?
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 229
Skąd: Gliwice / Raamsdonksveer NL
Wysłany: 2012-11-02, 12:28   

Kompresorem przedmuchaj cały układ to znaczy pistolet wsadzasz do zbiornika wyrównawczego i uszczelniasz szmatą odkręcasz dolny wąż na chłodnicy i cały syf wydmuchasz
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-11-02, 14:09   

Ferbus napisał/a:
Jaki płyn najlepiej kupić? I ile go wchodzi? Gdzieś wyczytałem że aż 6,5l?

G12++ i na lata problem z głowy. 50/50 z wodą destylowaną i masz na -35. No gdzieś koło tego wchodzil
_________________
Zielony borowik...
 
 
Ferbus 
Zapalony Ventkarz
CeBe Majster :)



Silnik: AAM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 333
Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2012-11-02, 15:49   

Brutal napisał/a:
Kompresorem przedmuchaj cały układ to znaczy pistolet wsadzasz do zbiornika wyrównawczego i uszczelniasz szmatą odkręcasz dolny wąż na chłodnicy i cały syf wydmuchasz


A co z wodą / syfem, z bloku silnika? Jak się tego pozbyć?
_________________

Ostatnio zmieniony przez Ferbus 2012-11-02, 15:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-11-02, 16:06   

Spróbuj rozłączyc układ za i przed termostatem, to powinno dac się wszystko wyciągnąć.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Ferbus 
Zapalony Ventkarz
CeBe Majster :)



Silnik: AAM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 333
Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2012-11-02, 19:59   

Seba, później spiąć to wszystko do kupy, zalać wodę, poczekać aż termostat się otworzy i będzie obieg, a potem znów od początku wszystko spuścić? Tak będzie chyba ok, nie? Wszystko na starej chłodnicy? Czy od razu zamontować nową?
_________________

 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-11-02, 22:18   

Jak masz zamiar nową zakładać to od razu to zrób.Ale nie zakładaj chłodnicy tylko na samych wężach przepłukaj. Szkoda chłodnicy zapaskudzić. Aczkolwiek samym pistoletem powinno też dać radę
_________________
Zielony borowik...
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-11-03, 16:14   

Ferbus, zalej jeszcze wodą po wypuszczeniu starego płynu odpal niech pochodzi i to całkowicie wystarczy. Bez urazy ale liczyć na to że kompresor wydmucha syfy z zakamarków np nagrzewnicy niema co - brak szans poprostu
_________________

 
 
Ferbus 
Zapalony Ventkarz
CeBe Majster :)



Silnik: AAM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 333
Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2012-11-04, 16:24   

pablomed napisał/a:
Ferbus, zalej jeszcze wodą po wypuszczeniu starego płynu odpal niech pochodzi i to całkowicie wystarczy. Bez urazy ale liczyć na to że kompresor wydmucha syfy z zakamarków np nagrzewnicy niema co - brak szans poprostu



Tak właśnie zrobiłem.
Spuściłem cały stary płyn, zalałem czystej wody, uruchomiłem silnik, otworzył się termostat to poczekałem ze 3 minuty jeszcze, zgasiłem silnik, spuściłem brudną wodę, założyłem nową chłodnicę, wlałem świeży płyn - weszło równe 5 litrów, i po zawodach.
Dziś wróciłem z działki, patrzyłem to jest tyle samo płynu co było... Będę jeszcze jeździł wieczorem, to przed wyjazdem sprawdzę, ale myślę że będzie tak samo.

Dzięki koledzy za podpowiedzi.
Jak by ktoś miał jakieś pytanie dotyczące wymiany chłodnicy, wiatraka itp, to chętnie pomogę.

Pzdr.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 9