Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Spalanie LPG 1.8 AAM ?!
Autor Wiadomość
dymuus 
Niedzielny kierowca


Silnik: ADZ
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 47
Skąd: leszno
  Wysłany: 2013-01-19, 11:49   Spalanie LPG 1.8 AAM ?!

Witam, ostatni jakby mój ventley pali więcej gazu. Ostatnie spalanie ok. 12.5 litra/ 100km. Jak palą wasze ? (trasy mieszane 50/50 miasto trasa). Możliwe takie spalanie przez gaz słabej jakości ? W lato ładne spalanie 9l/100km. A teraz jakby więcej.. :(
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-01-19, 13:07   

12,5l to trochę dużo ale to zależy jak jeździsz. U mnie zimą spalanie gazu wzrasta o około 2l, z 9 do 11l/100km z tym ze 70% mojej jazdy odbywa się na zaśnieżonych drogach, a i przebijanie się przez zaspy jest zimą u mnie dość regularne bo mam ujowy dojazd do domu.
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
dymuus 
Niedzielny kierowca


Silnik: ADZ
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 47
Skąd: leszno
Wysłany: 2013-01-19, 13:10   

Jeżdżę dość oszczędnie, chociaż u mnie drogi są też zaśnieżone, lecz jest to śnieg zbity i nie ma zasp na asfalcie. Możliwe żeby gaz po 5 miesiącach eksploatacji (od montażu) się rozregulował ?
 
 
dymuus 
Niedzielny kierowca


Silnik: ADZ
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 47
Skąd: leszno
Wysłany: 2013-01-19, 13:12   

Osczędnie tzn. obroty do 3 tys max. Nie wyprzedzam nie szaleję.. (Tak myslę, że to oszczędna jazda, zważając na fakt nisko dostępnego momentu obrotowego w AAM)
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-01-19, 13:24   

dymuus napisał/a:
Możliwe żeby gaz po 5 miesiącach eksploatacji (od montażu) się rozregulował ?

Według mnie możliwe, ale nich się inni też wypowiedzą :)
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-01-19, 16:02   

Byleś na regulacji gazu po założeniu instalacji ? Jak nie, to czas najwyższy.
 
 
dymuus 
Niedzielny kierowca


Silnik: ADZ
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 47
Skąd: leszno
Wysłany: 2013-01-19, 16:16   

Nie byłem. gaziarz powiedział mi że pierwsza wizyta dopiero za 8 miesięcy. (3 w ciągu gwarancji + pierwsza przy założeniu oczywiście).
 
 
vento92 
Kierowca eLki
vento92


Silnik: 1.8 AAM
Wiek: 37
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 35
Skąd: Oleśnica DOL
Wysłany: 2013-01-19, 20:24   

Też mam 1.8 AAM w LPG.Jak kupiłem ventylka to spalanie w mieście wychodziło 11 L,przez jakieś 5 miesiecy zauważyłem że spalanie wzrosło do 13 L,a miesiac temu spalił mi nawet 15 L.Także muszę się wybrać do mechanika od LPG.Narazie brak kasy niestety :mur:
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-01-19, 20:49   

dymuus napisał/a:
Nie byłem. gaziarz powiedział mi że pierwsza wizyta dopiero za 8 miesięcy. (3 w ciągu gwarancji + pierwsza przy założeniu oczywiście).


Wydaje mi sie że powinieneś już odwiedzić gazownika,
 
 
dymuus 
Niedzielny kierowca


Silnik: ADZ
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 47
Skąd: leszno
Wysłany: 2013-01-20, 11:23   

W sumie to instalację II gen mogę wykonać sam. Nie jest podłączona do sondy bo nie chciało to współpracować. To taka mieszanka I i II gen. W sumie z drugiej gen. to ona ma tylko automatyczne przełączanie pow. 2k obrotów. ( nie ma krokowca). Także dzisiaj wezmę się za reg. wg instrukcji
Cytat:
http://www.autogaz.olsztyn.pl/instalacje-gazowe-autogaz-olsztyn/regulacja-instalacji-gazowych/
z tej strony. Zobaczę co i jak. A może znacie jakąś lepsiejszą instrukcję jak to zrobić?
 
 
dymuus 
Niedzielny kierowca


Silnik: ADZ
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 47
Skąd: leszno
Wysłany: 2013-01-20, 11:35   

Dodam jeszcze, że wtrysk odcinany za pomocą przkeaźnika. (dla rozwiania wątpliwości :P )
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-01-20, 11:45   

dymuus napisał/a:
to ona ma tylko automatyczne przełączanie pow. 2k obrotów.

To jest w zasadzie kwestia przełącznika.
Jak masz regulacje na śrubę to możesz spokojnie sam nią pokręcić.
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
dymuus 
Niedzielny kierowca


Silnik: ADZ
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 47
Skąd: leszno
Wysłany: 2013-01-20, 12:19   

Dokładnie. Regulacja na "śrubie" i przy parowniku jedno pokrętło.
Teraz się tak zastanawiam, czy nie zabrać się i nie przerobić tego ustrojstwa na II gen. Może wtedy spalanie będzie "stabilniejsze"
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2013-01-20, 12:53   

Może podepnę się do tematu. Mam gaz 1 gen ( na śrubkę ), jest dość skręcony (wciśnięcie pedału gazu więcej jak połowę powoduje i niego już takie dławienie. Spala ok 11l gazu teraz, jeżdżę jak założyciel tematu czyli nie kręcę go, nie szaleję. Jak śrubkę wykręcę tak żeby normalnie ciągnął w całym zakresie pedału gazu spalanie podskakuje do 14l.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-01-20, 13:49   

Pokrętło na porowniku jest do ustawiania obrotów na biegu jałowym.
Cytat:
Teraz się tak zastanawiam, czy nie zabrać się i nie przerobić tego ustrojstwa na II gen

Ja mam lpg na śrubę przy aucie od 10lat z czego ja jeżdżę 4 lata i nie utkwiła mi w pamieci żadna poważna usterka zwiazana z instalacją.
tom cio, Może musisz gdzie indziej poszukać przyczyny dużego spalania, np. ustawić zapłon.
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
loocyfer_9 
Ventofan
jarO!



Silnik: 1.8
Wiek: 35
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 184
Skąd: DJ
Wysłany: 2013-01-20, 14:54   

Pytanie: czy stary parownik (do wymiany) + zacinający się termostat (również do wymiany) mogą być przyczyna dużego spalania? U mnie to ok 14L/100km w mieście :poklon:
_________________
dziFFka :right: http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2013-01-20, 17:33   

dymuus napisał/a:
Teraz się tak zastanawiam, czy nie zabrać się i nie przerobić tego ustrojstwa na II gen. Może wtedy spalanie będzie "stabilniejsze"


Jak już zmieniać na 2-gen to tylko z porządnym sterownikiem, do którego podepniesz lapka w czasie jazdy i będziesz mógł regulować gaz pod obciążeniem silnika, a nie tylko na postoju przez napięcie na sondzie lub analizator spalin. Chodź z drugiej strony nawet wskaźnik diodowy w kabinie to już jest coś w stosunku do "śruby". No i z kręceniem ową "śruba" nie ma co przesadzać, można ją skręcić i gazu będzie mniej palił, ale za to zacznie palić głowicę gdyż temperatura spalania mocno ubogiej mieszanki może być nawet 400*C większa niż benzyny, a jakie to może nieść skutki dla silnika to chyba nie muszę mówić.

Spalanie zimą na nieodśnieżanych odcinkach to dziwna sprawa, mi na takich odcinkach (2.5-5km) z czego ok połowa na ssaniu spalił teraz 12.8 gazu......czyli trochę sporawo, średnia prędkość 30-35km/h, ale z drugiej strony odjąć 20-to procentowe większe zapotrzebowanie na lpg-wychodzi niemal ksiażkowo według VW, a w dodatku auto pracowało ok 12 godzin na 48 litrach gazu, co daje 4 litry gazu na godzinę, czyli całkiem ok zważywszy na to iż przy 100km/h pali ok 7.5 litra gazu zarówno na setkę jak i na godzinę.....czyli teraz zimą na krótkich odcinkach, przeliczając na godziny spalił mi prawie połowę tego co na trasie latem. :D

loocyfer_9 napisał/a:
czy stary parownik (do wymiany) + zacinający się termostat (również do wymiany) mogą być przyczyna dużego spalania? U mnie to ok 14L/100km

Pewnie, że tak.
 
 
dymuus 
Niedzielny kierowca


Silnik: ADZ
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 47
Skąd: leszno
Wysłany: 2013-01-20, 18:50   

Mój alarm chyba okrzynięty chyba zbyt pochopnie. Ostatnio tankowałem na jakiejś małej stacyjce LPG i spalanie jakie wyszło takie wyszło. Po dwukrotnym tankowaniu na orlenie spalanie 10l/100km. W lato 9 teraz 10 czyli wychodzi ok. Ale regulacją i tak się zajmę.
Najwyżej się okaże, że teraz jest dobrze a mit o "LPG żyje swoim zyciem" Jest prawdziwy i będe omijał takie stacje z daleka na benzynie :P
 
 
Radosław813 
Kierowca eLki


Silnik: 1800 cm
Wiek: 33
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Reszel
Wysłany: 2013-01-20, 21:13   

Witam.
Mój problem polega na tym iż, teraz w niskich temperaturach samochód po odpaleniu na Benzynie normalnie chodzi po przejechaniu 0,5 km przełączam na gaz gdy wciskam sprzęgło obroty spadają i silnik gaśnie... Jakieś 2 lata temu nie miałem takich problemów... Czyżby wina parownika ? czy złej regulacji gazu ?

Pozdrawiam
_________________
Vento <3
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-01-21, 00:38   

Radosław813, a jakbyś przejechał dłuższy dystans na benzynie, powiedzmy 3km i przełączył na LPG to też zgaśnie czy będzie chodził? Jeśli bedzie chodził to prawdopodobnie masz zasyfiony parownik i dopiero jak się trochę rozgrzeje działa poprawnie. Możesz też spróbować spuścić syf z niego , od dołu jest do tego srubka którą się wykręca tylko wcześniej dobrze zagrzej auto. Jeśli to nie pomoże to możesz mu spróbować wolne obroty podkręcić albo filter gazu wymienić no albo zregenerować reduktor to drogo nie wychodzi i jak masz minimum zdolności manualnych to sam to zrobisz.
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-01-29, 21:55   

Radosław813, parownik dobrze się sprawuje jakieś 80 tys. km, maks 100 tysięcy, jak masz więcej to regeneruj go w ciemno to się szybko zwróci, zestawy membran do regeneracji sa na allegro a czynność jest prosta, potem regulacja.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 8