Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 568 Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2013-06-09, 14:46 Vento by NeuAN
Witam!
Zainspirowany policyjnymi radiowozami z lat 90-tych, nigdy nie przechodziłem obojętnie obok Vento czy Transportera w specyficznym niebieskim kolorze.
Podjąłem decyzję o kupnie Ventyla w 2011, baaa, nawet upolowałem okaz w pożądanym kolorze. Na dniach miałem sprzedawać poprzednie autko i szykować uzyskaną kasę na jego zakup
Niestety.. pech chciał, że tato miał drobny wypadek i Clio poszło za bezcen..
Nie poddałem się i zbierałem jednak pieniążki. W końcu natrafiłem na drobny rarytasik wśród ogłoszeń, jakim był Ventylek w świetnym czerwonym kolorku LY3D
Zakupiłem go w lipcu 2012 od sympatycznej kobiety i od samego początku zacząłem zajmować się drobnymi modyfikacjami, zaczerpniętymi z tego forum. Wcześniej nie zakładałem tematu, gdyż miałem zbyt mało czasu.. Ale w końcu nadeszła chwila na pokazanie mojej perełki w całej okazałości
Krótka historia:
Wyjechała z niemieckiego salonu w '94, natomiast do Polski została sprowadzona w 2008. Egzemplarz prawdopodobnie jest bezwypadkowy i przez większość czasu był garażowany. Przejechałem nim już ok. 7 tys km (niedługo dobiję do 189 tys km na liczniku) i do tej pory nigdy mnie nie zawiódł. Jedynym przykrym problemem była uszczelka pod głowicą..
Co tu dużo mówić o jego specyfikacjach, nie ma żadnych fajerwerków, ani strzelających karabinów, wysuwających się spod zderzaka - zwykły silniczek 1.8 AAM 75KM i mało wypasionego wyposażenia, t.j.:
- wspomaganie kierownicy
- elektryczny szyberdach (zepsuty niestety z mojej winy..)
- regulacja wysokości świecenia reflektorów
- nawet dobre audio, włożone przez poprzedników (co mnie bardzo cieszy)
- no i to by było na tyle
Słabe wyposażenie.. Szczerze? Nie jest mi nic więcej potrzebne. Przydałaby się najbardziej tylko klima w mroźne lub upalne dni.
Silnik mimo małej ilości kucyków, mi całkowicie wystarcza, ponieważ więcej jeżdżę w mieście niż w trasie (taki tam wózek na zakupy lub czasami taczka do zadań specjalnych). Ale fakt faktem, gdy przyjdzie poza miastem wyprzedzać, pojawia się lekki problem..
A oto fotki jak autko wyglądało bezpośrednio po zakupie:
I taka tam fotka z napotkanym innym Ventylkiem
Lista modyfikacji przeprowadzonych w 2012 roku:
- zakupione żarówki H4 + postojówki (Philips BlueVision Ultra Xenon)
- komplet nowych żarówek poświetlenia kokpitu
- dymione lampy przednie
- wloty powietrza zamiast blend
- czarne podkładki pod tablice bez napisów
- pozbycie się wszystkich emblematów i naklejek (oprócz znaczków VW)
- drobne naprawy we wnętrzu i pod maską
Tak Ventylek wyglądał pod koniec 2012:
Lista modyfikacji przeprowadzonych do tej pory w 2013 roku:
- oklejenie grilla czarną folią
- średni hokej zderzaka przedniego
- światła pozycyjne w kierunkowskazach przednich z przełącznikiem
- dymione lampy tylne (w 75% dzięki wojtas83 )
- znaczek z tyłu i hak na czarno
- felgi BBS 15' 4x100
- masa innych różnych napraw i mniejszych modów
Tak wygląda on na dzień dzisiejszy:
Plany na nadchodzącą przyszłość:
- odnowienie wlotów powietrza (stara farba odpada)
- zdjęcie folii i lakierowanie grilla
- lusterka w kolorze nadwozia
- podwójny wydech
- nowe mieszki
- zaciski i bębny w kolorze
- usunięcie ognisk rdzy
No i marzenia.. które niekoniecznie zdołam spełnić:
- osłona silnika
- obicie maski
- obicie tylnej klapy
- nowe podświetlenie zegarów
- soczewka bixenon
- pakiet stylistyczny USA
- airride lub zmniejszenie prześwitu
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 568 Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2013-06-09, 15:06
roboty jeszcze dużo przy nim, ale mam nadzieję, że lekka gleba raczej go dopadnie
p.s. szefuniopaslek, Twoje teraźniejsze autko ma kolor zbliżony do mojego, ale to nie jest LY3D?
No venton jak się patrzy, działaj dalej! Mam pytanko tak na boku: jak ta folia się trzyma? Kleiłeś na jakiś dodatkowy klej czy coś? Nie odkleja się na zagięciach na słońcu? Jak możesz powiedz jak oklejałeś żeby dobrze było.
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 568 Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2013-06-09, 19:48
tom cio napisał/a:
No venton jak się patrzy, działaj dalej! Mam pytanko tak na boku: jak ta folia się trzyma? Kleiłeś na jakiś dodatkowy klej czy coś? Nie odkleja się na zagięciach na słońcu? Jak możesz powiedz jak oklejałeś żeby dobrze było.
kupiłem na allegro folię termokurczliwą, taką, jaką koledzy z forum kiedyś oklejali słupki, więc nie potrzeba żadnego kleju wystarczy dobrze dopasować, w razie potrzeby podgrzać suszarką i dopasowuje się do kształtu.
natomiast miałem problemy z dobrym dopasowaniem folii. jednym kawałkiem praktycznie jest to niewykonalne. u siebie mam sklejone z kilku kawałków i niestety z bliska widać nierówności..
przejeździłem z nią już prawie pół roku i na prostych elementach trzyma się dobrze, natomiast na zgięciach itp troszkę się skurczyła i popękała. ponadto porobiły się pęcherzyki. wkrótce planuję ją zerwać i pomalować grill.
fachowcy powinni sobie z porządnym oklejeniem poradzić, a my, amatorzy, zostańmy lepiej przy oklejaniu łatwiejszych i mniejszych rzeczy (chyba, że ktoś jest obeznany w temacie i ma cierpliwość)
Paweł_R, niestety, ale efekt dobrze trzymającej się blacharki, to tylko złudzenie z bliska widać jaką krzywdę mojemu Ventylkowi sprawiła ostatnia zima.. szczególnie na progach i nadkolach..
Ostatnio zauważyłem że ten kolor ma to do siebie że aż tak nie widać tej rdzy.. To samo jest u mnie teraz z innym odcieniem czerwieni, jest jakiś tam burchel na drzwiach czy coś, to tego tak nie widać w porównaniu do innych kolorów..
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 568 Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2013-06-10, 20:19
dziękuję Wam wszystkim za miłe słowa
szefuniopaslek napisał/a:
Ostatnio zauważyłem że ten kolor ma to do siebie że aż tak nie widać tej rdzy.. To samo jest u mnie teraz z innym odcieniem czerwieni, jest jakiś tam burchel na drzwiach czy coś, to tego tak nie widać w porównaniu do innych kolorów..
dokładnie, zgadzam się z tym ale ma to swoje minusy - skoro nie rzuca się w oczy, odkłada się zabieg usuwania rudej i potem może być tylko gorzej..
swoją drogą jak myślicie: lepiej jest dokupić sierpy i plastikowe progi, czy usunąć do zera rudą u blacharza?
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 568 Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2013-06-13, 18:35
nic tutaj póki co się nie zmienia, ale listę zakupów na najbliższe dwa tygodnie ciągle zapisuję
chciałbym Was się zapytać, czy mój Ventylek z takim paskiem na przedniej szybie (oczywiście w kolorze czarnym) będzie się dobrze prezentował? http://allegro.pl/folia-p...3305303245.html
Zgadzam się w 100% sama kupiłam kiedyś taki pasek to mało że się fatalnie kleił to beznadziejnie to wyglądało tak jak TT600 pisze to zainwestuj w coś innego
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 568 Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2013-06-14, 11:15
dlatego przed ewentualnym kupnem zapytałem się Was o opinię poza tym mam niemiłe wspomnienia związane z przyklejaniem folii (pęcherzyki, zgięcia, itd.) doprowadzające do furii i od początku traktowałem ją na dystans ^^ dziękuję
p.s. TT600, te blendy co mam teraz założone są tylko na chwilę, już na liście zakupów mam ciemne blendy, jeżeli odnowienie wlotów nie poskutkuje
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 568 Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2013-06-17, 15:25
jak mam dylematy, wolę zwrócić się do forumowiczów o poradę kolejny polega na tym, że zastanawiam się na jaki kolor pomalować zaciski oraz ewentualnie bębny. dotychczasowy rdzawy kolor prześwitujący przez felgi bardzo brzydko wygląda, więc interwencja raczej konieczna. a więc, który najbardziej by pasował? czerwony? czarny mat? czarny połysk? a może srebrny?
Moim zdaniem czarny, teraz sam będę przemalowywał Zaciski ewentualnie można by maznąć też na srebrno. W moim temacie możesz zobaczyć jak prezentują się czerwone zaciski i srebrne bębny w czerwonym vento
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2013-06-19, 23:00
Od chyba zawsze w vento mam hamulce na bordo/czerwień....w miarę w kolor nadwozia....może i ok....ale teraz jakbym malował to chyba w czarny mat.
Ta farba jest genialna.....dawana pistoletem wysycha w 10 minut, jest bardzo odporna na uderzenia.....malowałem ją śruby, a potem wkręcałem i wytrzymała pięknie.....dla pewności dwie warstwy i będzie git. Sprawdza się nawet na silnikach.
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 568 Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2013-06-19, 23:31
hmm.. farby w przystępnej cenie i od renomowanych firm, a skoro sprawdzają się jeszcze w praktyce, chyba warto nimi pokombinować jutro je oblukam w Brico, dzięki chłopaki za pomocne porady
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 568 Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2013-06-23, 15:13
prace nad Ventylkiem trwają, korzystam z prawie każdego dnia wolnego, grzebiąc sobie w nim niestety nie wszystko idzie gładko.. stuki klocków się nasiliły, więc kupiłem nowe blaszki i wczoraj próbowałem je założyć. nie udało mi się natomiast odkręcić śrub od zacisków, więc prace wstrzymałem.. w tygodniu podjadę do przyjaznego mi serwisu i sprawa zostanie załatwiona
planuję założyć dwururkę, tak jak kolega MarkoVr6 miał w swoim VR6:
http://img15.imageshack.u.../zdjcie539m.jpg
oglądałem się za końcówkami ozdobnymi na allegro, ale stwierdziłem, że są (nie ubliżając nikomu) tandetne.. a wydając ponad 100 zł na jakiegoś wyjącego Ultera, wolałbym kupić w tej samej cenie klasyczny tłumik końcowy z TDI.
mój dotychczasowy jest jakiś dziwny - rura wydechowa nie wystaje centralnie z wycięcia w zderzaku.. i teraz takie pytanko, podejdzie on do mojego benzyniaka 1.8?
nie wiem co robić, chciałbym wydać jak najmniej i mieć efekt jak najlepszy.. doradźcie coś..
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 568 Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2013-06-23, 15:40
Mateush, ta pierwsza ma średnicę końcówek po 40mm, a ja szukam 50-60mm, w ostateczności 70mm. o drugiej pokazanej przez Ciebie myślałem, ale cena mnie odstrasza, boję się, że będzie wyć i tak jak wcześniej napisałem, nie mam rury centralnie, więc może wyjść nierówno.. nie wiem czy jest to typowe..
oto mój problem:
ale ją da rade wygiąć rękami tak aby było dobrze jak to mówią masz łeb i ... to kombinuj ,a 70 mm to za dużo, 60 mm będzie w sam raz , a końcówka dźwięku nie zmienia bynajmniej nie powinna
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 568 Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2013-06-23, 15:59
myślisz, że uda mi się ją prosto ustawić? takie wyjście byłoby najbardziej odpowiednie, ponieważ mam 2-letni tłumik końcowy i troszkę go szkoda wymieniać na inny ale nie daje mi spokoju myśl o tym, czy czasami ta końcówka nie będzie wyć? na stronie producenta podają, że posiada "dyfuzor", co jakoś mi się źle kojarzy.. + średnica montażowa od 45-50mm, a ja mam 40, dużo będę miał przerabiania?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum