Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem a właściwie pytanie.
Autor Wiadomość
Cebulaa 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 27
Skąd: Ok. Wrocławia
Wysłany: 2013-09-03, 19:13   Problem a właściwie pytanie.

Cześć. Mam dość dręczący mnie problem. Mam Vento 1.9 TD z 1994 r. 318 tyś przebiegu i mam problem odnośnie strasznie krótkich biegów. Na 5 biegu jadąc 80 kmph mam 2 tyś obrotów. I tu kieruję moje pytanie, czy skrzynia biegów mogła być kiedyś wymieniana? Czy są skrzynie z dłuższymi biegami zebym chociaż jadąc 100 kmph miał 2 tyś obrotów. Zależy mi na tym gdyż dosyć często jestem w trasie i przydałby się ten jeszcze jeden bieg w zanadrzu lub chociażby dłuższe bieg. Jakie skrzynie polecacie do 1.9 TD które często jeździ między miastami. Pozdrawiam i czekam na jakieś odpowiedzi.
_________________
MOJE 75 KM

"Samochodu nie można traktować jak ludzkiej istoty. Samochód potrzebuje miłości."
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2013-09-03, 22:40   

To jest oryginalna skrzynia do tego silnika, dłuższej nie ma sensu montować bo zapomnisz co znaczy przyśpieszenie. Choć jeżeli chcesz to można z niektórych tdi choć one mają już sprzęgło na wysprzęglik hydrauliczny.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
v3n70 
Ventomaniak
BoyMustang



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 568
Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2013-09-04, 19:06   Re: Problem a właściwie pytanie.

Cebulaa napisał/a:
..czy skrzynia biegów mogła być kiedyś wymieniana?..

co prawda mam benzyniaka AAM, ale takie same w przeszłości przemyślenia. Raczej nikt jej nie wymieniał, ten typ tak ma, że brakuje mu 6-tego biegu lub lepiej zestrojonego 5-tego
_________________
Złomek Tornadorot
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14493
 
 
Radex 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TD 75KM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 308
Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2013-09-04, 20:44   

Mam 1,9 tD i to norma. Przy 80-90 km/h 2000 - 2500 później już turbina zaskakuje na dobre ;-)
_________________
pierwszy mój VW ;-)
 
 
Cebulaa 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 27
Skąd: Ok. Wrocławia
Wysłany: 2013-09-05, 19:55   

Mam tak samo i właśnie nie wiedziałem czy to tak miało być. Troszke uciążliwe tak piłować silnik na 3000 obrotów.
_________________
MOJE 75 KM

"Samochodu nie można traktować jak ludzkiej istoty. Samochód potrzebuje miłości."
 
 
v3n70 
Ventomaniak
BoyMustang



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 568
Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2013-09-05, 20:07   

jest uciążliwe, oj jest.. ale jakoś daje radę! :D tylko uważaj, aby zbyt długo nie piłować go na obrotach pow 3,5k. niedawno uciekł mi podczas jazdy korek od wlewu oleju (o czym na forum pisałem) i cały olej zwiał razem z nim. prawdopodobnie przyczyną była właśnie taka jazda i ciśnienie pod korkiem
_________________
Złomek Tornadorot
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14493
 
 
Radex 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TD 75KM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 308
Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2013-09-05, 20:10   

bez przesady .... ciśnienie korka nie wywali ... po prostu był źle dokręcony ;-)
_________________
pierwszy mój VW ;-)
 
 
v3n70 
Ventomaniak
BoyMustang



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 568
Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2013-09-05, 20:12   

Radex napisał/a:
bez przesady .... ciśnienie korka nie wywali ... po prostu był źle dokręcony ;-)

dlatego napisałem "prawdopodobnie" ponieważ nie znam prawdziwej przyczyny ;)
_________________
Złomek Tornadorot
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14493
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2013-09-06, 12:47   

Nie no to na pewno nie odm tego bo ja sowjego katuje ile wlezie i nie chce sie wysrać.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
v3n70 
Ventomaniak
BoyMustang



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 568
Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2013-09-06, 18:26   

widocznie ma zatwardzenie, haha :D
_________________
Złomek Tornadorot
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14493
 
 
bart_jawelin 
Ventomaniak
Ventyl 93r.



Silnik: 1,8 AAM
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 620
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-09-06, 19:23   

z tego co widzę to przeciwieństwem jest benzyniak AAM. Tutaj przy 3 tyś obrotów jest 125km/h. Trzeba przyznać, że są dosyć długie przełożenia.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2013-09-06, 20:19   

Panowie, temat przełożeń był wałkowany wiele razy. Reasumując, w diesel-ach 1.9D, 1.9SDI i 1.9TD są króciutkie przełożenia, a tam faktycznie ekonomiczna jazda kończy się na 80km/h ;) Jedynie tdi mają dłuższe lub jak kto woli normalne skrzynie.

W benzyniakach takich króciutkich skrzyń nie było.....były krótsze i dłuższe i tego można dojść po oznaczeniu na skrzyni. ;)

v3n70 napisał/a:
tylko uważaj, aby zbyt długo nie piłować go na obrotach pow 3,5k. niedawno uciekł mi podczas jazdy korek od wlewu oleju (o czym na forum pisałem) i cały olej zwiał razem z nim. prawdopodobnie przyczyną była właśnie taka jazda i ciśnienie pod korkiem

Bez przesady.....od ciśnienia i ewentualnych przedmuchów jest odma..... i nawet jak się zapcha prędzej wywali Ci uszczelkę pod deklem niż korek wlewu oleju. Poza tym "ciśnienie" pod deklem ma łączenie z odmą i tam to wszystko powinno zakitować wtrysk olejem do tego stopnia że auto by nie paliło.
 
 
v3n70 
Ventomaniak
BoyMustang



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 568
Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2013-09-06, 20:44   

okej okej spokojnie, powtorze: nie bylem pewny dlatego napisalem "prawdopodobnie". teraz oswieciles mnie swoja wypowiedzia, i jestem pewien ze na bank wysokie obroty nie byly przyczyna wywalenia korka :)
_________________
Złomek Tornadorot
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14493
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 9