Wysłany: 2013-09-03, 19:13 Problem a właściwie pytanie.
Cześć. Mam dość dręczący mnie problem. Mam Vento 1.9 TD z 1994 r. 318 tyś przebiegu i mam problem odnośnie strasznie krótkich biegów. Na 5 biegu jadąc 80 kmph mam 2 tyś obrotów. I tu kieruję moje pytanie, czy skrzynia biegów mogła być kiedyś wymieniana? Czy są skrzynie z dłuższymi biegami zebym chociaż jadąc 100 kmph miał 2 tyś obrotów. Zależy mi na tym gdyż dosyć często jestem w trasie i przydałby się ten jeszcze jeden bieg w zanadrzu lub chociażby dłuższe bieg. Jakie skrzynie polecacie do 1.9 TD które często jeździ między miastami. Pozdrawiam i czekam na jakieś odpowiedzi.
To jest oryginalna skrzynia do tego silnika, dłuższej nie ma sensu montować bo zapomnisz co znaczy przyśpieszenie. Choć jeżeli chcesz to można z niektórych tdi choć one mają już sprzęgło na wysprzęglik hydrauliczny.
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 568 Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2013-09-04, 19:06 Re: Problem a właściwie pytanie.
Cebulaa napisał/a:
..czy skrzynia biegów mogła być kiedyś wymieniana?..
co prawda mam benzyniaka AAM, ale takie same w przeszłości przemyślenia. Raczej nikt jej nie wymieniał, ten typ tak ma, że brakuje mu 6-tego biegu lub lepiej zestrojonego 5-tego
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 568 Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2013-09-05, 20:07
jest uciążliwe, oj jest.. ale jakoś daje radę! tylko uważaj, aby zbyt długo nie piłować go na obrotach pow 3,5k. niedawno uciekł mi podczas jazdy korek od wlewu oleju (o czym na forum pisałem) i cały olej zwiał razem z nim. prawdopodobnie przyczyną była właśnie taka jazda i ciśnienie pod korkiem
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2013-09-06, 20:19
Panowie, temat przełożeń był wałkowany wiele razy. Reasumując, w diesel-ach 1.9D, 1.9SDI i 1.9TD są króciutkie przełożenia, a tam faktycznie ekonomiczna jazda kończy się na 80km/h Jedynie tdi mają dłuższe lub jak kto woli normalne skrzynie.
W benzyniakach takich króciutkich skrzyń nie było.....były krótsze i dłuższe i tego można dojść po oznaczeniu na skrzyni.
v3n70 napisał/a:
tylko uważaj, aby zbyt długo nie piłować go na obrotach pow 3,5k. niedawno uciekł mi podczas jazdy korek od wlewu oleju (o czym na forum pisałem) i cały olej zwiał razem z nim. prawdopodobnie przyczyną była właśnie taka jazda i ciśnienie pod korkiem
Bez przesady.....od ciśnienia i ewentualnych przedmuchów jest odma..... i nawet jak się zapcha prędzej wywali Ci uszczelkę pod deklem niż korek wlewu oleju. Poza tym "ciśnienie" pod deklem ma łączenie z odmą i tam to wszystko powinno zakitować wtrysk olejem do tego stopnia że auto by nie paliło.
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 568 Skąd: Kwidzyn/Malbork
Wysłany: 2013-09-06, 20:44
okej okej spokojnie, powtorze: nie bylem pewny dlatego napisalem "prawdopodobnie". teraz oswieciles mnie swoja wypowiedzia, i jestem pewien ze na bank wysokie obroty nie byly przyczyna wywalenia korka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum