Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
ciężko zapala na pb/lpg i czasem szarpnie
Autor Wiadomość
bartoszklos1 
Kierowca eLki
Podtlenek LPG



Silnik: 1.8 LPG
Wiek: 38
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 18
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2013-10-26, 11:22   ciężko zapala na pb/lpg i czasem szarpnie

witam kolegów
mam problem ze swoim ventkiem, mianowicie od dzisiaj zauwazyłem ze ciezko zapalało.
rano zapalil normalnie ale pozniej cały dzien jak chciałem na lpg zapalic to musialem krecic z 5 sekund, przełaczam na pb i tez dłużej kreci niz zwykle to bylo. zawsze odpalał prawie od strzału a dzisiaj sie cos porobilo.
poza tym zaczał szarpac. ruszam z jedynki niby dobrze, dwojka wciskam gaz a on tak szarpnie ze dwa razy trójka znowu szarpnięcie tak jakby brakło iskry na pol sekundy. i co mam robić??? :]
 
 
bartoszklos1 
Kierowca eLki
Podtlenek LPG



Silnik: 1.8 LPG
Wiek: 38
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 18
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2013-10-26, 19:11   

jeszcze jedno - jak chodzi na wolnych i nagle mu pedał gazu mocno wciskam to go dusi z poczatku po chwili jakos łapie i dostaje obrotów, i zas obroty wolne wciskam pedał a on zdycha.
zauwazylem jeszcze ze ta wtyczka z kabelkami co idzie do aparatu zapłonowego (czujnik halla??) jest luzna bardzo - wtyczka jest włożona dobrze to co idzie pod kopułke ma jakieś pół centymetra luza góra/dół. tak chyba nie powinno być. coś czuje, że halla do wymiany
 
 
ventylator 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 benz+lpg
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 70
Skąd: śląsk
Wysłany: 2013-10-27, 08:59   

Palisz na gazie czy benzynie?
Ja miałem taki problem jak ty w 2 poście, jak dawałem powoli gazu to dusiło go, o jeździe na benzynie nie było mowy :P Na gazie normalnie jeździł. Okazało się że sonda była spalona.
 
 
bartoszklos1 
Kierowca eLki
Podtlenek LPG



Silnik: 1.8 LPG
Wiek: 38
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 18
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2013-10-27, 10:15   

zawsze rano odpalam na benzynie, i dzisiaj ciężko kręcił kręcił i w końcu załapał po jakiś 7-8 sekundach ale nie chce zabardzo chodzić na benie trzeba go podtrzymywać pedałem gazu, a na lpg nie da się zapalić - trzeba jakoś chechłać na benie i jak odpali to można przełączyć na lpg i niby chodzi ale niezbyt równo i czasami przy przyspieszaniu szarpnie. czyli raczej nie jest to wina sondy.
bardziej mnie martwi ten wtyk z tego czujnika przy kopułce na aparacie którego można ruszać góra/dół o jakieś pół cm, a nie powinno to być sztywne?? to jest chyba halla??
 
 
ventylator 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 benz+lpg
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 70
Skąd: śląsk
Wysłany: 2013-10-28, 15:53   

Jak go musisz trzymać pedałem to nie włącza ci się ssanie automtycznie, czyli np. silniczek krokowy nie działa, ewentualnie tps. Jak odpalasz do daj mu nogą tak żeby na 1000 wskoczyło od
razu i powinno załapać szybciej .
Ostatnio zmieniony przez ventylator 2013-10-28, 15:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bartoszklos1 
Kierowca eLki
Podtlenek LPG



Silnik: 1.8 LPG
Wiek: 38
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 18
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2013-10-28, 19:12   

to że nie trzymał obrotów na benzynie to już jest problem od kupna tego ventka
ale teraz dodatkowo nie chce zapalac i na lpg tez ma problem. a najgorsze jest to ze wczoraj przez pół dnia mu odbiło i chodził dobrze za każdym razem zapalał i nie przerywał.więc jak go oddam znajomemu "mechesowi" i akurat będzie dobrze to nic nie zdiagnozuje. dzisiaj zaś ten problem - nie chciał odpalać. chyba bez kompa się nie obejdzie :( ale komp bodajże też głównej przyczyny może nie wykryć gdy akurat będzie dobrze chodzić silnik
Ostatnio zmieniony przez bartoszklos1 2013-10-28, 19:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
bartoszklos1 
Kierowca eLki
Podtlenek LPG



Silnik: 1.8 LPG
Wiek: 38
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 18
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2013-11-01, 11:33   

a żółty czujnik temp może być odpowiedzialny za prace i na benzynie i na lpg?? czy tylko na benzynie odczytywane są z niego dane?? bo wymieniałem go ostatnio (w sumie nie potrzebnie się okazało) ale wymieniłem na taką jakąś podróbkę i może to on szwankuje
 
 
bartoszklos1 
Kierowca eLki
Podtlenek LPG



Silnik: 1.8 LPG
Wiek: 38
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 18
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2013-11-01, 18:32   

dzisiaj rano była bieda ledwo zapalił na benzynie za chyba 4 razem kręcenia ale musiałem kręcić i kręcić. masakra. jak się zagrzał to niby zaś zapalał nawet na gazie dobrze przez to przez głowe przeszedł mi ten czujnik temp. trzeba będzie chyba na komputer podjechać. nie ma któryś z kolegów z okolic Piekar śl komputerka?? kabel posiadam i niby działa na pc ale na moim laptopie nie chce się połączyć bo tam coś z tym lapkiem chyba jest nie teges :D
Ostatnio zmieniony przez bartoszklos1 2013-11-01, 18:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-11-02, 17:35   

bartoszklos1, czujnika nie sprawdzasz komputerem tylko omomierzem za parę złotych opisy na każdym forum (golf ma ten sam czujnik) . Bo komputer ci nic nie powie jeśli opory czujnika będa tylko trochę odbiegac od normy. A jeśli bedzie dobry to doczytaj sobie jak wykonać reset sterownika silnika i zrób to.
_________________

 
 
bartoszklos1 
Kierowca eLki
Podtlenek LPG



Silnik: 1.8 LPG
Wiek: 38
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 18
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2013-11-13, 20:18   

czujnik temp dobry mierzyłem go w różnych temp i jest ok
czujnik halla również mierzyłem go diodą i mrugała podczas odpalania (długiego) jak i podczas pracy silnika.
jedynie co mi nie daje spokoju to cewka. zauważyłem małe nadtopienie w plastiku cewki a dodatkowo gdy silnik pracuje to słychać takie ciche cykanie - tak ma być??, to chyba o tą cewke chodzi ale wyraźcie jeszcze swoje zdania
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-11-15, 17:32   

zgadza się taką cewke należy podejrzewać o niesprawność, niema cewki za bardzo jak sprawdzić więc najlepsza metodą jest wymiana na nowa lub sprawną używaną
_________________

 
 
bartoszklos1 
Kierowca eLki
Podtlenek LPG



Silnik: 1.8 LPG
Wiek: 38
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 18
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2013-11-24, 11:15   

problem rozwiązany - winna była cewka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 8