Witam
To znowu ja tym razem mam problem z olejem dzisiaj zauwazylem ze pod samochodem zostaja czarne plamki chyba oleju. Wydaje mi sie ze gdzies na dole cieknie. bo po podniesieniu maski nie widac wyciekow. na misce olejowej zbiera sie ale nie widac zeby byla peknieta. Filtr oleju sprawdzilem jest suchy. Nie mam kanalu wiec nie moglem sprawdzic spodu dokladnie. Ma ktos jakies pomysly co mam sprawdzic ? a i przy okazji chce zapytac bo chce wymienic olej i jaki bedzie najlepszy do tego silnika 1.9td przebieg 310tys.
byś musiał dobrze obejrzeć miske olejową może jej uszczelka cieknie, lub zobacz czy napewno to jest silnikowy bo może być spomaganie albo olej skrzyni i by ciekło z uszczelniaczy półosiek, jeżeli nic nie widzisz z przodu to coś od tyłu cieknie najlepiej było by sie położyć pod samochód np stanąć na jakiś wysoki krawężnik żeby można było wejść wziąść latarke i wtedy zobaczyć bo tak możliwości masz od groma można opisywać i opisywać a do oleju to trudno powiedzieć ja bym jeszcze zaryzykował półsyntetyka 10W40 diesel choć przy tym przebiegu trudno powiedzieć w jakim stanie jest silnik i co wcześniej było lane
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2013-11-14, 19:50, w całości zmieniany 2 razy
Jutro sprobuje sie jakos dostac pod spod i zobacze skad wycieka. Mam oslone pod silnikiem wlozylem tam reke i wydaje mi sie ze wyciek moze byc od strony kierowcy. Powoli zaczynam popadac w depresje dzisiaj uporalem sie z ogrzewaniem, plynu juz mi nie ubywa, to teraz olej cieknie
Silnik: 1,8 AAM Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 620 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-11-14, 20:33
Mateusz Huba napisał/a:
Silnik chyba nie jest jeszcze w zlym stanie bo nie dymi, jak na 75 koni to moc tez ma
Mateusz Huba napisał/a:
1.9td przebieg 310tys.
Jeśli to jest oryginalny przebieg to można powiedzieć, że dopiero się dotarł tak jak kolega hotdriver, czujnik znajduje się nad filtrem oleju (są 2 czujniki, jeden obok drugiego)
wczoraj wieczorem podlozylem dekturke pod samochod aby zobaczyc czy duzo wycieknie. Dzisiaj sprawdzilem i nie widac sladu oleju. ubywa go chyba bardzo powoli. ale na miarce mam minimum. A w domu mam tylko 15W40 i nie wiem czy moge dolac taki.. Nie wiem jaki byl zalany wczesniej, szykuje sie do wymiany oleju ale to w nastepynym tygodniu a do tego czasu moze mi sie przydac gdzies podjechac
Narazie nic nie dolewaj jezeli masz zamiar za tydzien zmienic a na zakretach kontrolka oleju ci nie mryga to jeszcze mozesz pojezdzic przez tydzien nic sie nie stanie tylko go nie butuj
Silnik: 1,8 AAM Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 620 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-11-15, 10:39
Może ubywać go poprostu więcej jak jeździsz, wtedy olej jest rozgrzany i co za tym idzie rzadszy, a podczas postoju mogą to być kropelki lub w ogóle nie cieknie. Podstaw od razu po jeździe tekture jak jeszcze jest silnik rozgrzany. Najpierw napraw wyciek oleju, a potem zmieniaj, bo szkoda będzie tego nowego jak zacznie Ci drastycznie uciekać. Na minimum możesz przez krótki czas jeździć.
Dziekuje za rady Narazie nie mruga kontrolka oleju. Dzisiaj pojade na kanal i bede wedzial co i jak Nie wiem czy ufac tej miarce bo u mnie jest strasznie zadarty tyl do gory a przod siedzi nisko
Tak dla jasności kontrolka oleju nie swieci gdy jest niski stan oleju tylko kiedy nie ma cisnienia, a były przypadki i na 200-400ml oleju się nie świeciła
Więc bez oleju nie jeżdzimy. A na min nawet jak masz i nie bedziesz butował jak kolega wcześniej pisął nic mu nie zrobisz
Olej do tych silników zalecany przez producenta to 5W40 lub 10W40 ze względu na TURBO i hydrauliczna regulację zaworów.
Ja polecam 10W40 MOTUL.
Juz kiedys pisałem ale powtórze robiono testy kiedy i jaki olej dociera do najdalszych elementów silnika.
Problem z olejami jest taki że syntetyczny i półsyntetyczny mają skadniki myjące i jak uzywasz tych oleii jest oki ale jak zalejesz mineralnym który tworzy dodatkowy filtr uszczelniający a pózniej zalejesz półsyntetycznym lub syntetycznym to wszystko wypłukuje
I róznie się to kończy, ale jak zalejesz swojego 10W40 powinno być dobrze.
muchomorek165, owszem masz racje że kontrolka nie świeci jak jest mały stan oleju ale jeżeli jest mało i w czasie jazdy najczęściej zdarza się to przy szybkich prędkościach i na zakręcie to w momencie gdy jest mało smok nagle nie załapuje oleju pompa przez tą sekundę chodzi na sucho więc w tym momencie jest gwałtowny spadek ciśnienia czym właśnie sygnalizuje kontrolka dzieje się to przeważnie na zakrętach i przez chwilke tylko mignie kontrolka nie świeci cały czas tylko zapali się i zgaśnie aż do momentu kiedy znów będzie taki zakręt żeby olej spłynął na jedna ze stron miski. A co do reszty to masz absolutną rację
Chyba do żyda pojdzie ten samochod przedwczesnie sie cieszylem z naprawy ogrzewania, dzialalo ale dzisiaj nagle mi akumulator padl chyba bo wszystkie kontrolki łypia slychac takie pykanie w okolicach kierownicy i samochod nawet nie kreci
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum