Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Maj 2013 Posty: 653 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-02, 19:34 Zamki w drzwiach
Drodzy koledzy. Mam problem z zamkami w drzwiach przednich i to niestety zarówno jednym jak i drugim, ale pokolei:
Zamek lewy (kierowcy):
Nie działał od kiedy przejąłem samochód. Klucz kręci zamkniem naokoło. Rygiel działał prawidłowo na centralny otwierany/zamykany z zamka pasażera. Siedząc w środku też zamykanie/otwieranie ryglem uruchamia centralny. Po rozebraniu tak to wygląda:
Widać, że nie ma wiosełka a dodatkowo nie ma tego mocowania pomiędzy częścią gdzie się wsadza klucz a resztą zamka.
Zamek prawy (pasażera):
Do dziś działał jak bozia przykazała a niemiec zaprojektował. Dziś jednak po podróży nie mogłem już zamknąć auta. Klucz nie obraca się naokoło jak w lewym, ale nie zamyka/otwiera drzwi. Co gorsza (chyba, nie wiem) gdy zamykam/otwieram drzwi ryglem nie odpala się centralny. Gdy jednak uruchamiam centralny z rygla kierowcy (siedząc w środku) to zamek pasażera też się blokuje/otwieram. Rzućmy okiem:
I teraz tak: wiem (a przynajmniej wydaje mi się, że wiem), że w obu nie mam wiosełka które teoretycznie można wymienić. Czy taka wymiana przyniesie efekt jednak u mnie i coś da czy lepiej wymienić całe zamki ? Przyznam, że wolałbym zrobić te, bo nie chcę mieć dwóch różnych kluczy (do drzwi i do stacyjki) ale totalnie nie wiem jak się za to zabrać, czy wymienić całe zamki czy wiosełka i przede wszystkim jak to zrobić.
Silnik: 1.9 GTD AAZ Pomógł: 36 razy Wiek: 37 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 1323 Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2014-02-02, 20:37
Ja bym proponował centralny z pilota i byłoby po problemie z kręceniem kluczykiem. po wymianie wiosełek powinno być ok, a brakujących elementów poszukaj na dole w drzwiach
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Maj 2013 Posty: 653 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-02, 20:41
A co z tym elementem któego brakuje w zamku kierowcy i prze który zamek kręci się naokoło? To jest niezależne od wiosełka a nie wiem czy wymienialne.
Inna sprawa jak zabrać się za demontaż zamka ? Myślę, że jak już do wyjmę to powinienem wiedzieć jak wsadzić tam wiosełko
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Maj 2013 Posty: 653 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-02, 20:51
Rozumiem, że ten haczyk z wiosełka zaczepiam o oczko zamka przy klamce, tak ? A w które miejsce dokładnie wchodzi drugi koniec wiosełka i co ma znaczenie z której strony zaczepię ten haczyk?
Silnik: 1.9 GTD AAZ Pomógł: 36 razy Wiek: 37 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 1323 Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2014-02-02, 21:06
Już kumam, na to jest miejsce w końcówce wkładki.
Ostatnio robiłem mk4 i tam jest troche inne wiosełko, ogolnie jak wyjmiesz klamkę to powinno sie wszystko jasne zrobic
Zrob tak jak powiedzial tomek87, kup centralke z pilotem i po problemie a z reszta to powalczysz sobie w cieplejsze dni w dodatku nik ci sie nie dostanie do srodka :-D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum