|
MarcinWrc's Vento |
| Author |
Message |
MarcinWrc
Kierowca eLki

Silnik: 1.8 Benz+LPG
|
Posted: MarcinWrc's Vento
|
[ !!! ]
|
|
Witam :)
Nazywam się Marcin i mam Vento... i pomimo wielu wad tego egzemplarza wiem, że nie zmienię go przez bardzo długi czas na inny samochód. Chyba, że na inne Vento w bardzo dobrym stanie w okazyjnej cenie. No więc nie zamienię :D
Kupiłem go 12.12.2013r. Nie był to do końca przemyślany zakup, ale stało się. Dojechałem do domu i z każdym dniem odkrywałem coraz więcej jego mankamentów i byłem na siebie coraz bardziej zły. Ale sposób w jaki się prowadzi ten samochód wynagradza wszystko. Prowadziłem kilka (nie swoich) aut już, ale najlepiej jeździ mi się Ventem :D Jak już pisałem, jest w nim trochę do zrobienia, ale powoli działam i zacząłem od najmniej poważnych usterek. Przy okazji odkryłem, że chyba wszystkie części są jeszcze fabryczne. Wszystko ma na sobie znaczek VW/Audi. Nawet szyby (rocznik się zgadza - 1993), ale one niestety pójdą do wymiany gdyż nie są w najlepszym stanie, bo wszędzie są małe praktycznie nie widoczne rysy, ale przeszkadzające podczas jazdy. Zwłaszcza po zmierzchu. Tak więc najprawdopodobniej faktycznie jest bezwypadkowy. Ale wydaje mi się, że musiał długo gdzieś stać nieużywany i przed sprzedażą został doprowadzony jako tako do stanu używalności. O dziwo podłoga jest w dobrym stanie.
Co już w nim zrobiłem:
-Montaż radia, bo nie było.
-Wymiana mechanizmu szyby. Lewy przód.
-Założenie sprężyny wewnątrz zamka drzwi, bo się nie otwierały. Prawy tył.
-Zmostkowanie świateł pozycyjnych z tyłu, ponieważ nie było pozycji po prawej stronie. Potrzebna wymiana przełącznika świateł.
-Wymiana jednej części przed pierwszym tłumikiem. Po prostu sobie całkiem pękło.
-Wymiana cylinderków tylnych hamulców i okładzin ściernych (stare cylinderki miały ułamane odpowietrzniki).
-Jestem w trakcie wymiany tylnych przewodów hamulcowych. Jeden z tyłu po prostu się zlamał.
Co jest do zrobienia :evil: :
-Wymiana progów
-Pozbycie się malutkich, w miarę dobrze zabezpieczonych ognisk rdzy
-Usunięcie nadmiaru szpachli z innych, zakrytych ognisk rdzy i rys
-Ogarnięcie lakieru, bo jest w złym stanie (czym bliżej tym gorzej)
-Wymiana reflektorow i prawego tylnego klosza (dziura 1,5x1,5cm na tym ostatnim)
-Wymiana mechanizmu szyberdachu - jedna z prowadnic jest złamana
-Wymiana lusterek (jedno trzyma się na czarnej taśmie, drugie się rozlatuje)
-Dokładne przykręcenie siedzeń i kanapy, aby się nie gibały (trochę) i wyjęcie wykładziny z szyn
-Wymiana zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego - przecieka
-Wymiana przewodów WN i zapłonowych
-Wymiana butli gazowej (w dalszej przyszłości)
-Doprowadzenie emblematów do stanu pierwotnego (przedni pomalować na srebrno - jest czerwony)
-Wymiana grilla (nadłamany)
-Zawieszenie (zobaczę w jakim zakresie)
-Wymiana kloszy na przednim zderzaku (popękane i trzymają się na tretkach)
-Wymiana plastików na zewnątrz
-Więcej grzechów nie pamiętam. Za dużo tego :D
Musze też założyć czujnik parkowania, bo za cholerę nie mogę wyczuć tego kufra gdzie się kończy - za dużo do czynienia z kombiakami miałem ;x
Wisienką na torcie po zrobieniu tego wszystkiego będzie założenie ładnych felg marki BBS w rozmiarze 15" (oczywiście jak upoluję wtedy) :) Obecnie mam 2 stalowe by VW (srebrne) i 2 stalowe by GM (czarne) - chyba znak rozpoznawczy :D
No i pozostało go pokazać. Dysponuję tylko zdjęciem w tym rozmiarze. Wykonane 28.12.2013r. Jak postawię go znowu na 4 koła, to wypiorę go i przejadę się na małą sesję gdzieś - w celu ukazania szczegółów :)
[url=http://fotozrzut.pl/][img]http://fotozrzut.pl/zdjecia/013a7a3bdb.jpg[/img][/url] |
| |
|
|
|
|
szefuniopaslek
Pan i władca oktanów VWmaniak

Silnik: 1.8 + LPG
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Witamy na forum :hejka:
Działaj działaj trochę do zrobienia jest :)
Za to kolorek najlepszy z najlepszych :) |
|
|
|
|
zula
Niedzielny kierowca

Silnik: mk2 gti 1z+
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
[b]szefuniopaslek[/b], masz racje:D czerwone jest szybsze :P
[b]MarcinWrc[/b], no pracy przy nim to masz od groma.alufelgi może 16? jaki tam masz silniczek bo nie napisałeś? 1.8? |
|
|
|
|
Hitchhiker
Ventomaniak

Silnik: 1.8 AAM
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| Trochę rzeczy masz do robienia, ale spokojnie sobie wszystko pomału porobisz. Powodzenia w naprawach |
|
|
|
|
MarcinWrc
Kierowca eLki

Silnik: 1.8 Benz+LPG
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
[b]Zula[/b], zobaczę jeszcze dokładnie jakie mam aktualnie, bo nie pamiętam (chyba 15) i ogólnie mam wrażenie, że właśnie taki rozmiar będzie najlepszy. Ogólnie kwestia do przemyślenia jeszcze :) Tak, 1.8 :)
Co do koloru, to osobiście uważam, że najlepsze trzy do Vento to czerwony, biały i srebrny (w takiej kolejności) :)
Dziękuję za wsparcie, mam nadzieję, że wszystko pójdzie zgodnie z planem i nic więcej nie wyjdzie już :)
Aha... zapomniałem napisać o wymianie sprzęgła, bo jest czasem ciężko z jazdą z nim.
-------
Dzisiaj kupiłem przewody hamulcowe, biorę się za wymianę i potem jazda testowa mnie czeka. |
| |
|
|
|
|
Paweł_R
Zapalony Ventkarz

Silnik: 1.8 AAM
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| Vento to wdzięczne auta, więc trochę przy nim podłubierz i będziesz miał super autko. Co do rzeczy do zrobienia, to w sumie pierdoły...oprócz rdzy i progów, gdyż wiąże się to z większymi wydatkami, ale to norma w vento, trzeba się z tym liczyć, większość użytkowników już to przerabiała. Prowadnica szyberdachu też można uznać za standard, plastiki, gril, itp kupisz za grosze na szrocie. W fotelach pewnie masz do wymiany ślizgi w prowadnicach i dlatego się ruszają. |
|
|
|
|
MarcinWrc
Kierowca eLki

Silnik: 1.8 Benz+LPG
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Najgorsze jest jak za naprawę auta brał się ktoś, kto z mechaniką ma tyle wspólnego co ja ze skokami narciarskimi - najłatwiej jest patrzeć i dopingować. Niby duperele, ale... Emblemat przedni pomalowany na czerwono i od razu pryśnięty tu i ówdzie grill, szpachla wygładzana pędzlem z grubym włosiem i polakierowana, ktoś się wziął za lakierowanie błotnika i drzwi po lewej stronie - w efekcie kolor na błotniku blaknie z każdym myciem, a na drzwiach schodzi warstwa lakieru (pryśnięta na orginalny lakier), lakier na progach ma na sobie chyba wszystkie elementy matki ziemi i smoły, a do tego są głęboko porysowane, wyłamano odpowietrzniki tylnych hamulców, sklepano piasty tylnych kół tak, że ledwo odkręciłem nakrętki trzymające łożyska. I tak można wymieniać cały dzień. Mam nadzieję, że wszystko to ogarnę, bo czasem po prostu ręce mi opadają i nie chce mi się w nim nic robić.
Wracając do tematu felg, to mam 14" i zamierzam kupić dokładnie 15". Innego wyboru być już nie może :)
-------------------
Pytanie mam. Czy po wymianie okładzin ściernych, przewodów hamulcowych i po odpowietrzeniu dokładnym (trzykrotnym) może być przez jakiś czas (dopóki się nie wyrobi wszystko) tak, że pedał hamulca przy dłuższym hamowaniu już na niskiej prędkości (poniżej 20km/h) po prostu mięknie dostarczając mizernego hamowania i mocnych wrażeń? Wcześniej było tak samo, ale to była loteria kiedy i przy jakiej prędkości to się stanie. |
| |
|
|
|
|
Tomaszex
Donator Festynowy tuner

Silnik: TDI +R/2,4D
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Jak piszesz to tak jakbym czytał opis swojego venta :D No ale pomysl sobie że przynajmniej masz co robić :D :P Powolutku, pomalutku, i ciesz się każdą zrobioną rzeczą bo napewno troche ich będzie ;)
Co do miekniecia pedału takie cos nie powinno mieć miejsca, moim zdaniem układ może mieć w sobie jeszcze powietrze ale niech ktos bardziej doswiadczony sie wypowie :D |
|
|
|
|
Docki
Zapalony Ventkarz

Silnik: 1.8
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| Bierz 16 :D Nie będzie az takiej różnicy w komforcie, a optycznie będzie duzo ładniej ;D |
|
|
|
|
MarcinWrc
Kierowca eLki

Silnik: 1.8 Benz+LPG
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
W sumie to mam co robić i bez tego, no ale czego się spodziewać po aucie za niecałe 2000zł :)
[b]Docki[/b], kurcze... przemyślę to :D Przydałyby się jakieś zdjęcia Venta, które na pewno ma założone 16" z [url=http://img03.tablica.pl/images_tablicapl/109640489_2_644x461_bbs-16-german-style-bmw-3-e36-e46-inne-dodaj-zdjecia.jpg]TEGO[/url] rodzaju - ma ktoś coś? |
|
|
|
|
pajelek
Kierowca eLki

Silnik: 1.9tdi
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| data 12.12.2013 dobrze mi się kojarzy, ponieważ wtedy oświadczyłem się swojej dziewczynie;d. Już Cię lubię :] powodzenia w ogarnięciu ventyla. |
|
|
|
|
muchomorek165
Już prawie mieszkam w Ventce luki

Silnik: 1,9TD AAZ+
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| Hrubek18, hitchiker i ja sie zenimy to teraz kolejny :D no dobra niektórzy dopiero sie oświadczyli inni chcą to zrobić :P |
|
|
|
|
hrubek18
Już prawie mieszkam w Ventce

Silnik: 1.9 TDI
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| jakaś epidemia z tymi weselami na forum :diabełek: |
|
|
|
|
Hitchhiker
Ventomaniak

Silnik: 1.8 AAM
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| [quote="hrubek18"]jakaś epidemia z tymi weselami na forum :diabełek:[/quote]Co poradzisz... :P |
|
|
|
|
MarcinWrc
Kierowca eLki

Silnik: 1.8 Benz+LPG
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| No i wygląda na to, że poradziłem sobie z tymi hamulcami. Po wczorajszej przejażdżce testowej dzisiaj znowu odpowietrzyłem układ i wszystko śmiga jak trzeba. Czasem jest jakoś dziwnie, ale to może przez nowe okładziny i to, że nie wiem jak mają działać poprawnie hamulce w tym aucie. Wszystko się okaże, a tymczasem w końcu mogę się brać za następną rzecz :D I trzeba go posprzątać w końcu i obfocić :aparat: |
| |
|
|
|
|
MarcinWrc
Kierowca eLki

Silnik: 1.8 Benz+LPG
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Moja radość nie trwała długo. Chcąc pojechać do Wrocławia, wystąpiły dziwne objawy. Samochód przy 40km/h zaczął się dławić i szarpać, jednak umożliwiał mi rozpędzenie się do 60km/h. Wtedy każde mocniejsze naciśnięcie gazu oznaczało nieustanne szarpanie. Wrócilem do domu, sąsiad mechanik (były) porobił coś przy rozdzielaczu (czyszczenie palca i kilku innych elementów) i niby wszystko okej, tylko że nie mam jak pojechać nigdzie i zobaczyć czy nie ma już tych objawów. Czemu?
Otóż podczas odpinania zaczepów kopułki rozdzielacza został dotknięty ręką przewód chłodniczy (ten gruby co idzie od chłodnicy w strone silnika). Efektem tego było powstanie 3 albo 4 dziurek powodujących wyciek płynu. Zamówiłem już nowy (15zł + wysyłka) i niestety nie da się go nawet na chwile zakleić, bo cały czas wycieka z innej strony. Mam nadzieję, że już jutro przyjdzie. |
|
|
|
|
Hormon
Vento to ja!
Silnik: 1,9 diesel
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| Jak już ten przewód będziesz wymieniał, to sprawdź pozostałe gumowe elementy oraz plastikowe. Znając życie, znajdzie się coś jeszcze do wymiany, a szkoda pożniej kasy wydawać na płyn. |
|
|
|
|
dratek
Zapalony Ventkarz

Silnik: 1.8
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| Jak odpalisz silnik to weź jakiegoś pskiacza i popryskaj na przewody zapłonowe. Jeśli będzie szarpać to już masz przyczynę. Jeśli będzie się normalnie zachowywał to szukaj gdzie indziej problemu. |
|
|
|
|
MarcinWrc
Kierowca eLki

Silnik: 1.8 Benz+LPG
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
[b]dratek[/b], czekaj czekaj, bo nie ogarniam. Czemu mam psikać na przewody zapłonowe? Ten przewód od chłodnicy popękał później, gdy już wróciłem i wyjmowana była kopułka rozdzielacza. Jedno jest niezwiązane z drugim. Jeśli w ogóle o to Ci chodzi.
Zresztą jak stoję w miejscu i podkręcam obroty, to nic się nie dzieje i silnik pracuje normalnie. To tylko przy prędkościach powyżej 40km/h. |
|
|
|
|
dratek
Zapalony Ventkarz

Silnik: 1.8
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| Kiedyś miałem w hondzie szarpanie podczas jazdy. Okazało się że to przewody zapłonowe. Jak dostaną trochę wody a są już zużyte to silnik będzie szarpał. Tak najlepiej sprawdzić. Chyba że źle zrozumiałem twój praoblem w takim razie sorry za wprowadzanie w błąd. |
|
|
|
|
MarcinWrc
Kierowca eLki

Silnik: 1.8 Benz+LPG
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| Nie no, żadnej wody dostać nie mogły więc to odpada. Czekam na ten przewód, wymienię go i dopiero zobaczę czy tamto grzebanie w rozdzielaczu coś pomogło. Jak nie, to wymienię przewody zapłonowe i świece, bo na pewno nie są zbyt nowe. A jak pomogło, to za jakiś czas i tak to wymienię. |
|
|
|
|
MarcinWrc
Kierowca eLki

Silnik: 1.8 Benz+LPG
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
Brak czasu podczas weekendu dopiero dzisiaj pozwolił mi wziąć się za wszystko w aucie i póki co wszystko działa jak trzeba :)
Z braku większych funduszy chcę wziąć się za polerowanie reflektorów, bo wyglądają strasznie (i słabo świecą), a po co wymieniać skoro są inne sposoby? ;)
Zakupiłem specjalnie kilka różnych papierów wodnych, pastę polerską i mam pytanie dotyczące gąbki. Może być [url=http://fotozrzut.pl/zdjecia/746b691a4d.jpg]TAKIE COŚ[/url] czy jednak muszę specjalnie zakupić coś w [url=http://www.elakiery.pl/allegro/t4w/standard.jpg] TYM[/url] rodzaju? |
|
|
|
|
sztabson
Ventofan

Silnik: 1,8
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| [b]MarcinWrc[/b], jak masz szklane to podobno się ich nie poleruje tak mi powiedzieli w warsztacie gdzie sam chciałem wypolerować. |
|
|
|
|
szefuniopaslek
Pan i władca oktanów VWmaniak

Silnik: 1.8 + LPG
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| [b]sztabson[/b], poleruje się szyby to dlaczego kloszy nie można byłoby? |
|
|
|
|
MarcinWrc
Kierowca eLki

Silnik: 1.8 Benz+LPG
|
Posted:
|
[ !!! ]
|
|
| Można można. Ktoś coś wie na temat tej gąbki? |
|
|
|
|
|
|