Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przeguby wewnętrzne czy moze tak być?
Autor Wiadomość
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
  Wysłany: 2014-05-29, 21:24   Przeguby wewnętrzne czy moze tak być?

Panowie własnie zmieniam osłony przegubów wewnetrznych i pojawiły się dwa problemy



1. Aby dostać się do śrub prawego przegubu musiałem oderwać i przesunąć okragłą gumę na półosi (eliminujaca drgania) i zastanawiam się czy się jej całkowicie nie pozbyć bo nieiwem czy uda mi się ja tak idealnie prosto przykleic a wiele osób jej nie ma i rzekomo nic się nie dzieje, chciałbym poznać wasze zdanie



2. Przed przegubem na końcu półosi jest pierścień zabezpieczający grubości 2mm, jednak z braku dostepności załozyłem segera grubosci 1,3mm jednak po złozenia wszystkiego nie ma żadnych luzów. Tylko czy grubość segera jest wystarczajaca pod względem wytrzymałości? Bo nie mam pojęcia jakie siły tam działają i żebym się nie zastanawiał kiedy mi półoś wyjedzie :D



3. I czy na osłonie przegubu powinna być osłona (jakby sreberko) ?? Bo miałem zalozone takie coś i wydaje mi się że jest to osłona przed ciepłem z wydechu żeby nie zjarało gumy, jest to konieczne?
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
Ostatnio zmieniony przez Tomaszex 2014-05-29, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-05-29, 22:38   

Mysle na swoj chlopski rozum ze mozna tak jezdzic poprostu tylko od czasu do czasu zajrzec pod spod czy wszystko ok niby zeger powinien wytrzymac powiem tak czas pokaze a co do tego odwaznika nie wiem dokladnie czy przypadkiem przy duzych predkosciach sie nic nie bedzie dzialo np bicie na kierze czy odczuwalne bicia na budzie, najlepiej niech inni sie wypowiedza :-D
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-05-29, 22:42   

No dobra co do odwaznika to jedni mają drudzy nie.odwazniki są do wywazenia przegubu ale nikt nie narzekał na brak jego. Zeger hmmm jak masz możliwość zaloz jak w oryginale z przegubami nie ma żartu.
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2014-05-30, 09:38   

No ale w sumie jak jest złożone zawieszenie to nie może się wysunąć, bo przecież przegub wewnętrzny nie pracuje tak dużo jak zewnętrzny, żeby go wyciągnęło przy max skręcie.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2014-05-30, 20:49   

Dziękuję za podpowiedzi a więc na drugim przegubie równierz trzeba było załozyć segera bo pierścien nie mógł wskoczyć na swoje miejsce (nie wiem o co kaman) Ale luzu nie ma bo tez wskoczył z pomocą młotka :D

Odważnika się pozbyłem zobaczymy jak to bedzie przy wyższych prędkościach zresztą vento rzadko przekracza 130km/h :P
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-06-01, 15:45   

Tomaszex, moim zdaniem zeger wytrzyma i to smiem twierdzic ze az za dobrze bo patrzac na przekroj pierscienia zwyklego a zegera to zwykly ma okragly wyglad wiec przy wyciaganiu sam sie zweza i wyskakuje pół os a w zegerze jest prostokat wiec problem bedzie przy wyciaganiu moze nawet sie zdazyc ze mozesz go juz nie wyciagnac bo nie ma co go zwerzyc, patrzac na wytrzymalosc materiałowa zwykly jest z materiału miekkiego, gietkiego jak sprezyna wiec poddaje sie silom a zeger jest bardziej z twardego oczywiscie mozesz go wygiac ale jezeli przekroczysz prog gietkosci poprostu peknie dlatego sadze ze zeger nie wyskoczy do momentu jego zniczczenia/pekniecia
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2014-06-01, 22:13   

hotdriver, dzieki za konkretna podpowiedź nawet nie zastanawialem sie tak dokładnie nad tym jak pierścien i seger zachowuja się podczas naprężeń a powinienem :głupek2:

Seger da radę ściagnąć tylko najprędzej podwadzając śrubokretem, ale im cięzej sciagnąć tym lepiej :D Jak narazie wszystko złozone hula jak ma byc zobaczymy po dłuzszym czasie jak to bedzie wygladac ale praktycznie nie ma prawa nic się podziać zwłaszcza ze seger ciasno siedzi i nie ma luzu i jego średnica tez jest dokładnie wymierzona :OK:
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 8