Witam.
Sprawa wygląda następująco, silnik w moim golfie 1.6 101km 8v jest lekko mówiąc w słabym stanie, bierze sporo oleju, kopci na niebiesko, teraz zaczął palić 16l gazu na 100km.
W związku z tym proszę Was o poradę, czy remontować ten silnik i jeżeli tak to jakie by były mniej więcej koszta tego i co trzeba wymienić, czy szukać drugiego słupka i liczyć, że będzie w dobrym stanie.
Co do swapu na inny silnik, bardzo chętnie bym to zrobił ale za swap na zwykłego 2e trzeba liczyć 2.5k spokojnie, a w tej chwili tyle do dyspozycji nie mam.
Pozdrawiam i proszę o rady.
pawlik1993, Jeżeli bym swapował, to na pewno nie na diesla, raczej coś pokroju Abfa. Narazie i tak nie mam na to wystarczająco dużo kasy, potrzebuję informacje ile mnie może wynieść remont mojego silnika.
Jezeli Ci nie zalezy na mocy to remotuj swoj bo bedziesZ mial pewne ale dla mie po pierwsze nie chce widziec benzyny a po drugie ten silnik bylby za slaby
_________________ Diesel musi dymić
oferujemy:
-uslugi blacharsko lakiernicze
-elektryka samochodowa
-Swapy silnikow
-remonty silnikow
Wszystko w przystepnych cenach
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Maj 2013 Posty: 653 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-12, 10:22
danielss napisał/a:
Przemek napisał/a:
Słuchaj danielss, będę miał passka z 2E więc możemy się dogadać. Napewno się drogo nie bedzie a silnik wolny od gazu .
Na kompletnego swapa nie mam niestety warunków, jak i kasy w tej chwili.
Remont wcale nie musi Cię wynieść mniej. Tak jak ktos pisał wiele zależy od tego jakie masz wymagania. Na Swapie zyskasz moc bo możesz wrzucić lepszy silnik. Na remoncie zyskasz pewność i będziesz wiedział czym jeździsz.
jeśłi liczyłbyś swoją robociznę o ile masz pojęcie, masz jakieś zniżki w sklepach z czesciami czy coś, i silnik nie będzie zajechany, a aby pierścienie, panewki i glowica do zrobienia to cena moze wyjść też i z 1500
_________________ Wciskam gaz, zegar przestaje mierzyć czas
Lewy pas, zaglądam śmierci w twarz
Jest to jakieś rozwiązanie . Tylko zadaj sobie pytanie czy aby napewno on ma taki przebieg i czy stan podany jest zgodny ze stanem faktycznym. Ja raz się przejechałem.
Decyzja należy do ciebie.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2014-09-03, 23:07
danielss, nie masz szans przewidzieć ceny bez oceny silnika. Zrób sobie najpierw test sprężania z próbą olejową , oraz pomiar ciśnienia oleju. Może na przykład to tylko uszczelniacze zaworowe padły a przyczyna wysokiego spalania nie ma związku z samym silnikiem tylko z osprzętem albo wadliwą regulacją LPG. Jeśli kompresja będzie marna, to dopiero po zdjęciu głowicy można będzie ocenić gładzie cylindrów i decydować czy jest sens próbować zmiany samych pierścieni.
W każdym razie opłacalny może być tylko mały remont czyli naprawa głowicy i zmiana pierścieni, co więcej czyli szlify zmiana tłoków panewek to już się nijak nie opłaca.
Co do kosztów to z grubsza można napisać że taki mały remont będzie kosztowo porównywalny ze swapem silnika na taki sam. I znacznie cena będzie zależeć od tego co jesteś w stanie zrobić sam oraz od stawek mechanika.
A jeśli okaże się szczęśliwie że tylko uszczelniacze zaworowe do wymiany to jest to kwestia groszowa bo można to zrobić bez zdjęcia głowicy czyli jakaś stówka za części i koło 3 godzin roboty mechanika
_________________
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2014-09-03, 23:09, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum