Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z układem chłodzenia
Autor Wiadomość
Luqua 
Zapalony Ventkarz
Sarkasmus Master



Silnik: 1.9 Smoluch
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-11-14, 18:27   Problem z układem chłodzenia

Witam. Sytuacja nie jest jasna i klarowna więc przedstawie to dość szczegółowo.

Otóż wczoraj chciałem sprawdzić na w miarę ciepłym silniku stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym (mój jest oblepiony i z zewnątrz nie widać stanu). Odkręciłem korek, ciśnienie wysadziło trochę płynu. Nic nadzwyczajnego. Miałem kupić dzisiaj płyn i dolać bo ewidentnie było mało.
Rano dziś jade do roboty i czuję, że z nawiewów leci ledwie ciepłe powietrze. Domyśliłem się, że brak płynu. Ale po kilku km powietrze z nadmuchu poleciało lodowate, a wskaźnik skoczył na 100stopni i zaczęło wysadzać płyn korkiem. Pomyślałem, że może pompa wody się wysypała, albo termostat się zaciął. Akurat doleciałem na wyłączonym silniku na parking w pracy i tak samochód zostawiłem.

Miałem po pracy odholować Ventkę do mechanika, ale pomyślałem, że po co holować. Lepiej kupić płyn, a mechanik jest oddalony o jakieś 3km, więc spokojnie dojadę. Kolega podrzucił mnie do sklepu. Kupiłem płyn, weszło ok 2,5l. Na wszelki kupiłem też termostat (ale nie wymieniałem) i kupiłem korek od zbiorniczka wyrównawczego.
Płyn zalany i..., leci ciepłe powietrze, temp trzyma 85, wąż górny gorący, dolny zimny. Przejechałem jakieś 30km i wszystko jak najbardziej ok. Następnie wróciłem do domu (kolejne 15) i jeszcze w garażu podniosłem maskę, żeby zobaczyć co się dzieje na odpalonym silniku. Otóż nic się nie dzieje. Wszystko gra i buczy.
Dlaczego więc zakładam topic?
Otóż odpowiedzcie mi na pytanie, dlaczego wysadziło płyn. Jeśli płynu jest mało to rozumiem, że na nagrzewnicę idzie mało płynu, słabo grzeje etc, ale dlaczego temp silnika skoczyła?
Teraz niby ok, ale cały czas podczas jazdy gapię się na wskaźnik temp. To niezdrowe na nerwy hehe.
Korek wymieniłem profilaktycznie. Patrząc w zbiorniczek to bańki nie idą, nie ma żadnych objawów uszkodzonej uszczelki, płyn ma obieg.
Aha... Zawsze jak było mało płynu to świeciła się kontrolka, a dziś nawet na chwilę się nie zapaliła, nawet jak temp poszła za wysoko.
_________________
Moje dymiące Zuooo: http://forum.vwvento.org/...t=13749&start=0
Ostatnio zmieniony przez Luqua 2014-11-14, 18:34, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-11-14, 18:34   

2.5 litry to już nie przelewki.....brakowało "trochę" tego płynu. ;)

Nagrzewnica jest wyżej niż czujnik temperatury i zapewne już w niej brakowało płynu (nie było obiegu) a resztki płynu jakie krążyły w obiegu przechodziły przez czujnik, a że było go za mało i obieg mały był przerwany to i płyn był za gorący i zapewne stąd te 100 stopni. Ale to tylko takie moje domysły.

Lepiej szukaj wycieku ;)
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-11-14, 18:41   

Cytat:
Zawsze jak było mało płynu to świeciła się kontrolka, a dziś nawet na chwilę się nie zapaliła, nawet jak temp poszła za wysoko.


A kontrolka sprawna, żarówka nie jest spalona ? Mógł się czujnik popsuć.
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Luqua 
Zapalony Ventkarz
Sarkasmus Master



Silnik: 1.9 Smoluch
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-11-14, 18:41   

Paweł J. napisał/a:
2.5 litry to już nie przelewki.....brakowało "trochę" tego płynu. ;)

Nagrzewnica jest wyżej niż czujnik temperatury i zapewne już w niej brakowało płynu (nie było obiegu) a resztki płynu jakie krążyły w obiegu przechodziły przez czujnik, a że było go za mało i obieg mały był przerwany to i płyn był za gorący i zapewne stąd te 100 stopni. Ale to tylko takie moje domysły.

Lepiej szukaj wycieku ;)
No i ja sobie dokładnie taką samą teorię ułożyłem.
2 i pół to dużo, ale to było po wysadzeniu. Normalnie brakowało pewnie z 1,5 :dostał: (nie zmienia to faktu, że właśnie już mogło pełnego obiegu nie być, a pozostałą resztę po prostu zaczęło gotować. Nic mnie nie usprawiedliwia. Wyciek jest na ścisku węża z pompą i jest mi znany od dłuższego czasu. I właśnie zawsze jak się zapaliła kontrolka to wysiadałem, dolałem litr i kolejny miesiąc z głowy. Ale dzisiaj właśnie nic się nie zapaliło + ubytek z wczorajszego sprawdzania :P
Czyli niechlujstwo z uszkodzoną czujką. Szejm
:młotek:
muchomorek165 napisał/a:


A kontrolka sprawna, żarówka nie jest spalona ? Mógł się czujnik popsuć.

Wychodzi na to, że czujka zastrajkowała. Żarówka sprawna, bo miga po włączeniu zapłonu. Po odpaleniu gaśnie.
_________________
Moje dymiące Zuooo: http://forum.vwvento.org/...t=13749&start=0
Ostatnio zmieniony przez Luqua 2014-11-14, 18:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Luqua 
Zapalony Ventkarz
Sarkasmus Master



Silnik: 1.9 Smoluch
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Chełm
Wysłany: 2014-11-22, 19:48   

Heh jaja normalnie. Od tamtej awarii podziewa się gdzieś płyn chłodniczy. Na 100km trzeba dolewać około1l. Najlepsza opcja to teraz uszczelka pod głowicą... :olaboga:

Czy głowice 1.9D i 1.9TD są takie same? Bo w razie ewentualnego pęknięcia głowicy, mam dostęp do TD, ale nie wiem czy to kupować.
_________________
Moje dymiące Zuooo: http://forum.vwvento.org/...t=13749&start=0
Ostatnio zmieniony przez Luqua 2014-11-22, 20:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 8