Cześć jako że golf niedługo pójdzie na potrzeby vento ,potrzebowałem czegoś do jeżdżenia do pracy itp. wybór już od dawna padł na audi B3 , nie było tylko wiadomo z czym , na początku szukałem quattro , miałem już ideał znalezione , ale niestety po jeździe próbnej się obraził i nie chciał trzymać wolnych obrotów a dodatkowo były problemy z LPG różnej maści :-P Przy okazji trafiłem w swoim mieście na to fajne B3 a więc .
Dane:
Model: Audi 80 B3 1.6 TDic
Silnik: TD SB (w planach AAZ z golfa)
Moc: 80 KM (będzie więcej)
Rok produkcji: 1989
Wyposażenie:
-Wspomaganie
-Szyberdach
Ogólnie bez szału bo ma to jeździć z czasem się uzupełni gadżety
gleby nie przewiduję bo ma być dupowóz ale
- front myślę żeby dać z 90
- zamontować mojego aaz z golfa i wstawić skrzynię 6 biegową z a4
- zmienić bębny na tarcze
- zrobić obrotomierz i pomodzić troche licznik
- wstawić elektrykę drzwi i lusterek
- naprawić szyberdach
- jakieś alu w polerce byle ori
- przelot i mody silnika
to tak na krótko
nie no modzić po prostu będę tak jak golfa , czyli z umiarem , głównym projektem jest vento i bardziej na nim będę się skupiał , ale też nie będę seryjnym audikiem jeździł bo po prostu to nie pasuje do mnie
gleby nie przewiduję bo ma być dupowóz- a czy gleba to wyklucza? kity -40 poprawiają komfort prowadzenia
- front myślę żeby dać z 90- ciekawe ale ładniejszy jest jak masz lampy zespolone z b4 na grillu z b3 i zderzak z coupe, ale wtedy musiałbyś z błotnikami pokombinować bo zderzak z coupe jest pod błotniki z b4
- zamontować mojego aaz z golfa i wstawić skrzynię 6 biegową z a4- ambitnie, ale moim zdaniem zamiana SB który słynie jako najbardziej dający się modyfikować 1.6 na najsłabszego uturbionego 1.9 to błąd. sam miałem sb w b2 i w jettcie a2 i wiem że małym nakładem da się osiągnąć większą moc niż z aaz'ta. lepiej byś zrobił montując 1z lub afn ale wiadomo to koszty. będąc na twoim miejscu szedł bym w modyfikację SB
- zmienić bębny na tarcze- słusznie
- zrobić obrotomierz i pomodzić troche licznik- czyli masz wersję z zegarkiem dla tych ''co przyspieszenie do 100 liczą w minutach'' -sorry musiałem
- wstawić elektrykę drzwi i lusterek- będziesz miał zabawę z tym ale nie jest trudno dostać
- jakieś alu w polerce byle ori- ja miałem w b3 s-line 17'' mam m8 fajnie to wyglądało
Powodzenia
heh dzięki . komplikować sobie sprawy nie będę z frontem dam tylko z 90 ,akurat ten mi jakoś pasuje . AAZ to nie mam zwykłego ,rok temu robiłem mu remont z tuningiem ,nowy układ korbowy z tdi,nowe tłoki aaz, głowica aaz,turbina T3, no i muszę to sprawdzić ale możliwe że mam w audi wtryski 165 bar co wystarczy do modów . Co do tdi to wiele razy słyszałem "daj spokój sobie z tym przeżytkiem AAZ" z tym że w tych silnikach jest jedna rzecz która mnie zadowala , a mianowicie gov-mod połączony z turbiną T3 a kolejna sprawa to fakt że są one bezobsługowe , bez żadnych nastawników,potencjometrów czy sterowników co do budzika to fakt ale chyba mi się wydaje że w audi nawet nie było liczników z obrotkiem do td.Elektryka to fakt ciężka sprawa ,ale przewaga po stronie audi że b3 i b4 są kompatybilne akurat w tych przypadkach a nawet w golfach za el. szyby krzyczą 400 zł .Co do felg to czas zweryfikuje
opłaca Ci skrzynie 6 biegowa wstawiac do 1.9TD?;p
a co do 1.6 to jestw nich potencjał. Kuzyn ma golfa 2 i miał w nim 1.6 ale tego najsłabszego. Potrafił go skrecic tak ze na 3 biegu obracał jezcze kołami na mokrym asfalcie a SB ma jeszcze wiekszy potencjał mysle ze da sie z niego wydrzec ze 130 KM
_________________ Diesel musi dymić
oferujemy:
-uslugi blacharsko lakiernicze
-elektryka samochodowa
-Swapy silnikow
-remonty silnikow
Wszystko w przystepnych cenach
Ostatnio zmieniony przez pawlik1993 2015-01-10, 22:49, w całości zmieniany 1 raz
Sb jest w audi a w golfie mam aaz z przebiegiem 13000 dlatego przekładać chcę ale może dopiero na lato . co do sb to wiem super silniki jak bym dał głowicę z aaz razem z wałkiem to byłaby rakieta . i na bank jakieś mody na sb będą ale mało skomplikowane . timing,gov i strojenie
Mały akutal . Prace z remontem zawieszenia już na wykończeniu . Niestety przez brak czasu ciągnie się to jak mucha w smole ale niedługo powinienem już konkretnie go ogarnąć oto fotki z prac z przednim zawieszeniem
Po dłuższej przerwie , wreszcie coś wstawię . Niestety teraz z aktywnością jest bardzo słabo z racji tego że zostałem powołany do Wojska Polskiego i w domu jestem bardzo rzadko :hyhy: ale mimo tego . W 80 zostało zmienione :
- Rozrząd
- Przekręcony boost pin
- Deska rozdzielcza
- Naprawiony ręczny
- Wymienione przewody paliwowe
- Wymienione przewody hamulcowe
- Wymieniona pompa wspomagania
- Póki co wstałem jedną lampę tylną z Avanta potem poszukam drugiej
- Wymieniłem kierownicę na bo stara była tragiczna
- No i okazyjnie kupiłem alufelgi Borbet i zaczyna to wyglądać za samochodem trzeba będzie je dopieścić trochę ,dać opony z golfa (195/45) bo obecne to (65/205) i wtedy będę mógł iść dalej z tematem
Póki co ojciec i siostra sobie go użytkują i mówią że się przyzwyczaili do niego , Nawet jak chciałem go sprzedać to ojciec mówił że wtdy on by go brał także zostaje u mnie i dłubię dalej :hyhy:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum